zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 61, 24 oktober 2010

Vandaag konden we eindelijk een dagje lekker uitslapen. Om negen uur waren alle vrouwen wakker en werd er overleg gepleegd over de dag. De tsitsikamma tour stond op het programma, maar de weersvoorspellingen van vandaag luidde veel regen en wind. We besloten naar het park te bellen om te vragen of het wel verstandig was om de tour te maken. Hier kregen we het antwoord dat er inderdaad veel wind stond en het waarschijnlijk zou gaan regenen. Toch besloten we na het ontbijt en de was te hebben gedaan, de gok te wagen en richting Tsitsikamma te rijden.

Na een rit van anderhalf uur werd het weer steeds slechter. De lichte regen had inmiddels plaats gemaakt voor stortregen. Eerst dan maar even tanken. Bij het tankstation besluiten we eerst even te lunchen in de hoop dat het weer beter zal worden.

Na de lunch gaan we toch weer op pad naar het adventure park. Daar aangekomen is het redelijk droog. De instructeur geeft aan dat we de tour best kunnen maken maar er inderdaad een grote kans is dat het weer zal gaan regenen. Dan maar allemaal even een regenpak aantrekken. We krijgen allemaal een veiligheidstuig aan. Hier zullen we aan bevestigd worden tijdens het tokkelen.

Het park bestaat uit ongeveer tien tokkelbanen over watervallen en mooie natuur. Met drie instructors gaan we de tour maken. De eerste banen zijn de langzamere banen. Rond het midden worden de banen steeds langer en sneller. De langste baan is 216 meter. Na ongeveer een uur hebben we de hele route doorlopen. Allemaal vonden we het heel erg leuk om te doen.

Eenmaal thuis is het tijd om aan school te werken. Daarnaast moet er nog veel voor de site gedaan worden. Iedereen gaat druk aan de slag. Dan komt Liesbeth op bezoek. Ze komt gezellig eten.

Na nog even gezellig kletsen is de dag weer voorbij en gaan we richting bed.

Althans dat was de bedoeling. Buiten stortregent het en is het flink aan het flitsen. Als Sven de keuken in loopt staat er een flinke plas water in huis. Ook onder de eettafel ligt een flinke plas. Als we naar buiten kijken zien we dat het water rondom ons huis geen kant op kan. Het staat minstens 8 cm hoog, en loopt door de muren naar binnen. Terwijl Caressa en Britt in bed liggen halen Sven en Nadine de surfboarden uit de garage. Gelukkig wordt het na een uurtje minder en kunnen we, na even dweilen, alsnog naar bed.

Wist je dat..

• - We de handdoeken als dweil hebben moeten gebruiken?
  • - Er vannacht twee mensen in hun auto voor ons huis hebben geslapen?
  • - Onze telefoonverbinding door het onweer helemaal plat lag?
  • - Sven van vuilniszakken, regencapes heeft gemaakt?
  • - Hij dit deed om de auto weg te zetten?
  • - De auto echter al te diep in het water stond om nog weg te zetten?

stephanie

bohh ja regen! de laatste week heeft t hier ook alleen maar geregend.. waar vandaag weer sunshineee!! maar ok het is hier wel kouder dan bij jullie denk ik :P

Romy

heftig ej, zo'n stortregenbui!
mjah lekker creatief Sven!

Ik had vrijdag een vrijgezellenfeest en ben ook zeer creatief geweest...Cares en Nadine; jullie zullen niet gaan geloven dat ik tot zoiets in staat ben :P haha

xx Romy

Stannie

Wat een geluk Britt en Caressa dat jullie zo vroeg en vast slapen zullen Sven en Nadine wel blij
mee zijn.

Groet uit de Esdoornstraat

Yvonne

Hallo jullie 4tjes,
Laten we wel hopen dat na regen zonne schijn komt.
En eehhh succes met het op soppen van het regen water.
Groetjes Yvonne oes 't Wild Dorp