zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 47, 10 oktober 2010

Zondag 10 oktober 2010. Een zeer bijzondere dag.. 10-10-10.. Terwijl veel mensen op deze dag trouwden en Nederland er opeens uit het niets wat gemeentes bij kreeg (jaja, wij volgen het nieuws ook!), stond deze dag ook voor ons in het teken van de cijfer 10!

Rond 10 over 8 ging onze wekker af. Het dagelijkse ritueel begon weer. Verzorgen en ontbijten. Rond half negen wilden we ontbijten en vervolgens zouden we vertrekken richting Addo Elephant. Dit zou namelijk onze eerste echte safari worden.

Voordat we deze 210 kilometer moesten overbruggen moesten we toch maar even tanken. En geloof het of niet, we moesten 310 Rand betalen. Op het moment dat we in de auto zaten hadden we nog niet door dat het vandaag 10-10-10 zou zijn. Stipt om 10:09 uur, kwam Britt er echter achter. Samen met zijn viertjes (10-6=4) gingen we samen aftellen tot 10:10 uur dus. Apart!

Jullie mogen raden waar Addo Elephant bekend om staat. Precies! Olifanten.. Meer dan 550 (55x10=550) olifanten leven er in dit wildpark. We krijgen er dus genoeg te zien. Dachten we…

Na in totaal 8 uur (2 uur heen, 4 uur in het park en 2 uur terug) in de auto te hebben gezeten hebben we 1 kudu, 0 leeuwen (1 en 0 is samen ook 10), tientallen zwijnen, 3 overstekende schildpadden, 2 zebra’s, wat struisvogels en zeggen en spreken 1 olifant gezien. Ondanks dat Addo een enorm park is, hadden we toch zeker wel meer verwacht. Van de 550 olifanten, maar 1-tje zien. Ook knap toch?

Helaas viel deze dag dus een beetje tegen. Gelukkig maken het eten bij Liesbeth veel goed. Opnieuw hebben we weer mogen genieten van een lekkere maaltijd..

Wist je dat…

-Nadine er heilig van overtuigd was dat ze haar telefoon verloren was?

-deze echter gewoon naast haar op de autostoel lag?

-Caressa vandaag gereden heeft zonder een boete te krijgen?

-aan de kant van Nadine en Sven de meeste dieren zijn gespot?

-Jorine en Liesbeth komende zaterdag ook mee gaat naar de bungeejump?

-Liesbeth, na verwoede pogingen van Nadine, echter alleen mee komt om te kijken?

-achteraf bleek, dat op nog geen tien meter van onze auto een kudde olifanten stond?

-we nu natuurlijk nog meer balen?

ntombi

weet jy dat... die kinders wat bij my vroutjie ge-eet het nou weer het vergeet die skottelgoed te was?
weet jy dat.... ek toe nie by haar kon sit nie omdat sy toe werk?

Romy

ooh das wel jammer he, maar 1 olifant zien...:( het lijkt me wel al echt schitterend om er eentje te zien..ik vraag me alleen af wat een kudu is???

xx Romy

stephanie

ach ach ach valt wel inderdaad vies tegen maar 1 olifant gezien te hebben!

maar zal ik eens wat vertellen.. ik heb op stage wel 36 varkens MWUAHAHA ohhh mag ik niet zeggen he:P

Yvonne

Een schitterend verhaal, heb echt gelachen. En wat schrijft Stephanie toch heerlijk. Wisten jullie waar een olifant BANG voor is ??????
Ik zal het maar zeggen - voor mieren - echt waar.
Deze kunnen zo maar in de slurf kruipen ( MWUAHAHA )
Jullie zijn nog niet thuis, misschien wandelt er zo nog een keer één op jullie pad. Groetjes 't Yvonne