zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 57, 20 oktober 2010

Vandaag een iets andere dag dan normaal. Vandaag stond namelijk in het teken van het jaarlijkse uitstapje van de crèche. Dit keer was het aan ons de taak om dit te organiseren, wat wij met veel plezier gedaan hebben.

Ons programma zag er vandaag als volgt uit:

8.30 - 8.45: De kinderen worden opgehaald op de crèche en worden naar het strand (bij ons voor de deur) gebracht.

8.45 - 9.30: Kinderen ontvangen en samen de dansjes van de crèche uitvoeren. Dit buiten op het grasveld met de auto als muziekinstallatie.

9.30 - 10.00: De kinderen krijgen allemaal een broodje met nutella, een banaan en een bekertje drinken.

10.00 - 12.00: Verschillende activiteiten zoals: paardrijden op het paard van Liesbeth, spelen in het zwembadje en op het strand spelen.

12.00 - 12.30: De kinderen krijgen een broodje knakworst met komkommer en tomaatjes. Als toetje krijgen ze een yoghurtje.

12.00 - 12.45: Kinderen uitzwaaien en een verrassing meegeven (wat lekkers en een foto van zichzelf).

We hebben samen genoten van een heerlijke zonnige dag (28C). Britt en Caressa hebben zich bezig

gehouden met het paardrijden terwijl Nadine en Sven in het zwembad met de kinderen hebben gespeeld. Om 12.45uur waren we dan ook redelijk uitgeput van deze dag. We hebben even iets voor ons zelf gedaan en vervolgens zijn Nadine, Britt en Caressa gaan paardrijden bij Liesbeth. Sven heeft lekker iets voor zichzelf gedaan.

Het paardrijden was weer geslaagd. Ook Nadine heeft voor de eerste keer op een paard gereden. Helaas was haar paard erg lui, waardoor we een erg langzaam tempo hadden. Maar ondanks dat was het landschap waar wij door reden prachtig (midden door de natuur, kleine weggetjes). Na het paardrijden hebben de dames nog een drankje gedaan in de bar van de lodge.

Inmiddels was het weer tijd om avondeten te koken. Dit keer maakten Nadine en Britt pasta met witte saus, ham en een salade. Samen hebben we hier heerlijk van liggen te smullen. Na het eten was iedereen kapot van de warme en vermoeiende dag. De een heeft nog een film gekeken en de ander is meteen het bed ingedoken.

----------

A ABC-tje, onze wekelijkse woensdag-bezigheid.

B Bedankt, nu alvast bedankt voor alles wat jullie gedaan hebben!

C Carnaval, Jorine en haar vriend hebben de plannen om met carnaval op bezoek te komen

D Deuk, aan de achterkant van onze auto zit sinds kort een deuk. Lang leven de dirt road!

E EE, de dubbele E wordt hier uitgesproken als een IE.

F Saint Francis Bay, een gezellige, rijke en overwegend blanke stad, waar wij regelmatig te vinden zijn.

G Giraffe, deze wordt hier in Afrika een Kameelperd genoemd.

H Hectiek, beslist een woord wat Afrikanen niet kennen. Alles komt goed!

I Inzegenen, tijdens de kerk mis zijn we voor de rest van ons leven ingezegend. Ben benieuwd!

J Jelly-snoepjes, af te raden! Bah wat een rotzooi!

K Koeveiling, erg bijzonder en interessant om mee te maken.

L Leguaan, Caressa en Nadine zagen een leguaan zo groot als een kleine krokodil

M Marianne, een vriendin van Nicole die gezellig mee op vakantie ging.

N Nicole, de moeder Sven, die samen met Marianne (hoe kan het ook anders!) gezellig op bezoek kwam.

O Ongelooflijk, het is niet te bevatten hoe snel de tijd voorbij vliegt. Nog maar 24 dagen!

P Port-Elisabeth, zaterdag gaan we waarschijnlijk voor de laatste keer grote sponsorinkopen doen in Port-Elisabeth.

Q Quad-rijden, één van de mogelijkheden tijdens het survivallen van komende zondag.

R Rode Wijn, tijdens de wijnproeverij gekocht en nu al op. Heerlijk!

S Shrek 1, de film die we samen met Liesbeth en Jorine gekeken hebben. Thanks Bob!

T Telekids, Caressa heeft de weddenschap, over op welke dag Telekids werd uitgezonden, gewonnen heeft?

U USB-Stick, Caressa en Nadine hebben deze week beide 2 USB-stick vanuit Nederland gekregen.

V Vloeiend, we krijgen het gevoel dat we langzamerhand vloeiend Afrikaans kunnen spreken

W Weekjournalen, onze nieuwsbrief waarin we onze sponsoruitgaven melden.

X Xhosa, één van de Zuid-Afrikaanse talen

Y Yes, niet alleen de dames, maar ook Sven bladert hier regelmatig doorheen.

Z Zand, iemand nog van plan een zandbak in de tuin te maken? Hier in huis vindt u beslist altijd genoeg zand.

----------

Wist je dat.......................

• Het vandaag 20-10-20-10 was?
  • De uit Nederland overgevlogen petjes voor de kinderen goed van pas zijn gekomen tijdens deze warme dag?
  • We vandaag hebben mogen genieten van de Nederlandse DE koffie?
  • We vandaag weer een stukje bruiner zijn geworden?
  • We Anneke willen bedanken voor het fotolijstje? (meer hierover in het weekjournaal)

stephanie

pff jullie hebben het maar goed met het warme weer he!! bahbah lucky bastards:P

hier schijnt de zon.. MAAAR het is KOUDD brrrr!!

nog fftjes dan zijn jullie in het koude nederland... hihi

esmee

Living the good life! Nadine, kwam de witte saus uit een pakje?;) veel plezier nog allemaal!

Twan Brouns

Deze week herfstvakantie. We hebben het druk met allerlei zaakjes die op dit moment hier thuis om aandacht vragen. Maar vanavond weer eens even tijd om bij te lezen. Mooi die huisjes; zullen ze veel plezier van hebben. En ook interessant om die verhalen over het Zuid Afrikaanse onderwijs te lezen. Jullie laten straks een groot aantal kinderen goed verzorgd met spullen achter. Ik bel morgenavond (Sven, laat even via mail weten hoe laat ongeveer).

Groet van Twan (en Lenny) uit Landgraaf

Romy

Wat een lekker weertje daar!! En Jullie hebben wel echt een super leuke dag gehad met de kids!
owh en uhm...Caressa en Nadine; als jullie weer terug zijn mogen jullie mij ook helpen met de paarden (A)

xx Romy

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Wat hebben jullie de kinderen een mooie dag gegeven. En zelf hebben jullie ook nog kunnen genieten van het paard rijden. Gaat dit nu je HOBBY worden Caressa ? Ja lieve mensen de tijd vliegt voorbij. Ik wens jullie in ieders geval nog mooie momenten en geniet ervan. Lieve groet uit Haander van wie anders 't Yvonne