zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 53, 16 oktober 2010

Vandaag zitten we al vroeg aan het ontbijt, samen met de moeder van Sven en de vriendin van de moeder. Op het programma staat vandaag Bungy Jumpen en een wandeling naar de ´Big Tree´.

Wat velen in Nederland niet wisten, was dat niet alleen Sven en zijn moeder gereserveerd hadden voor Bungy Jumpen, maar ook Jorine, Caressa en Nadine. Dit hebben we nog even stil gehouden voor de gezondheid van menig familielid en vriend(in). Echter hebben Sven en zijn moeder ook al betaald, dit heeft de rest nog niet gedaan, dus voor hen is er nog een weg terug.

De hele week heerste dan ook de vraag; ‘wie zou er nou daadwerkelijk springen?'. Na vele gesprekken en nerveuze vragen is het vandaag de dag voor de definitieve beslissing. Om elf uur komen wij aan bij de brug waar het allemaal zal gebeuren. Al snel betalen we allemaal onze jump en lijkt er geen weg meer terug (die was er natuurlijk wel, maar dit zou zonde van ons geld zijn).

Om twaalf uur is het tijd om te vertrekken. Eerst moeten we over een smalle loopbrug naar het middelpunt van de Bloukrans brug lopen. De indeling waarop we zullen springen is afhankelijk van het gewicht. Caressa of Nadine zullen als eerste moeten springen. En ja hoor, de eerste die de sprong waagt is Caressa. Met succes, met een grote glimlach komt ze na haar sprong weer boven.

Dan de volgende, dit wordt Sven. Ook Sven geniet van zijn sprong. Na Sven is een onbekende Afrikaanse vrouw aan de beurt. Terwijl de vrouw springt wordt Nadine in de touwen gehesen. Ook zij geniet van deze ervaring. Na Nadine is de moeder van Sven aan de beurt. Last but not least mag Jorine springen. Jorine sprong vloekend naar beneden (Oh God!!!) maar had achteraf ook zeker geen spijt dat ze deze kans gegrepen had.

Iedereen is gesprongen!!

Nadat we weer allemaal met onze voeten op de aarde stonden was het tijd om de sprong terug te kijken in het winkeltje. Deze wordt namelijk gefilmd en gefotografeerd. Iedereen koopt de dvd, de foto's en een shirt.

Dan is het tijd voor het rustigere gedeelte van de dag. We rijden naar de ‘Big Tree'. De grootste boom van Zuid-Afrika. Na een korte wandeling komen we aan bij deze boom. Een paar foto's en even lekker in het zonnetje zitten, en dan weer in de auto naar huis.

Eenmaal thuis kijken we allemaal nog een keer onze film en foto's terug. Dan is het tijd om even te rusten. Je mag dan wel maar twee minuten in de lucht hangen, de sprong vergt aardig wat energie en we hebben nog een avondprogramma.

Vanavond eten we namelijk in de lodge van Liesbeth. Terwijl we genieten van een vijf- gangen menu, en gezellig kletsen, vliegt de avond voorbij. Eenmaal thuis gaat de een naar bed en kijkt de ander nog een dvdtje. Wat een bijzondere dag.

Wist je dat...

-de Bloukrans brug 216 meter hoog is?
-We allemaal ons bungy certificaat gekregen hebben?
-We ons gewicht op onze hand geschreven kregen?
-We hier niet allemaal even blij mee waren?
-Sommigen zelfs bij het zien van dit ‘nieuwe' gewicht zonder touw naar beneden wilden springen?
-Caressa vanaf vandaag over haar hoogtevrees is?
-Sven met de lenzen van de vader van Britt heeft moeten springen?
-Britt, Liesbeth en de vriendin van de moeder van Sven, beneden in het restaurant naar ons hebben gekeken?
-Nadine met haar arm slaat tijdens de sprong?

Marijke Hilgers

Met veel interesse de artikelen gelezen. Was zeer benieuwd naar de verhalen over Nicole. Heftiger kon het niet. Bungeejumpen!! Kijk uit naar de f2f verhalen als Nicole weer terug is. Veel plezier en suc6 verder Sven. (en de rest)
Nicole, goede reis terug!! Veel groetjes ook van Louis

Yvonne

Hallo 4bungeejumpers en moeder en vriendin,
Nou CHAPPEAU helemaal KNOTS super GEDAAN een DIKKE PROFICIAT jullie hebben het GEMATST.
TOF DIKKE GROET YVONNE

Gertie Hanneman

Geweldig jongens wat jullie hebben gedaan.Caressa petje af jij en bungeejumpen ben trots op je meid. Geniet nog van de rest van jullie stage plus vakantie en goed de thuis.
De "Tant"

Stannie

Lijkt mij een geweldige ervaring om van zo'n hoogte te springen maar of ik het ook inderdaad zou doen is nog een grote vraag. Dus heb ik alle bewondering voor jullie dat jullie zijn gesprongen. Natuurlijk nooit gedacht Caressa dat jij zou springen heb hier aan iedereen verteld dat ik mij daar geen zorgen over hoefde te maken omdat je hoogtevrees hebt. Dus Muis petje af wij zijn ontzettend trost op je.

Groetjes kusjes en drukkies voor jullie vier

rik en manon

Knap dat jullie allemaal gesprongen hebben. Sven, de lenzen had ik graag nog terug gehad :-).
Petje af voor carressa. Definitief van je hoogtevrees af. En nadine heeft nooit meer vliegangst.
Nu nog de safaris overleven. De leeuwen komen wel erg dichtbij.
Vanuit JOhannesburg onze groeten.

Rik en manon.

stephanie

BOHHH!!! als ik dat van te voren geweten had!!! had ik inderdaad een beroerte gekregen.. boh neee !!

haha VET!

Walt en Dini

Ik lees net dat het Bungy jumpen allemaal gefilmt is.
Dus eerst lezen dan vragen Ome Wallie!
Doeiii

Leen en Margo

Jullie zijn waaghalzen! Van Caressa en Nadine hadden we dit echt niet verwacht! Weer een overwinning; tja je moet alles een keer geprobeerd hebben in je leven! (nou niet alles) Maar we zijn wederom trots op jullie!!!
Op naar de volgende uitdaging!!!! ????
liefs Leen en Margo

Romy

Heey Dienie en Zusje!!

Ben echt apetrots op jullie!!!! En zusje...nu toch echt van je hoogtevrees af he! haha....
Ik weet niet of ik het zou durven, maar echt top van jullie!!
Ben ook eens benieuwd wat jullie nog meer gaan uithalen ;)

xx

Wim en Francis

Kan mijn ogen niet geloven, wat een lef. Ben wel heel erg benieuwd naar de foto met de sprong van onze Nadine die met haar arm slaat!
Nog veel plezier de laatste stagedagenin ZA.

Liefs, Wim en Francis

Laura

He allemaal,

Wauw, ik ben erg trots op jullie! Dat bungy-jumpen zal echt een geweldige ervaring zijn.

Leuk om weer alle verhalen te lezen.
Ben mooi weer helemaal op de hoogte over al jullie activiteiten!

Heel veel plezier nog.

Liefs x Laura.

jeanne coort

hoi nadine en de rest jammer dat ons telefoongesprek zo slecht te horen was dan maar zo bedankt voor je sms bericht hebben een leuke dag gehad gisteren maar jij ook he?Bungy.jumpen daT LIJKT MIJ ECHT TE GEK ik wens je veel plezier met je stage en hopenlijk nog verdere leuke en spannende weken bel binnkrt nog wel eens hopenlijk ben ik dan beter verstaanbaar groetjes jeanne