zuid-afrika2010.reismee.nl

Het Rode Kruis- en Autoschade-Topselect Weekjournaal

Welkom bij ons zesde weekjournaal. In dit weekjournaal zullen we wekelijks (hoe kan het ook anders als dit het weekjournaal heet!) jullie op de hoogte houden van hetgeen wij met het ingezamelde sponsorgeld doen. Ook zullen er in de map Foto's ? Sponsorgeld telkens foto's worden geplaatst zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd en hoe wij dit uitvoeren.

----------
Met nog maar 2 weekjournalen voor de boeg, is dit alweer het zesde weekjournaal. Ook deze week zou het Wendyhuisje het voornaamste zijn waarmee wij ons zouden bezighouden. Dit verliep niet helemaal volgens plan. Hierover later natuurlijk meer! Naast dit extra klaslokaal, zijn er deze week ook weer spullen aangeschaft. Helaas was er ook een punt wat wij van onze lijst hebben moeten schrappen. Veel plezier met lezen!
----------
Het kopen van een tuinhuis (eventueel te combineren met speelhuis)

Nadat vorige week het huisje bij Karien was geplaatst, zou het deze week de beurt aan de crèche zijn. Na een enorme tijd van droogte, was dit echter de week waarin het enorm veel geregend heeft. Dit leidde ertoe dat het onmogelijk was om het Wendyhuis te zorgen. Helaas, helaas, helaas...

Inmiddels is de afspraak gemaakt dat dinsdag het huisje alsnog bezorgd zal worden. Hierover natuurlijk meer in ons volgende weekjournaal.

Ondanks de regen is er toch nog iets gebeurd op de crèche. Patrick besloot om samen met zijn mannen de grond alvast te egaliseren. In de fotomap zijn hier foto's van te zien.

Repareren van het dak

Ondanks dat sommige delen van het dak er zeer slecht aan toe zijn, is het helaas niet mogelijk om deze door ons te laten vervangen. Het crèchegebouw is namelijk een gemeente-eigendom. In de contractovereenkomst is opgenomen dat de gemeente verantwoordelijk is voor alle grove bouw. Dit wil zeggen dat het onderhoud aan bijvoorbeeld de muren en het dak alleen door de gemeente mag worden uitgevoerd. Helaas is de Afrikaanse mentaliteit niet zo, dat dit zo maar vervangen kan worden. Het zal dus nog wel even duren voordat er aan het dak iets gedaan kan worden. Wij gaan er in ieder geval nog alles aan proberen te doen om dit op te lossen, maar het zal moeilijk worden...

Het aanschaffen van poetsproducten (bijvoorbeeld zeep, stofzuiger, dweil)

Op de crèche doen Annie en Debbie er alles aan om alles zo schoon mogelijk te houden. Hiervoor krijgen ze regelmatig onze complimenten. Toch zitten overal nog wat verbeterpunten in. Zo hebben wij deze week twee prullenbakken (elk lokaaltje één) met 100 vuilniszakken, theedoeken, handzeep en schoonmaakdoekjes gekocht. Daarnaast was er aan tekort aan eetlepels. Ook hiervan hebben we er dus een aantal gekocht. Ze kunnen dus weer even vooruit...

Speelgoed voor bijvoorbeeld de poppenhoek

Zoals jullie ondertussen beslist weten, zijn wij niet de enige die de crèche een warm hart toedragen. Naast Liesbeth zijn er nog meer Nederlanders en Afrikanen die graag iets over hebben voor deze school. Op het moment dat het Wendyhuisje staat, heeft onze huiseigenaresse aangeboden om een gloednieuw speelkeukentje af te staan. Hierin kunnen de kinderen gaan spelen. Wij hebben bijpassende spulletjes gekocht. Zo mochten kopjes en schoteltjes en bestek niet ontbreken. Daarnaast hebben we een dokterssetje gekocht. Aangezien wij op dit moment met het thema De Winkel bezig zijn, hebben we hier ook materialen voor gekocht. Zo beschikt de crèche vanaf nu bijvoorbeeld over nepfruit en nepgeld. Kortom, allemaal materiaal wat vaker gebruikt kan worden, e wat het spel enorm motiveert bij de kinderen.

----------

Wij bedanken onze hoofdsponsoren Rode Kruis en Autoschade-Topselect.

Daarnaast gaat onze dank uit naar:
't Sonneklukske, Goltstein- Gerlag- en Ruyters- Advocaten, Savelkoul, Eventief, Poliersbedrijf Damiaans, Geilenkirchen BV, Jo Pötgens, Babyplanet, Van Wersch Optiek, Secure 4 U, Mulder Unions,RBC-Engineering Support BV, Basisschool D'r Durpel, Educos Uitgeverij,Basisschool de Doorkijk, Rockstar for a Day, Intergarde BV, Limburgs Dagblad, Buck Kantoorartikelen, Rotaryclub Parkstad, Aquina-Hollanders Makelaardij, Tandartspraktijk Leon Buck, SportswearClassic, Slagerij Mickartz, MSM Montage, WMM Hoveniers,

Yvonne

Hallo Caressa en CO.,
Dit allemaal hebben jullie toch maar bereikt, uiteraard door de sponsoren ( Dank je wel ). En voor jullie 4 die een hoop kinderen gelukkig maakt. Jrus 't Yvonne

Marcel en Kim

hallo samen, hoe is het daar, nog even en het is weer voorbij, tot die tijd wensen wij jullie nog een mooie periode, en veel succes met het te bereiken doel,

bézonger jrus an 't liefste nichtje,

Jrus Marcel en Kim