zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 66, 29 oktober 2010

Vanmorgen werden we uitgerust wakker in onze Logde in Durban. Of ja, voor de meeste dan. Nadine heeft de hele nacht wakker gelegen omdat Caressa, in het toch al kleine bed, uitgebreid lag te slapen en Nadine hierdoor geen plaats meer had.
Het ontbijtje was, als gewoon, weer erg goed. Een Engels ontbijt met ei, spek en warme groenten. Tijdens het ontbijt besloten we om voor ons vertrek uit Durban naar de grootste shoppingwall van heel de wereld te gaan. Dit was voor de meiden natuurlijk geweldig. Na Sven overgehaald te hebben, zijn we vertrokken met onze nieuwe auto, een Nissan.

Na een geslaagde aankoop voor Caressa en Britt zijn we onze koffers bij de lodge gaan ophalen en vertrokken richting Nompondo. Er stond ons namelijk nog een rit van 3 uur te wachten. De reis verliep spoedig. Na geluncht te hebben in the Steers, te vergelijken met Mc Donalds kwamen we aan op de plek waar we door een gids zouden worden opgehaald om naar onze verblijfsplaats te gaan.
Het wachten duurde echter wat langer dan wij gedacht hadden. We besloten dan ook maar om in het plaatselijke souvenirwinkeltje wat spullen voor het thuisfront te kopen. Ook na dit gedaan te hebben was er nog geen spoor te bekennen van onze gids. Toch maar eens even navragen aan de receptie van het park. Dit bleek achteraf een goede keuze te zijn, want ze waren ons een beetje vergeten.

Na de routebeschrijving gekregen te hebben, zijn we aangekomen in onze verblijfplaats. Vandaag slapen we in traditionele hutten van beton met een rieten dak. De hutten zijn eenvoudig ingericht met 4 eenpersoons bedden. De badkamer bevindt zich buiten het hutje. Ons avondeten vond plaats in de buitenlucht met olielampjes op de tafel. We kregen een heerlijke traditionele maaltijd met rijst, kip, bonen en salades.

Toen onze maagjes weer goed gevuld waren, werden we verrast met een traditionele dans en zang. Een aantal mannen uit het nabij gelegen dorp kwamen zingen en dansen voor ons. Een erg leuke ervaring. Helemaal toen wij naar voren werden geroepen om mee te doen met de dans. Nadine, Caressa en Sven hebben deze gok gewaagd, terwijl Britt hilarische foto's heeft mogen nemen van deze proberende dansende mensen.

Voldaan zijn we naar ons hutje gegaan om heerlijk in slaap te vallen.

Wist je dat........

• - Onze bumper van de auto wel erg laag hangt?
  • - Wij hierdoor bij sommige drempels de koffers uit de auto moeten halen om vervolgens de drempel over te kunnen rijden?
  • - Er een enorme klimmuur in de shoppingwall staat?
  • - Er een winkel bestaat waarin je zelf een teddybeer kan laten maken met eigen kleertjes, geluidjes etc.?
  • - Nadine vandaag opnieuw de fout maakte om in the Steers het woord poes te gebruiken in plaats van kat?

Stannie, Jac en Juliën

Hallo Afrikagangers,

Wat een geweldige verhalen hebben jullie weer geschreven. We genieten hier nog steeds van en hebben het idee dat we de hele priode met jullie hebben meegereisd. Wat de auto betreft, zou het niet de bagage in de kofferbak zijn waardoor de auto nogal laag aan de grond zit? Dus dames en heer stoppen met shoppen. Verder wensen we jullie viertjes nog een geweldig tijd, dat jullie gezond blijven en mogen en kunnen genieten. Heel veel kusjes en drukkies van ons allemaal en een extra dikke kus voor onze Caressa.

p.s. Denk eraan dat jullie op tijd de Malaria pillen nemen vooral degene die nu al onder de muggenbulten zitten.

stephanie

dansen!? NADINE!? en dan zeggen dat MIJN zumba moeilijk is! bahbah:P.. als je weer terug bent komt je maar een keer naar mijn les! ik heb nieuwe dansjes die je vast aan africa doen denken haha:P

WAKA WAKA!