zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 35, 28 september 2010

Zo... Eindelijk! Zoals de Nederlanders het vroeger deden, bereikten wij vandaag Kaapstad! Na ongeveer een uurtje in de auto te hebben gezeten, bereikten we de drukke wegen rondom deze grote stad. Na een aantal keren gekeerd, gevloekt en getierd te hebben, bereikten we eindelijk onze nieuwe lodge. La Rose Bed and Breakfast was onze nieuwe bestemming. Een piepklein, kleurrijk, maar knus en gezellig verblijf. Terwijl Caressa en Britt de ‘kleine' kamer kregen, mochten Nadine en Sven genieten van de wat luxere kamer. Balkon, bad en gezellig zitje. De dag kon beginnen!

Vandaag was het niet alleen speciaal dat we Kaapstad bereikten. Britt zou namelijk vandaag herenigd worden met haar ouders. Dit was het moment waar ze al een tijdje naar uitkeek. Midden op straat, pal voor onze lodge, kwamen we ze dan ook tegen! Na snel wat bijgekletst en geknuffeld te hebben, bleek dat Rik (de vader van Britt) al wat voorwerk had gedaan. Via internet had hij entreekaarten besteld voor de Tafelberg. Vandaag was het namelijk een schitterende dag. Warm weer, lekker zonnetje en geen wolkje aan de lucht. Kortom, perfect weer om de Tafelberg te beklimmen. Beklimmen? Hier doen wij niet aan. Wij pakken gewoon lekker de lift. Samen met nog 54 anderen (om precies te zijn), ‘beklommen' wij op onze manier deze berg. Na een korte wandeling, met verschillende prachtige uitzichten, begonnen onze magen toch behoorlijk te rommelen. Ondanks dat het indrukwekkend was om over Kaapstad heen te kijken, besloten we om te gaan lunchen.

Na onze lunch, opnieuw met de kabellift naar beneden. Een hele belevenis. Onderaan stonden de bekende, grote rode bussen op ons te wachten. Zoals we ook gekomen waren, vertrokken we weer: met de Hop-on-bus. Deze bracht ons naar verschillende beroemde en interessante dingen in Kaapstad. Zo reden we langs behoorlijk dure huizen, mooie privéstranden en Waterfront. In Waterfront besloten we dan ook even uit te stappen en te genieten van deze boulevard. Op deze boulevard zijn behoorlijk wat leuke en lekkere café en bars. Wij besloten om een lekker ijsje te nemen. Onder het genot van een saxofoon spelende oude man, dansende jonge kinderen en ritmisch klinkende marimbaspelers, hebben wij lekker in de zon bruin (voor sommige rood!) zitten worden. Nog even snel kijken naar wat lekkere restaurants voor vanavond, en dan weer op weg terug.

‘Thuis' aangekomen gingen we het internet uittesten. En ja hoor, ook hier weer de komende dagen gratis internet. Wat een luxe! Terwijl Caressa zich ging opfrissen, en Nadine en Sven van het internet gebruik maakten, belde Britt de taxi. 19.45 uur zou hij klaarstaan. Terwijl we gewend zijn dat in Afrika alles ‘ietjes' later komt, stond de taxi echter een half uur eerder op de stoep. Letterlijk. Wij verblijven in een kleine straat, waardoor de taxi hier geen eeuwigheid kon blijven staan. Snel dus maar andere schoenen aandoen, gel in de haren pleuren en een toilet bezoeken en hup de taxi in. Deze bracht ons naar een heerlijk restaurant in Waterfront.

Samen met de ouders van Britt hebben we hier (opnieuw) heerlijk gegeten. Komt er ook een plaats waar we niet lekker eten? We wachten af... Rik en Manon hadden ons voor deze avond uitgenodigd. Wij willen hun dan ook super bedanken voor deze lekkere en gezellig dag / avond!

Tijdens het eten werd er al druk gespeculeerd over het cadeau dat Jeroen voor Britt had meegenomen. De wildste verhalen gingen de ronde. Niemand had echter gelijk. Na een bezoek aan de lodge van Rik en Manon bleek dat Jeroen bij familie en vrienden filmpjes had opgenomen. Britt hebben we de rest van de avond dan ook niet meer gehoord!

Vandaag kunnen wij terugkijken op een enerverende dag. Wat een geweldige stad! Al snel kwamen we erachter dat we hier van elke minuut moeten gaan genieten. Dit maken we waarschijnlijk niet vaak meer mee.

Morgen staat ons een rondrit te wachten. Met onze auto maken we een tocht langs alle bekende en beroemde plaatsen in Kaapstad. We houden jullie op de hoogte!

Wist je dat...

• - onze auto het 's avonds bewaakt wordt?
  • - er in de hop-on-bus Nederlands gesproken kan worden?
  • - hier locals zijn die je helpen bij het oversteken van de straat?
  • - we vandaag telefonisch contact hebben gehad met Liesbeth?
  • - zij wist te vertellen dat de Wendyhuisjes besteld zijn en dat Stoffel de Schildpad is uitgezet?
  • - onze lodge felgeel van kleur is?
  • - we vanmorgen bij de verkeerde lodge stonden?
  • - wij achteraf eigenlijk bij iemand in de woonkamer stonden?
  • - de ventilator bij stand 1 harder draait, dan bij stand 4?
  • - het nu 0:13 uur is, en iedereen gaat slapen?

