zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 45, 8 oktober 2010

Onze wekkers zouden om 8 uur vanmorgen afgaan. Aangezien het van het weer afhankelijk was wat we vandaag zouden gaan doen, zou Liesbeth even bellen over wat voor weer het zou worden. Liesbeth deed dit om 7.20 uur. Caressa was de gelukkig die uit bed werd gebeld. Ze hadden regen gemeld, maar omdat de weersvoorspellingen niet te vertrouwen zijn en de lucht strak blauw was, konden we best naar ‘Monkeyland' en ‘Birds of eden'.

Dus na ons ontbijt zaten we in de auto richting de aapjes en de vogeltjes. Deze autorit duurde ruim anderhalf uur. Na de nodige frustraties over de rijvaardigheden van de Afrikanen, kwamen we aan op onze bestemming. Toen dachten we nog dat deze dag zonder kleerscheuren zou verlopen, want ja... aapjes en vogeltjes, wat kan er mis gaan?

‘Mockeyland' is een groot bos met 8 soorten apen. Samen met een gids, die een zeer leuke vorm van humor had, zijn we door dit bos gelopen. Dankzij wij ‘Lucky people' en zijn ‘lucky stick', hebben wij alle 8 soorten van dicht bij mogen bewonderen.

Maar dit was nog lang niet het einde, want wij hadden een duo kaartje gekocht, dus mochten wij ook bij het aangrenzende ‘Birds of eden' een kijkje nemen. ‘Birds of eden' is een groot stuk bos, wat overspannen is met een enorm net. Er vliegen de meest bijzondere Afrikaanse vogels rond. We keken onze ogen dan ook uit! Totdat wij een mooie witte papegaai zagen zitten. Deze papegaai zat heel lief en stil op het hout van de bruggen waar wij overheen liepen. Even wat mooie foto's maken en weer door... dachten wij. De papegaai vond ons echter zeer interessant en vloog op Caressa's schouder. Ook nog heel leuk en alweer werden wat foto's genomen. Het probleem was echter dat deze papegaai honger bleek te hebben. Eerst begon de papegaai te knagen in Caressa vest. Niet zo leuk, dus even schudden met die schouder. Toen hij richting het gezicht begon te happen, hield Caressa haar hand voor haar gezicht, waardoor haar pink uiteindelijk schade opliep. Toen Caressa er eindelijk in geslaagd was de papegaai van zich af te krijgen, had hij het op iedereen gemunt en kunnen wij zeggen dat we daadwerkelijk door een papegaai zijn aangevallen. Het gevolg was: geschreeuw, hard rennen over een touwbrug waarbij een bordje stond ‘niet rennen!' en uiteindelijk veel gelachen. Nadat de papegaai het eindelijk had opgegeven om ons te volgen en duikvluchten richting ons te maken, hebben we het park in een versnelling hoger doorgelopen. Bij de uitgang zat onze lieve vriend ons weer op te wachten. Dus ja... we zijn het park letterlijk uitgerend!

Op weg naar huis, kwamen we langs de hoogste bungyjump brug van heel de wereld. Toch maar eens een kijkje nemen, waar Sven en zijn moeder volgend weekend vanaf gaan springen. Bij de vader van Britt begon meteen wel iets te kriebelen. De keuze was dan ook snel gemaakt. De vader van Britt ging springen. Nu begon Britt ook wel een beetje te twijfelen... ze was hier tenslotte maar 1 keer en dit was haar kans. Fear is temporary, regret is forever. Na lang twijfelen besloot ook Britt de sprong te wagen.

Samen met haar vader liep ze onder de brug, door een soort kooi, naar het midden van de brug. Ondertussen gingen Nadine, Caressa, Sven en de moeder van Britt een plekje zoeken in het restaurant. In het restaurant is alles live te volgen op een groot tv-scherm. Als eerste was het de beurt aan de vader van Britt. Met gezonde spanning nam hij een mooie sprong van de brug. Even later zagen we Britt in beeld. Aj, ze durft niet! Iedereen in het restaurant was haar aan het moedige, maar helaas. Nadat de volgende was gesprongen, verscheen Britt weer in beeld. Zal ze de sprong nu dan wagen? Helaas, ook dit keer lukte het niet. Het beeld werd blauw en we besloten alvast naar het winkeltje te lopen. Aangekomen in het winkeltje hoorden we een hoop gegil. En jawel hoor, Britt was de derde keer wel gesprongen! Zij werd met luid gejuich boven op het platform ontvangen. Na de film, de foto's en een bijbehorend t-shirt te hebben gekocht, was het tijd om richting huis te vertrekken.

Na een snelle opfrisbeurt vertrokken we richting Liesbeth. We hadden namelijk een telefonische afspraak met Twan, onze begeleider vanuit de pabo. Na een positief en leuk gesprek zijn we gaan uit eten in de lodge. De laatste avond voor de ouders van Britt in Oesterbaai. Morgen vertrekken zij richting Durban.

Wist je dat...?

