zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 69, 1 november 2010

Vandaag gaat onze wekker om kwart voor acht, om half negen zullen we namelijk ontbijten zodat we om negen uur kunnen vertrekken. We hebben een lange rit naar Swaziland voor de boeg. Al gauw blijkt dat onze planning in het roet zal lopen. Nadine is ziek en heeft koorts. Terwijl Britt, Sven en Caressa richting ontbijt vertrekken. Blijft Nadine in bed liggen. Al snel komt gastvrouw Wendy in actie, haar lijkt het verstandig om Nadine te laten controleren bij een dokter. Voor we het weten is de afspraak gemaakt en vertrekken Caressa, Nadine en Wendy naar de plaatselijke dokter. We komen al snel terecht in een zwarte wijk, waar we een klein wit tussenliggend gebouw in moeten. Nadine wordt onderzocht door een zwarte dokter. Al snel blijkt dat het gaat om een griep met een virus in de keel. Een antibiotica kuur en drie andere soorten pillen moeten Nadine er weer bovenop helpen. Maar de dokter voorspeld dat de andere drie ook ziek zullen worden omdat het virus heel overdraaglijk is.

Eenmaal terug in de lodge wordt er druk overlegd of we onze rit naar Swaziland door kunnen laten gaan. Nadine duikt terug haar bed in terwijl de andere drie genieten van Nederlandse televisie en internet. Om twaalf uur besluiten we toch te gaan rijden. Na een tijdje te hebben gereden komen we aan bij de grens van Swaziland. Hier moeten we onze auto uit om alle douane formulieren in te vullen. Ook moeten we nog door de paspoort controle. Na ongeveer een half uur mogen we de grens over. Meteen na de slagboom moeten we ons wederom melden. Dit keer bij de douane van Swaziland. Hier zien we een groot verschil. Terwijl we net nog in een mooi gebouw met airco stonden, staan we nu in een vervallen oud gebouw. Ook hier moeten we wederom door zowel de douane als de paspoort controle.

Na de grens over te zijn zetten we onze rit door. Het landschap van Swaziland bestaat voornamelijk uit natuur, bergen en hutjes. Tijdens onze rit moeten we meerdere malen op de rem voor overstekende koeien, geiten en stieren.

Na een lange rit komen we aan bij het wildpark waar we de komende twee nachten zullen verblijven. De hut waarin we slapen staat aan het begin van het park. Onze overnachtingplaats is een houten hut met een rieten dak. Erg primitief maar zeker ook heel leuk. We frissen ons op en rusten even uit, dan gaan we een hapje eten in het restaurant tegenover ons. We beginnen met een Afrikaans soepje, de rest van het eten staat opgediend in buffetvorm. Het eten is prima in het park.

Na het eten genieten Britt en Nadine op bed van een aflevering Grey´s Anatomy. Sven en Caressa kijken buiten naar Afrikaanse dansers die iedere avond een leuke show geven.

Eenmaal weer allemaal binnen te zijn is het tijd om lekker te gaan slapen, midden in de natuur.

Wist je dat..

- Caressa, Sven en Nadine vandaag zijn begonnen met de malaria tabletten?

- De bedden van de dames al piepen als je ademhaalt?

- Sven als enige een rustig bed heeft?

- Sven echter als enige zelf genoeg vreemde geluiden maakt in zijn slaap?

- Er honderden mieren in onze badkamer lopen?

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Hoe is het met Nadine , is ze al opgeknapt ?? Jeetje ik hoop toch niet dat jullie allemaal geveld worden door de griep. Zeg goed dat jullie met de Malaria pillen zijn begonnen, want dat is geen pretje als je hiermee geconfronteerd wordt. Nou zeg en Welcome in Swaziland, ik laat mij verassen door jullie mooie verhalen die nu komen gaan. Veel plezier, jrus oes Haander vaa 't Yvonne

De Lintjes

Sven geluiden in zijn slaap. hmm Nee dat doet ie niet.
We hebben gewoon exotische dieren thuis. ;-)

Greetz
De Lintjens