zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 42, 5 oktobter 2010

Zo, vanaf vandaag kunnen we officieel zeggen dat we op de helft zitten van ons Afrika avontuur. Tot nu toe is deze super snel omgegaan. Vandaag begon onze tweede dag op de 'nieuwe' stageplek. Nadine en Caressa vertrokken met de auto naar Karien terwijl Britt en Sven naar de creché liepen.

Kokkewiet creché:

Vandaag was alleen Debbie op de creché, aangezien Annie een vergadering had in Humansdorp. We waren dan ook beide benieuwd hoe Debbie de dag zou invullen. Zouden ze erg verschillend zijn in het lesgeven? Het antwoord is nee, we hebben ook vandaag weer een goede ochtendkring gezien. Je merkt duidelijk dat Annie en Debbie op elkaar zijn ingespeeld en dat ze weten wat ze moeten doen. Na de ochtendkring zijn we met de kinderen naar buiten gegaan en hebben we voor de afwisseling de glijbaan schoongemaakt. Dit bleek een succes, veel kinderen wilden graag van de glijbaan glijden. Na het buitenspelen was het tijd om te gaan eten. De kinderen genoten van hun boterhammetjes terwijl wij onze oreo koekjes voor de afwisseling opaten. Na het eten heeft Britt geholpen met de tandjes poetsen en heeft Sven het lokaal ingericht om met de oudste te gaan werken. De kinderen werkten vandaag ook weer in 4 hoeken (krijthoek, bouwhoek, puzzelhoek en kleihoek). Om de 15 minuten hebben we de kinderen gewisseld. Zo kon elk kind met alle materialen een keertje werken. Na het werken kregen de kinderen hun warme maaltijd. We hebben geholpen met het uitdelen en het voeren van de kindjes. Vervolgens hebben we de tafeltjes schoongemaakt en zijn we naar huis vertrokken.

Plaasskool Karien:

Vanmorgen kwamen wij om 7.55 uur aan op de plaasskool. De kinderen stonden ons al gezellig op te wachten. Het enige probleem was, dat Karien nog nergens te bekennen was. Karien kwam door omstandigheden om 8.10 uur aan op de plaasskool. Gelukkig, want Nadine en Caressa kregen het langzaam toch wel benauwd.

Na de gebruikelijke uitgebreide ochtendgymnastiek, werden liedjes gezongen. Ongelooflijk hoe dans en zang centraal staat tijdens een dag school. Het brengt enorm veel vrolijkheid met zich mee. Vervolgens was het tijd voor wiskunde. De kleuters mochten de cijfers 1 t/m 5 van klei maken, terwijl de oudere kinderen aan de slag gingen met de tafeltjes m.b.v. blokjes.

Na de pauze, die wij bij Karien thuis met een kop koffie wel omkrijgen, was het tijd voor de Engels les. Terwijl Caressa de kinderen in de klas individueel (er gebeurt i.v.m. de niveauverschillen weinig klassikaal) hielp, was het tijd voor Nadine om ook individueel aan de slag te gaan. Maar Nadine moest dit op het gras gaan doen. Naast het lokaal van 6m bij 6m is er namelijk helemaal geen ruimte binnen. Wat zijn wij blij als die Wendy-huisjes er zijn!

Na de Engels les was het voor de jongere kinderen tijd om naar huis te gaan. De oudere kinderen kregen nog een techniek lesje van Karien.

Wist je dat......
- Liesbeth vandaag lekker met ons heeft meegegeten.
- We vandaag weer een keer een kakkerlak gezien hebben.
- Britt, Caressa en Nadine een meidenavondje hadden met een romantische film.
- Het bedje voor de ouders van Britt helemaal schoon is gemaakt.
- De vader van Britt jarig is, proficiat!
- Morgen het eerste Wendyhuisje wordt geleverd.
- Stephanie, Yvonne, Liesbeth en onze familie vaste volgers zijn, wij dit erg waarderen.

stephanie

hahah JEEEEJJ ik sta in het lijstje mwuaha;)

jaa nadine!! k wass lesgeven toen je op msn was!! BOEHOOEEHHH!!!

trouwens..
in kerkrade wordt verteld dat ik zwanger ben MWUAHAHAH!! jaa kun je idd ook zien.. zo dik als ik ben NOT :P

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Yeh ik sta ook op de lijst. Ja ik vindt het ook geweldig leuk om jullie zo'n beetje op de voet te volgen. Jeetje jullie zitten al op de helft, wat gaat de tijd razend snel.
Kan mij best voorstellen dat jullie blij zijn als de Wendyhuisjes komen, als ik lees hoe groot het les lokaal is dat Nadine naar buiten moet om les te geven. Nou ik wens jullie verders weer veel succes, zal best lukken. En tot het volgend verhaal, jrus oes Haander 't Yvonne