zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 36, 29-september-2010

Na een 'heerlijke' nacht in het centrum van Kaapstad werden we wakker in ons B&B. Vannacht hebben wij namelijk om 5 uur genoten van een moskee die hier om de hoek in de moslimwijk ligt. Wat maken deze gebeden een geluid! Alle 3, behalve Nadine, werden wakker door deze herrie. Om 8 uur ging onze eigen wekker af. Na ons te hebben aangekleed zijn we beneden in de piepkleine eetruimte gaan ontbijten. Ook hier was aanpassen! Je kon niet met z'n vieren aan een tafel zitten en het ontbijt paste maar net op de toonbank.

Vandaag zou de dag zijn om met eigen vervoer door Kaapstad te rijden. Dit hebben we uiteraard ook gedaan. Als eerste zijn we gestopt bij een groot wijnlandgoed. Hier hebben we mooie foto's kunnen maken van de wijngaarden en zijn we stiekem de wijnkelder binnen geslopen. Aangezien er geen personeel was en de deur gewoon open stond, hebben we er onze eigen rondleiding van gemaakt.

Vervolgens ging onze reis verder naar een punt waar we walvissen konden spotten. Deze hebben we helaas niet gevonden. Het enige wat we hebben kunnen spotten was een kanovaarder. Dan maar kijken of we bij onze volgende stop de pinguïns konden zien. Met een gouden tip van de parkeerwachter (waar wij hem wel voor hebben moeten betalen) zagen we de pinguïns van heel kortbij. Ook hier hebben we leuke foto's van kunnen maken.

Onze volgende stop was Kaap de Goede Hoop. Na het park binnen te zijn gereden, zijn we direct naar Kaap de Goede Hoop op zoek gegaan. Hier hebben we de welberuchte foto kunnen maken. Het uitzicht vanaf dit punt was fantastisch. De zee was helderblauw. Geweldig! Inmiddels kregen we toch wel honger en zijn we naar het restaurant gereden. Hier hebben we een heerlijke salade gegeten. Na onze buikjes gevuld te hebben, waren we klaar voor de klim richting de vuurtoren van Kaappunt. Ook dit was weer een ervaring. Boven aangekomen bleek het uitzicht hier nog mooier te zijn. We voelden ons heel speciaal. Niet iedereen kan namelijk zeggen dat hij/zij op Kaappunt gestaan heeft. Ongelooflijk mooi!

Na dit alles gezien te hebben zijn we over een van de mooiste wegen van de wereld (Chapman's Peak Drive) teruggereden richting Kaapstad. Deze weg bevond zich tegen berg aan, langs de kust. Ook dit was weer bijzonder.

Onderweg naar huis zijn we nog bij een plaatsje gestopt (Houtbaai) waar een mooie haven te zien was. In deze haven lag vlakbij een zeehond. Hier hebben we dankzij een local mooie foto's van kunnen maken. Hij liet de zeehond springen door middel van een stukje vis. Hier wilde hij wel geld voor terugzien. Ongelooflijk hoe mensen hier aan geld proberen te komen.

Eenmaal thuis aangekomen zijn we nog een uurtje op internet geweest en hebben we ons verzorgd om voor de verandering nog maar eens te gaan uiteten. Dit keer zijn we naar een tapasrestaurant gegaan, midden in het centrum van Kaapstad. We hebben er samen met de ouders van Britt een gezellige avond gehad!

Wist je dat.......

• de ouders van Britt inmiddels heel wat inside-information te weten zijn gekomen?
  • we geen één tapas hebben gegeten, dieniet lekker was ?
  • Caressa vandaag een perfecte hellingproef heeft uitgevoerd?
  • Britt dit niet lukte?
  • we Kaapstad nu echt goed hebben leren kennen?
  • Nadine het vies vind om haar eigen zonnebrandcrème uit te smeren?
  • Caressa dit dan maar heeft gedaan.
  • Sven niet goed naar straatnamen kijkt?
  • Hij ons de foute kant op stuurde op weg naar het restaurant?

ABC-tje van deze week:

A Anton en Suzan, geweldige mensen met een geweldige lodge. Hier hebben we echt genoten.

B Bergen beklimmen, dit hebben we zowel met de jeep als met de tractor gedaan.

C Code (internet), deze hebben we weten te kraken en daardoor hadden we 2 dagen gratis internet.

D Drank, elke avond genieten we van een glas wijn.

E Emigreren, dit wilden we allemaal na het zien van de prachtige stranden en huizen in Kaapstad.

F Fork Tapas restaurant, hier hebben we heerlijke tapas gegeten met z'n zessen.

G Guesthouse, deze hebben tijdens onze reis vaak bezocht.

H Hop-on-hop-of bus, hiermee hebben we alle leuke plekjes van Kaapstad gezien

I Internet, gelukkig hebben wij dit tijdens de reis volop gehad. Heerlijk om met iedereen bij te kunnen kletsen.

J Jabulani, de naam van de bekende wk-voetbal. Deze hebben we mogen geven aan een lokale voetbalvereniging.

K Kaapstad, dit was onze hoofdbestemming van deze reis. Wat een wereldstad!

L Levenservaring, deze doen wij in Afrika zeker op!

M Mama Afrika, een typisch Afrikaans restaurant met heerlijke gerechten en Afrikaanse live-muziek.

N Nagerecht, deze bestellen wij veel tijdens onze reis. Hier kun je echt van genieten.

O Optreden, dit hebben we 2x mogen meemaken in Mama Afrika.

P Post, de kaarten moeten nog steeds door Britt en Sven worden gepost.

Q Quinten Tarantino, deze zijn we nog niet tegengekomen.

R Rondreizen, dit hebben we de afgelopen dagen gedaan.

S Strandstraat, een van de grootste straten in Kaapstad. Vroeger was Strandstraat het begin van het strand.

T Tafelberg, deze biedt geweldig uitzicht en hebben we samen met de ouders van Britt bezocht.

U Uitzicht, zowel op de Tafelberg als de bergen langs de weg. Geweldig!

V Voetbal, wij hebben de officiële wedstrijdbal van het Nederlands elftal mogen vasthouden, wat een eer!

W Weeshuis, Colleen's place of hope, hier hebben we een dag vrijwilligerswerk mogen doen. Een geweldig huis met geweldige kinderen!

X Xxxjes, deze willen wij aan familie en vrienden geven.

Y Ysberen, misschien komen we die nog op safari tegen.

Z Zeehond, die hebben we in Houtbaai van heel dichtbij gezien.

stephanie

jaaa ik ben weer es de eerste!

geweldig om het allemaal bij te lezen.. en ik vind het nogsteeds geweldig dat jullie zo lang internet hebben gehad! eindelijk weer eens doelloze gesprekken met nadine kunnen voeren!

het is alweer vrijdag avond.. normaal jules-avond voor nadine en mij.. beetje zielig voel ik me wel hoor op vrijdag avond bij mn vriendje hangen ipv met nadine aan de martini.. haha..

have fun !

en waka waka..

Yvonne

Nou na Stephanie ben ik de tweede,
hallo Caressa en Co.,
Ja weer een prachtig verhaal, eigenlijk wel om jaloers op te worden. Maar het is jullie toekomstige docenten wel gegund, maar wat lees ik EMIGREREN !! bij de letter E , ja er zijn meerderen die na hun stage emigreerden naar het land waar ze ooit stage hebben gelopen, dus waarom niet !!! Ik zou zeggen geniet lekker, en wij laten ons weer verassen op het volgend verhaal, groetjes uit Haander van Yvonne