zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 58, 21-oktober-2010

Na het leuke geslaagde uitstapje van gister, was het vandaag weer tijd voor een stagedag. Wederom vertrokken nadine en Caressa vroeg met de auto richting Humansdorp en vertrokken Britt en Sven een uur later richting Umzamowethu.

Stulting:

Samen:
Vandaag begint de dag anders dan de andere dagen. Als we de kinderen naar binnen wil roepen zien we dat de kinderen niet voor de deur staan. Ook het lokaal is leeg. Dan komen we onze mentoren tegen op de gang. Zij vertellen ons dat de kinderen in de zaal zijn en dat wij daar ook naar toe kunnen gaan. Als we in de zaal aankomen, is ook deze leeg. Hoeveel zalen heeft Stulting? Hoe vaak gaan we ons nog verlopen? Dan zien we in de verte bekende gezichten. Onze klassen! We stonden toch in de goede zaal. Alle kinderen van de school zaten in de zaal. Er wordt gezamelijk gezongen. De liedjes gaan allemaal over god. Na een half uur zingen, is het tijd om naar de klas te gaan.

Nadine:
Na de eeste pauze ga ik aan de slag met sociale vaardigheidslessen. De kinderen vinden dit erg leuk en reageren allemaal positief.

Caressa:
Na de eerste pauze ga ik met de kinderen naar buiten om het weer te onderzoeken. De kinderen vinden dit enorm leuk om te doen. Alle bevindingen schrijven ze in hun tabel.

Samen:
Na de pauze is het tijd om naar de grote zaal te gaan. Hier zullen wij voor vijf klassen gaan dansen. In totaal doen we zes dansjes op bekende kinderliedjes. De kinderen doen allemaal vrolijk mee en vinden het geweldig. Als afsluiting maken we samen regen.

Nadine:
Na het dansen mochten de kinderen nog lekker iets voor zichzelf doen. De dag was weer om, het was een leuke en geslaagde dag.

Caressa:
Na het dansen was het voor mij tijd om voor het eerste alleen de klas te draaien. Landi moest namelijk weg i.v.m. het zwemmen van andere kinderen. De kinderen hebben hun werkjes van die dag afgerond en als afsluiting heb ik met de kinderen een energizer (een kort spelletjes voor tussendoor) gedaan. Dit kennen ze nauwelijks, maar ze vonden het geweldig!

Crèche:

Alweer de voorlaatste dag op de creche. Wat vliegt de tijd toch voorbij. Vandaag zou het wendyhuisje voor het eerst worden gebruikt tijdens onze les. De dag begon echter weer als altijd met de ochtenkring. Britt was dit keer aan de beurt voor de dagelijkse dingen zoals het weer, de dagen van de week en het dagritme. Erna heeft Sven een verhaaltje voorgelezen. De kinderen weten steeds meer hoe ze zich moeten gedragen in de kring. Je merkt dat ze ons nu beter kennen. Na de kring gingen de kinderen naar buiten en hebben wij het huisje voorbereid op de eerste keer eten. De kinderen vonden het geweldig om in het nieuwe huisje te mogen eten. Ze waren nog nooit zo snel bij de deur om hun handjes te wassen. Dit vonden wij wel erg leuk om te zien. Eenmaal tijdens het eten waren we toch we een beetje trots. We hebben het wel maar even allemaal op tijd weten te realiseren. Na het eten zijn we verder gegaan met onze laatste werkles. Met de kinderen heeft Britt gerekend en Sven een tekening gemaakt. De kinderen zijn echt gewend aan het roulatiesysteem. Ze komen zelfs vragen wanneer we gaan wisselen. Na de werkles hebben we voor de eerste keer warm gegeten in het huisje. Ook dit bleek een succes. De tafels konden namelijk vanaf de kleine pauze blijven staan waardoor het eten al klaar gezet kon worden. Na het eten hebben we het huisje gepoetst en zijn we met een tevreden gevoel naar huis gegaan.

Na school zijn Britt en Sven naar Francis gereden om daar te internetten en inkopen te doen. Ook hebben zij foto's geprint. Waarvoor deze zijn, lezen jullie in het weekjournaal.
Caressa en Nadine zijn thuis gebleven. Zij hebben de was gedaan, voor school gewerkt en een dvdtje gekeken.
Toen iedereen weer thuis was, kwam Liesbeth nog even langs om wat foto's uit te wisselen. Na het eten zijn we allemaal vroeg ons bedje ingedoken.

Wist je dat...?

• - Vanaf nu elke dag nog maar 1 keer voorkomt in Oysterbay voor ons?
  • - De gebakjes van de bakkerij in Francis erg lekker zijn?
  • - Wist je dat we vandaag allemaal maarliefst al om 9 uur in bed lagen?
  • - Dat we inmiddels al meer dan 6000 km met onze auto hebben gereden?

Jack en Nel

Hoi jullie 4tjes
Nog even en dan zit het erop.Wat zullen we jullie verhalen missen.Maar het is toch ook weer fijn om jullie straks gezond weer thuis te hebben.Jullie leveren er dan ook een pracht werk.Iets om trots op te zijn.Groetjes uit het koude Zuid Limburg.

stephanie

draai een keer in t rond stamp met je voeten op de grond.. zwaai je armen in de lucht.. trlalalala.. hebbe jullie die ook gedaan?

Yvonne

Hoi Caressa en Co.,
Een wat late reactie van mijn kant, maar vergeten doe ik jullie niet. EEhhh dat kabouter PLOP liedje hebben jullie daar ook iets meegedaan ? Is geloof ik ook waar Stephanie het over heeft. Ja de kilometers lopen hoog op, en de tijd vliegt in NO TIME. Succes verder, lieve groet Yvonne