zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 60, 23-oktober-2010

Dag 60, 23 oktober 2010

Vandaag stond in het teken van de sponsoring. Al eerder deze week hadden wij met Liesbeth afgesproken om naar Port Elizabeth te gaan om de laatste dingen voor de crèche en Karien te halen. Met het bakkie van Liesbeth, hier krijgen we wel alle spullen in, reden we om 8.15uur weg richting Port Elizabeth.

Eenmaal aangekomen zijn we begonnen wij de Makro. Ja, net zoals in Nederland. Je waande je er even terug in Nederland. Zelfs het logo is gelijk. Wat wij hier gekocht hebben vind je terug in het weekjournaal van deze week. Stop twee was de Toys R rus. Hier hebben we speelgoed gekocht. Wat dit precies is, zal ook in het weekjournaal vermeld worden.

Inmiddels waren wij al een aantal uren onderweg en begonnen onze magen te rommelen. Van Mike (werknemer van de logde) hadden we een leuk adresje gekregen aan het strand van Port Elizabeth. Hier zijn we dan ook heen gegaan en hebben we heerlijk genoten van een wrap met Bracke frietjes (voor de kenners onder ons).

Na een lekker kop koffie zijn we doorgereden naar onze laatste stop, de bouwmarkt van Port Elizabeth. Ook hier hebben we weer 2 karren volgeladen met spullen. Wat dit zal zijn kun je terug lezen in het weekjournaal.

Intussen was het bakkie van Liesbeth behoorlijk vol geworden en zijn we met een half openstaande achterklep terug naar huis gereden.

Thuis aangekomen was het al snel tijd om naar onze volgende afspraak door te rijden, de braai bij Karien in het vakantiehuisje. Het zou de eerste keer worden dat wij in het donker naar deze plek zouden moeten rijden. Dit was geen enkel probleem, aangezien we de weg op ons duimpje kennen. Wat echter wel een probleem bleek te zijn, was de routebeschrijving. Hier klopte niets van. Na enkele landweggetjes verkeerd te zijn gereden, kwamen we dan toch eindelijk op de plek van bestemming aan.

Bij Karien hebben wij genoten van een heerlijke braai met lamsvlees, ovenschotel, gevulde champignons en een salade. De avond was nog erg gezellig.

Eenmaal thuis zijn wij voldaan in ons bedje gedoken!

Wist je dat......
- Het inrichten van het bakkie een heel gedoe bleek te zijn aan het einde van onze shopdag?
- De kinderen van Karien (18 jaar) niet bij de braai aanwezig mogen zijn omdat zij hier nog te jong voor zijn?
- Wij ons nu afvragen of ze weten dat wij maar 2/3 jaar ouder zijn?
- De hond van Liesbeth na de shopdag spoorloos was?
- NTombi inmiddels weer gevonden is?
- Karien een erg leuk vakantiehuisje heeft?
- Nadine later in haar eigen tuin ook een braai wilt?

stephanie

haha hoe oud moet je zijn voor een braai dan?? heel vreemd :P.. maar achja.. eten is eten

Romy

hmmm...bracke frietjes ;)
wat wordt er dan nog meer gedaan tijdens zo'n braai?? haha vreemd dat je om alleen maar te eten ouder dan 18 moet zijn :P

xx Romy