zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 46, 9 oktober 2010

Na een spannende vrijdag werden we vanmorgen uitgerust wakker. De laatste dag van de ouders van Britt was aangebroken. Samen hebben we gegeten en de ouders uitgezwaaid. Na dit gedaan te hebben besloten we de dag journalen van de afgelopen dagen bij te werken.

Vandaag zouden we een rustig dagje er van maken. Na de verhalen getypt te hebben, zijn we naar Jeffery’s bay gereden om daar op internet te gaan en boodschappen te doen voor de crèche. In Jeffery’s bay is namelijk een groot overdekt winkelcentrum.

Na één uurtje op internet te hebben gezeten, zijn we gaan shoppen voor de crèche. Annie had namelijk in overleg met Sven en Britt nog een aantal “wensen” doorgegeven. Ze wilden nog graag nep-servies, nieuwe lepels om te eten en prullenbakken hebben. Deze hebben wij dan ook voor de crèche gekocht (meer hierover in het weekjournaal). Na geslaagd te zijn voor de crèche hebben we onze eigen boodschappen gedaan.

Eenmaal thuis aangekomen heeft Caressa pannenkoeken gebakken. Dit was echter een heel karwei. De pannen die wij hier hebben zijn echt niet geschikt voor pannenkoeken. Alles bleef aan de bodem vastplakken. Uiteindelijk met wat bloed, zweet en tranen is het ons gelukt om toch voor iedereen 1 goede pannenkoek op tafel te krijgen. Met wat stroop en poedersuiker smaakte de pannenkoeken heerlijk!

Na het eten zijn we vertrokken naar het gemeenschapshuis van Oesterbaai. Annie, Debbie en Brenda hadden namelijk voor ons en de andere mensen uit het township een modeshow geregeld. Verschillende leeftijdscategorieën traden op. Van jong tot oud werd er een complete show van gemaakt, tot dansen aan toe. Het was geweldig om te zien hoe de kinderen dansen. Het lijkt wel of elk spiertje in hun lichaam tien keer zo flexibeler is als onze spieren bij elkaar.

Na Annie, Debbie en Brenda bedankt te hebben voor een leuke avond zijn we naar huis gegaan. Inmiddels waren we moe geworden en besloten we om lekker vroeg te gaan slapen. Morgen zou het namelijk een vermoeiende dag worden.


Wist je dat……………

  • We tijdens de modeshow meer dan 300 foto’s hebben gemaakt?

  • We na Kaapstad weer blij waren met een uurtje internet?

  • Het vandaag een erge koude dag was?

  • Wij hier helemaal niet blij mee zijn, en hopen dat dit snel veranderd?

  • Wij nooit meer pannenkoeken maken?

  • Pannenkoeken maken langer duurt dan een hele maaltijd klaarmaken?

Reacties

Reacties

Marlou

Hallo Nadine,
Zo te lezen gaat het heel erg goed met jullie daar. Ik kijk steeds uit naar jullie nieuwe verhalen. Ik hoef niet te vragen hoe het daar is. Geniet er nog maar even van.
Dikke knuffel Marlou

Laura

Hee jullie,

Haha, de frustratie om de pannen komt me ZEER bekend voor ;) Ik vind het echt ontzettend knap dat jullie nog pannenkoeken hebben kunnen bakken.

Liefs x

stephanie

mwuahahhaa het pannekoeken drama.. dat heb ik nou ook altijd.. nou nadine en cares als jullie terug zijn wil ik best lekkere pannekoeken voor jullie maken.. recept a la mama krahmer :)

Yvonne

Hallo you4,
Ik hoop dat ik niets gemist heb, heb drukke dagen achter de rug. Laat ook ik weer aan de slag gegaan te zijn met leren, hoe les geven aan ouderen. Nou effe niet over mij, het gaat jullie goed en alles is naar jullie zin. Ik vind het altijd fijn om jullie verhalen te lezen. Ja en wat pannekoeken betreft Caressa, het is altijd veel werk en in een hap slik en weg zijn ze op. Tot dan en de jrus oes
t wild DĂ–RP ( hoe ze aan die naam komen ???? ) Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!