zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 51, 14 oktober 2010

Vanmorgen was de voorspelling uitgekomen. Het regende behoorlijk hard. Daarnaast voelde Nadine zich vanmorgen alles behalve lekker, dus besloot zij een dagje in bed door te brengen. Zo kwam het dus dat Sven en Britt door Caressa werden afgezet op de crèche en Caressa alleen verder reed naar Karien.

Crèche:
Vandaag was het een andere dag dan normaal. Aangezien het vanaf vanmorgen vroeg al regende verwachtten Annie en Debbie niet veel kinderen op de crèche. Dit was niets te veel gezegd. Om half 9 stonden om precies te zijn, zes kinderen bij de crèche. Normaal zouden er zesentwintig verwacht worden. Toch hebben we samen de ochtendkring gedaan. Eigenlijk was het heel gezellig om met zes kindjes te mogen zingen en dansen. Na de ochtendkring was het tijd om naar buiten te gaan. Helaas, ook dit ging niet door in verband met de regen. Snel hebben we matten met speelgoed neergelegd om vervolgens binnen te spelen. De werkles hebben we vandaag niet gedaan. We hadden maar drie oudere kinderen en besloten in overleg met Debbie om de zes kinderen die er waren bij elkaar te laten spelen. In de tussentijd hebben we het gesprek met Liesbeth en Annie gehad over onze voortgang. Gelukkig was Annie erg tevreden over onze lessen op de crèche. Het gesprek was dan ook zeer prettig en leuk. Toen we het kantoor uitkwamen, waren de kinderen inmiddels bezig met de warme maaltijd. Na het eten hebben we alles schoongemaakt en zijn we naar huis vertrokken.

Plaasskool Karien:
Na een autorit van maar liefst 40 minuten (normaal gesproken rijden we gemiddeld 20 minuten naar Karien), kwam Caressa eindelijk aan op het plaasskooltje van Karien. Zij had ondervonden dat de dirt road spekglad is met regen. Daarnaast had ze ook het geluk dat er een horde koeien van wei moest wisselen en dat dit gebeuren midden op de weg plaats vond.
Toen iedereen lekker droog in de klas zat, kon de dag beginnen. Vanmorgen werd er in de klas gebeden en wel omdat het regende! Het is namelijk al zo lang droog, dat regen dringend nodig is. Vervolgens werden er nog wat liedjes gezongen.

Toen was het tijd voor een verrassing voor de kinderen. Caressa had haar laptop meegenomen en de kinderen mochten naar de foto's van de afgelopen 2 weken kijken. Dit vonden ze geweldig!

In de pauze konden de kinderen naar buiten, want het was inmiddels dan toch droog geworden. Caressa en Karien gingen lekker een kopje thee drinken bij de boerderij. Ook heeft Caressa de foto's op de' sponsorlaptop' van Karien gezet. Ze is apentrots op de foto's!
Na de pauze werd er nog hard gewerkt. Er werd gerekend, schrijfoefeningen gedaan en de kinderen kregen een lesje Engels. Op het einde van de dag kregen de kinderen een traktatie omdat het de laatste dag voor ons op het plaasskooltje was.

We hebben een hele leuke tijd op het plaasskooltje gehad en willen Karien hier heel erg voor bedanken!

Wist je dat...?
-We vandaag na school naar de koeienveiling van de ‘buurman' van Liesbeth zijn gaan kijken?
-We midden in de lente, in een herfstdip zitten? Snappen jullie dat?
-We morgen een dagje vrij hebben en dat we deze dag benutten met het poetsen van ons huisje?
-Nadine zich inmiddels gelukkig alweer iets beter voelt?
-Koekjes die een vriendin van Britt ons gestuurd had, erg lekker zijn? Dankjewel Domi!

Yvonne

Hoi Caressa en Co.,
Is dit niet geweldig Caressa waar beleef je dat hier ? Dat zomaar een horde koeien wordt overgeplaatst, en dat nog midden op straat.
Beterschap voor Nadine. Ja en ik zou zeggen draai de zon op. Jrus 't Yvonne

stephanie

arme chick is ziek:(.. als je maar geen tropenziekte mee neemt hierheen HE!!!

Romy

Hey Zussie!
Zo zit de tweede stage er ook al op he...gaat echt snel!
En een horde koeien op de weg??? :P haha dat had ik nou ook eens willen zien (A) alvast veel succes in je Afrikaans talig klasje he!

xx Romy