zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 71, 3 november 2010

Vandaag worden we uitgerust wakker in ons primitieve hutje. Iedereen heeft goed geslapen en met Nadine gaat het vandaag al stukken beter. Gelukkig maar. Vannacht zijn Britt en Nadine wakker geworden van dieren die tegen het hutje schuurden. Wij vermoeden dat dit zwijnen uit het wildpark zijn geweest. Caressa en Sven hebben hier niets van meegekregen (onmogelijk!).

Na het laatste ontbijtje in buffetvorm zijn we vertrokken richting Hazyview. Ook dit keer was het weer een lange rit. Na één uurtje gereden te hebben kwamen we weer aan bij de grens van Swaziland. Weer konden we allemaal naar binnen om ons paspoort van een mooie stempel te laten voorzien. Vervolgens doorrijden en bij de grenscontrole van Zuid Afrika weer melden. Hier ging het allemaal wat sneller en al snel konden we onze weg voorzetten door Zuid Afrika.

In de middag hebben we lekker gelunched in Nelspruit. Nelspruit is een van de grotere steden in het gebeid dat wij gaan bezoeken. Deze stad is vooral gericht op de handel en administratieve rompslomp van de omliggende gebieden. Na de auto geparkeerd te hebben, werden we overvallen door de hitte. We schatten dat het hier zo´n 35 graden is geweest. De lunch broodjes smaakte prima.

Na nog 2 uur gereden te hebben, kwamen we aan bij onze lodge. Ofja, bijna. De weg naar de lodge was namelijk nog een heel avontuur. De weg was erg slecht met enorme kuilen. Aangezien ons avontuur van gisteren, besloten we het nu iets voorzichtiger aan te pakken. Dit betekende af en toe uitstappen om het gewicht van de auto minder te maken.

In de logde aangekomen, waren we wel toe aan een frisse duik. Gelukkig kon dit hier. Een prachtig zwembad lag op ons te wachten. Snel onze bikini en zwembroek aan en zwemmen maar. Heerlijk!

Inmiddels was de avond gevallen en zijn we ons gaan opfrissen om te gaan eten bij de lodge. Hier hebben we een heerlijk driegangen diner gekregen, onder het genot van een hoop verschillende soorten insecten. De een nog groter en viezer dan de ander. Ja, je moet er wat voor over hebben.

Terug in ons huisje hebben we genoten van de Nederlandse tv zender BVN en zijn we voldaan ons bedje ingedoken.

----------

A Antibiotica, één van de vele tabletten die Nadine helaas moet nemen op dit moment

B BVN, de TV-zender, die ons op de hoogte houdt van het Nederlandse leven.

C Crèche, stiekem missen we het toch wel!

D Dagboek, een dagelijkse bezigheid van Caressa

E Eitje, op elke lodge krijgen we tot nu toe een lekker omeletje, spiegelei, of gekookt ei

F Frietje zuurvlees, hier verlangen we naar als we thuis zijn

G Grensovergang, ingewikkeld, moeilijk, onduidelijk en onnozel systeem.

H Hotel, één van de weinige dingen waarin we tijdens onze reis niet hebben / gaan geslapen

I Insecten, we komen vrijwel elke dag zéér bijzondere insecten tegen

J Jam, iets wat we vrijwel elke morgen bij ons ontbijtje eten

K Karaokebar, in deze bar in Durban hebben we een paar keer dubbel gelegen van het lachen

L Liesbeth, vanaf morgen brengt Liesbeth een bezoek aan Nederland... Apart toch?

M Mountainbiketocht, deze zal wel niet zo zwaar zijn.. Wel dus!

N Nompondo, dit is de plaats waar wij tussen de bevolking hebben geslapen

O Oysterbay, een plaats die wij nooit, maar dan ook nooit zullen vergeten

P Panorama-route, één van de hoogtepunten die de komende dagen op de planning staat

Q Quatro Stagioni, de pizza die Nadine at in Durban (orginieel hé)

R Rondreis, dit is alweer onze tweede rondreis

S Shoes, where are you?, een zelfverzonnen liedje dat regelmatig door Nadine gezongen wordt

T Tanken, dit doen we hier vaak genoeg

U Ups & Downs, hier heeft iedereen wel eens last van

V Vlechten, zelfs de donkere vrouwen zijn onder de indruk van de vlechtkunsten van Caressa

W Wendy's Countrylodge, onze lodge in Mtubatuba

X XOXO, de dames zijn helemaal verslaafd aan Gossip Girl (kusje, knuffel, kusje, knuffel)

Y Ijswater, met deze temperaturen is dit absoluut nodig

Z Zon, hier hebben we tijdens onze rondreis meer dan genoeg van! Niet te klagen dus..

----------

Wist je dat..

- We vanavond Kudu hebben gegeten?

- We waarschijnlijk krokodillen hebben gehoord?

Onze kok een hele vreemde (pyama) broek aan had?

Yvonne

Hallo levensgenieters,
Weer een mooi verhaal. En nu worden jullie verwend met een lekker temperatuurtje, was in de stage tijd toch anders hé ! Ja insecten bbbrrrr ik moet er even niet aan denken, maar goed deze horen bij zo'n mooie reis als die van jullie. Ik zou zeggen geniet er nog van, groetjes Yvonne