zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 40, 3 oktober 2010

Vandaag is definitief onze laatste dag van de reis aangebroken. Dit keer werden we wakker in Stillbay. Een van de meest rustige dorpjes van Zuid-Afrika. Na ons laatste luxe ontbijtje, eitje, spek en toast zijn we in de auto gesprongen om onze laatste autorit voort te zetten. Vanaf Stillbay was het nog zoā€™n vier uurtjes rijden tot Oysterbay.

We besloten om de weg naar Oysterbay via de bekende ā€œGarden routeā€ te doen. Deze viel ons jammer genoeg tegen. We hadden namelijk veel regen en mist op de weg waardoor we het landschap niet goed konden zien. Onderweg zijn we nog een keer gestopt om een poging te wagen tot walsvis spotten. Ook dit bleek geen succes. Waarschijnlijk was het weer ook voor de walvissen te vies.

Onze laatste lunch werd gehouden in Plettenberg, een erg leuk en gezellig plaatsje aan de zee. Hier willen we, als de tijd het toelaat, nog een keertje terug komen. Na onze laatste ciabatta broodjes te hebben gegeten zijn we in een keer doorgereden naar Oysterbay.

Eenmaal thuis aangekomen zijn we begonnen met het opruimen van onze koffers. De eerste wasjes werden gedraaid en Caressa kon zich weer uitleven met het ophangen van de was. Na een lekkere frisse douche zijn we op weg gegaan naar Liesbeth. We hadden namelijk gereserveerd in de Lodge, aangezien we nog geen eten in huis hadden. Hier hebben we samen met Liesbeth en Jorien genoten van een 5 gangen diner. Er werd nog lang nagetafeld over onze mooie reis!

Eenmaal thuis zijn we voldaan van een prachtige week in slaap gevallen.

Groetjes,

Reiziger 1, 2, 3 en 4.

Wist je datā€¦ā€¦..

• We bij Liesbeth heerlijk gegeten hebben

• Trots zijn op onze auto, dat hij al onze bagage netjes heeft thuis bezorgt.

• Liesbeth niet alleen ons gemist heeft, maar wij ook Liesbeth.

• We verrast werden door een lekkende diepvries.

• en daardoor een onder water staande gang.
  • Dit kwam doordat de stroom was uitgevallen.

• We al onze etensvoorraad hebben kunnen weggooien.

• We ondanks de prachtige reis, weer blij zijn om ā€˜thuisā€™ te zijn.

stephanie

kort maar krachtig verhaal! ik zit echt altijd heel stilletjes op mijn kamer te lezen dat zelfs mijn moeder dr van schrikt hoe rustig ik soms kan zijn;)