Wim en Francis

Hoi lieve vier,

Wij wisten bijna zeker dat jullie Kaapstad geweldig zouden vinden, ook wij hebben er in 2006 een hele mooie tijd gehad. Nadine, van onze laatste vakantie afgelopen zomer hebben wij nog een vingerhoedje voor jou liggen uit Frejus! Veel plezier en liefs van Wim en Francis

Thea slieker

Lieve Nadine en Co.
Wat leuk om over Kaapstad te lezen. Ook is was daar met Cis en Wim en hebben heerlijk gegeten bij de Waterfront. Wim nog erg duur sigaartje gerookt dus dat is wel opletten, als jullie aan de sigaar willen. Weet ook nog wel dat het zeewater idioot koud was. Ben benieuwd of jullie dat nog gaan uitproberen.
Veel plezier allemaal en geniet ervan. Blijft bijzonder.
Dikke kus Thea

Stannie

Nou Caressa was het net of je bij ons in de auto zat als we ergens naar toe gaan en de route niet zo goed kennen, wat nu ook nog gebeurt met navigatie. Fijn dat jullie gezond en wel in Kaapstad zijn aangekomen en zo een leuke dag en avond met de ouders van Britt hebben gehad. Ook namens ons bedankt. Nog veel plezier alle vier en Caressa tot op straks op internet.
Groetjes en knuffels van het thuisfront.

stephanie

heey jullie! k zei al eerder GEWELDIG dat internet! maar ook leuk om dan ook echt dagelijks wat nieuws te lezen.. geweldig! nou de tijd gaat toch best snel hoor.. tenminste.. als ik de blaadjes van mijn agenda doorkijk is t al zo 13 november! hihi

in ieder geval ben ik echt wel jaloers! hier is t echt kak weer en jullie hebben mooi weer.. en beleven zoveel leuke spannende dingen!

enjoyyy!

Britt W

Hallo Allemaal,

zo te lezen hebben jullie het nog heel leuk. Marcel wist vandaag tijdens SLB niet dat Britt in Zuid Afrika zat, hij vroeg zich toch af waarom jij steeds de les miste :)

Geniet ervan!

xx

Milou

Hoi allemaal,
Ik heb even een aantal dagen bij moeten lezen, omdat ik het zo druk heb gehad. Ik lees wel dat jullie heel veel leuke dingen meemaken en zien.
Britt wat fijn dat je ouders bij je zijn en wat een leuk cadeau had Jeroen voor je.
Veel plezier nog, geniet allemaal van de mooie dingen en tot snel,
x

Lintjes oes Kirchroa

Hey jullie zesjes, (incl. Manon en Rik)
Capetown lijkt ons super zo te lezen, maar als wij horen wat jullie allemaal te eten krijgen vragen wij ons af of jullie niet moeten bijbetalen als jullie terugvliegen.
Neem het ervan want na het weekend moeten jullie weer aan de bak voor jullie stage.
Keep inform us,

Greetz

Remco Schoonbrood

Hey Britt, Sven, Caressa en Nadine,

Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Ik heb ze allemaal trouw gelezen en als ik even geen tijd had heb ik ze bewaard totdat ik wel tijd zou hebben. Veel plezier verder en ik ben echt stik jaloers op jullie :P.

Groetjes Remco

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Ik lees onder punt 10 : het is nu 0.13 uur is - dan houdt ik het kort deze ronde, veel plezier en sweet dreams. ppssttt stilte er wordt geslapen.
Jrus 't Yvonne

Leen en Margo,

Hoi Nadine, Caressa, Britt en Sven,
We hebben Nadine en Sven gisteren tijdens onze chat-sessie gezien en gehoord! Dat was een bijzondere ervaring. Ongelooflijk! Wat leuk dat Manon en Rik jullie hebben uitgenodigd voor wederom een heerlijk etentje! Gezellig. Nog veel plezier, liefs Leen en Margo

monique reutel

ik was heel nieuwsgierig hoe het met onze vrienden rik en manon was...........zijn ze geland?? hoe is het met hen???? waarom hebben ze nog niet (zoals afgesproken) gebeld of ge smst??? etc etc......
na het lezen van jullie verhaal snap ik het......in afrika hebben ze het gewoon ook heel druk, haha!!!!

geniet er van met volle teugen!!!!
met brok in mijn keel lees ik over de hereniging van brittje met pap en mam en de leuke filmpjes.......ja britt ik denk dat jeroen ons niet fotogeniek genoeg vindt...hihi

kus en tot hyves!!!!!
mo en de andere reutels

Yolande

Ik ben blij te lezen dat Manon en Rik een fijne dag met Britt en de rest hebben gehad. Ik denk dat Britt genoten heeft van de film van Jeroen, was heel leuk he!
Liefs Yolande

marijke en louis

Hoi Sven en reisgenoten,
Wat een ervaringen, wat een indrukken, wat een verhalen.
Met veel interesse gelezen en zo toch een beetje meebeleefd.
Heel veel groetjes en vooral veel plezier, gewenst

Ilona

Hallo allemaal,

Vandaag maar eens even wat achterstallig leeswerk gedaan! Ik blijf echt fan van de 'wist je dat' rubriek. Zal wel mijn nieuwsgierige aard zijn.....
Daarnaast heb ik genoten van de foto's, wat een lieve snoetjes (ja, ja, ja, jullie hebben ook lieve snoetjes ;-)

Caressa je wordt gemist! Deze week gaf iemand aan dat ze je hulp bij wiskunde A langzaamaan wel kon gebruiken. Is toch altijd leuk om te horen! Toch?