- Bungy-jumpen toch echt de moeite waard blijkt te zijn, volgens Britt?
- We een ontzettend gezellige tijd met de ouders van Britt hebben gehad?
- We om onze lamp een theedoek met het ‘Wilhelmus' hebben gebonden, omdat het er dan gezelliger uitziet?
- De moeder van Sven vandaag vertrokken is naar Zuid-Afrika?
- We alweer lekker gegeten hebben in de lodge van Liesbeth?

stephanie

bohhh!! JALOERSS!! ik wil ook springen!! haha.. maar ik heb altijd schiess in de box keejl!

jongens weer n super verhaal!!! en ik lees gauw weer van jullie!

X

Anita

Weer geweldige verhalen van jullie.En wat hebben jullie het gezellig ben toch wel wat jaloers!!
En Caressa als je terug bent maak ik voor jou ook mosselen.

Groetjes en tot gauw tanti

Kyara - Heinz

Zo Lady's and Sven,
Nicole en Marianne zijn inmiddels ook in Zuid-Afrika aangekomen. Let dus op met oversteken, ze hebben namelijk een auto ter beschikking en rijden zelf.
Nog een weekje en dan zullen ze bij jullie arriveren.
Doe ze de groeten van ons, we missen ze. Want, we moeten nu zelf, brood smeren, koken, wassen, strijken poetsen en en en en.
Greetz,
Kyara - Sven (nog een weekje dan Parijs ;-) )

Adrie de Looff

Hallo allemaal
Ik geniet van jullie verhalen!!
Britt, dat je toch bent gesprongen, wat knap, had ik nooit, maar dan ook nooit gedurfd.
Groetjes, ook aan Rik en Manon,
Adrie

Nel en Jack

Hoi jullie 4tjes
Zitten ze in een land vol wilde dieren worden ze aangevallen door een papegaai,geweldig.Wat knap van Britt dat ze gesprongen is nu Nicole en Sven nog we zijn benieuwd.We hebben weer genoten van jullie verhalen en kijken uit naar de volgende.
Groetjes uit het Limburgse. Jack en Nel

Leen en Margo

Hai girls and guy,
We hebben wederom genoten van jullie leuke verhalen! Bungeejumpen (knap hoor), paardrijden, Monkeyland, Papegaaien-show (!) Modeshow (?) en niet te vergeten de ontzettend goede dingen die jullie doen op de creche en de Plaasskool! Zien er goed uit die Wendyhuisjes!! Wat eten betreft waren wij ietwat bezorgd of jullie wel genoeg zouden eten! Maar niets is minder waar. Als we zien wat jullie allemaal voor heerlijks eten, zal het in Nederland straks tegenvallen ... Geniet er dus nog maar even van!! Dank aan Rik en Manon dat ze jullie zo goed in de watten hebben gelegd en niet te vergeten Liesbeth, die jullie wel een beetje veel verwend!!! We kijken uit naar de volgende foto's en verhalen. Liefs, Leen en Margo

Rik en Manon

Ook wij willen nog even reageren op ons geweldige verblijf in Oysterbay. We hebben de dagen die we bij jullie waren volledig benut. Francisbay, de crèche, de Plaasskool, Paardrijden op het strand, Monkeyland, Birds of Eden en niet te vergeten het bungyjumpen. Samen hebben gezellig en heerlijk gegeten. We hebben alle voor jullie zo belangrijke mensen in Oysterbay leren kennen. Allemaal hartelijke gedreven enthousiaste mensen. Ook hebben wij ontzettend genoten van jullie teamspirit, de manier waarop jullie met elkaar omgaan, het huishouden regelen, de verslagen maken en jullie inzet op de crèche en de school. Wij zijn enorm trots op jullie en blij dat we dit alles met eigen ogen hebben mogen zie.
Heel veel liefs Rik en Manon

Jac en Stannie

Hallo jullie viertjes,

Wat een geweldige verhalen weer op de site. Het doet ons goed om te horen en te lezen hoe het jullie vergaat in Afrika en dat jullie nog steeds zo goed met elkaar kunnen opschieten. Wat jullie tot nu toe hebben gedaan met behulp van al die geweldige mensen die jullie bijstaan is geweldig. Wij hopen dat deze stage jullie de komende weken nog brengt wat jullie er van verwachten.

Heel veel kusjes en drukkies Jac en Stannie extra dikke kus voor Caressa

Juliën

Hoi Zus en medereizigers,

Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Caressa ik geniet ervan om even enig kind in huis te zijn, maar ondanks dat mis ik je en ben ik blij als je weer thuis bent.
Ik wens jullie nog veel plezier in Afrika.

Groeten Juliën

Romy

Heey jullie 4!

Wat een verhaal! Pff...gekke papegaaien daar..volgende keer koekjes meenemen Cares ;)
en Britt WOW! eerlijk waar, petje af!
owja hihi Cares, had je geen plaatsvervangende hoogtevrees? :P
Nog veel plezier op de stage! Het klinkt allemaal heel erg mooi wat jullie zien en doen...en top werk wat jullie ook allemaal doen!!

xx Romy

Sanneke

Aangevallen door een papagaai, nou zeg jullie maken echt vanallles mee.
Brittt wat vet dat je de sprong hebt gewaagd, dat zal wel even super eng zijn geweest!!
Hoorde het net van Jort want hij was hier eten en wilde natuurlijk meteen even weten hoe je het vond.
Zo te lezen hebben jullie een hele leuke tijd gehad met je ouders, weer veel ondernomen en hebben je ouders er ook van genoten.
Ga door met al het goede werk!
XXX