zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 34, 27 september 2010

Vanmorgen konden we dan eindelijk eens lekker uitslapen. Er was deze dag geen ontbijt inbegrepen en ook niks stond vast op de planning. Zelfs Caressa wist tot 8.00 te slapen. Al snel volgde Sven en om half 9 waren ook Nadine en Britt wakker. We hebben toen ons eigen ontbijtje klaargemaakt, bruin brood met pindakaas en een glaasje sinaasappelsap.

Nadat we ons verzorgd hadden, zijn we lekker door het dorp gaan lopen en hebben we alweer wat souvenirtjes gekocht. Vervolgens zijn we gaan lunchen. We bestelden allemaal iets simpels... tenminste dat dachten we. De keuken had het er blijkbaar erg moeilijk mee. Caressa had een ciabatta met zalm besteld, Britt een vlees/kaasplankje, Sven een ciabatta met ham/kaas en tomaat en Nadine een bruchette met tonijn.
Na een minuut na het opnemen van de bestelling, kwam de bediende weer terug naar onze tafel. Er was maar nog 1 ciabatta, dus bestelde Sven een kipburger met ananas.
Britt begon zich af te vragen wat zij dan bij haar plankje kreeg, want op de menukaart stond toch echt ciabatta.
Een minuut daarna kwam de bediende alweer naar onze tafel met de mededeling dat er helemaal geen ciabatta meer was en vroeg zij of het goed was dat de zalm van Caressa in een wrap werd geserveerd. Ook daar deden we niet moeilijk over.
Een minuut daarna kwam een andere bediende, die ons kwam vertellen dat ze toch nog een doos ciabatta hadden gevonden.
Inmiddels vroegen we ons allemaal af wat we dan uiteindelijk zouden eten. Gelukkig kreeg Caressa haar ciabatta, Sven zijn kipburger, Nadine haar bruchette en Britt kreeg stokbrood bij haar plankje. Het was allemaal erg lekker!

Na onze maagjes vol te hebben gegeten, reden we naar een wijngaard. Hier in de omgeving zijn er meer dan 25 wijngaarden, dus het was nog een hele klus om de goede keus te maken. Uiteindelijk zijn we bij ´Solms Delta´ naar binnengereden. Hier namen we plaats onder een boom en mochten we 4 verschillende wijnen proeven, uitkijkende over de wijngaard. Na druk overleg hebben we een keuze kunnen maken en 2 flessen gekocht voor thuis.

Na het proeven zag wij nog iets interessants op de kaart staan, namelijk een gevangenis. Terwijl Caressa en Britt dachten dat het niet mogelijk was om deze gevangenis te bezoeken, gingen Nadine en Sven even informeren. Helaas, ondanks dat het toch mogelijk was, hadden we van te voren moeten reserveren. We hebben toen maar besloten om de broodjes voor morgenvroeg te gaan halen en op onze kamer gebruik te maken van ons illegale internet.

Om 18.30 uur hadden we gereserveerd bij de plaatselijke Italiaan. Hier hebben we alle vier genoten van een heerlijke pizza! Wij hadden gedacht om ook deze avond te vullen met ons illegale internet... maar helaas! Het internet deed het niet meer. Zouden we de aantal bytes van deze onbekende mensen hebben opgebruikt? Maar geen paniek, we hadden wel al op internet gezien, dat onze B&B in Kaapstad ook beschikt over gratis internettoegang.

Ciao,

Dieniebienie, Caressabessa, Brittepitje en Svennieboy

Wist je dat...?

• - Nadine vandaag eindelijk vingerhoedjes heeft gevonden?
  • - Caressa nu ook weet waar deze voor dienen?
  • - De meneer van het wijnproeven een erg aanstekende lach had?
  • - Tegen onze verwachting in, de bedden vanmorgen toch opgemaakt werden?
  • - De ouders van Britt over 10 minuten (21.50 uur) landen in Kaapstad?
  • - Wist je dat Sven vanmorgen met de kinderen uit groep 8 heeft gechat?

stephanie

HEERLIJK datjullie internet hebben! dan kan ik nadine lastig vallen met mijn niet informatieve informatie..

lalala!

HEY! hier is volgens mij vandaag de herfst begonnen.. wat een hondeweeeeeerrrrr!!!

greetings from hollandiaaa

Romy

hehe nadine...nu pas vingerhoedjes gevonden? (A)
dat is dan nummer 1001?:P

xx

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Ik wens Britt een mooie tijd met haar ouders en de anderen ook uiteraard. Dus na vele omwegen toch nog een lekker etentje gehad. Is me ook een weg, die Chiabatta komt ja helemaal uit italië. Nou wederom veel plezier, en geniet mooi van jullie tijd in Z. Afrika, jrus 't Yvonne oes Haander