zuid-afrika2010.reismee.nl

Het Rode Kruis en Autoschade Topselect weekjournaal, special edition!

Het Rode Kruis- en Autoschade-Topselect Weekjournaal’

Special edition!

Welkom bij ons weekjournaal special edition. In dit weekjournaal zullen we jullie op de hoogte houden van hetgeen wij met het ingezamelde sponsorgeld doen. Ook zullen er in de map Foto’s ? Sponsorgeld special edition foto’s worden geplaatst zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd en hoe wij dit uitvoeren.

----------

Deze week brengen wij een speciale uitvoering van ons weekjournaal uit. Tijdens onze townshiptour door Kaapstad, ontmoette wij Colleen. Colleen runt in een township een weeshuis, wat de naam ‘Colleen’s place of hope’ heeft. In dit weeshuis biedt zij onderdak aan kinderen die thuis niet meer kunnen wonen i.v.m. de grote drugs- en alcohol problematiek in de townships of kinderen die door hun ouders zijn afgestaan.

In het weeshuis wonen 30 kinderen. Uiteraard zijn niet al deze kinderen gezond. Naast de ‘gebruikelijke ziektes’, zijn er 3 kinderen besmet met HIV.

Het was ons al snel duidelijk dat we hier wel iets meer wilden betekenen. We besloten om de volgende dag terug te komen om vrijwilligerswerk te doen. Maar behalve vrijwilligers werk, konden wij ook financieel iets voor dit weeshuis betekenen.

We zijn dan ook voordat ons vrijwilligerswerk begon, bij de supermarkt gestopt. We hebben daar de volgende spulletjes gekocht:

• Pampers

• Babyvoeding (melk)

• Vochtige billendoekjes

• Siroop

• Cake om de kinderen te verrassen

Het mag voor zich spreken dat Colleen zeer verrast was en dit absoluut op prijs heeft gesteld.

----------

Wij bedanken onze hoofdsponsoren Rode Kruis en Autoschade-Topselect.

Daarnaast gaat onze dank uit naar:

’t Sonneklukske, Goltstein- Gerlag- en Ruyters- Advocaten, Savelkoul, Eventief, Poliersbedrijf Damiaans, Geilenkirchen BV, Jo Pötgens, Babyplanet, Van Wersch Optiek, Secure 4 U, Mulder Unions, RBC-Engineering Support BV, Basisschool de Doorkijk, Basisschool d’r Durpel, Educos uitgeverij, Rockstar for a Day, Intergarde BV, Limburgs Dagblad, Buck Kantoorartikelen, Rotaryclub Parkstad, Aquina-Hollanders Makelaardij, tandartspraktijk Leon Buck, sportswear classic, slagerij Mickartz, MSM montage, WMM hoveniers