zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 33, 26 september 2010

Vandaag is het voor ons Holland dag geweest. Het begon al vanmorgen. Na een heerlijke nachtrust, zelf Caressa heeft langer dan 6 uur kunnen slapen, staan wij op in een mooie logde gerund door de Nederlanders Joop en Mickey. Wij genieten vervolgens van Nederlandse koffie met roerei en toast. Erna besluiten we om het deze dag rustig aan te doen. We gaan dan ook op ons gemak nog even Montagu in om in een art-winkeltje wat leuke souveniers te kopen voor de mensen in Nederland. Na dit gedaan te hebben besluiten we om de reis naar Franschhoek met de auto te beginnen.

Voordat we de logde verlaten heeft Joop ons nog een paar tips gegeven om onderweg naar Franschhoek te bezoeken. Al snel komen wij bij tip 1 aan. Dit was namelijk een fort hoog op een berg waar je prachtig uitzicht hebt. Nadat Caressa haar hoogtevrees had overwonnen, konden we leuke foto's maken van het prachtige uitzicht. Eenmaal weer de berg naar beneden te zijn geklommen, zijn we verder gereden naar tip 2. Dit was het plaatsje MC Gregor. Een dorpje dat in de 19de eeuw werd gebouwd. Hier hebben wij de plaatselijke pottenbakker bezocht. Na een praatje met de pottenbakker zijn we doorgereden naar onze eindbestemming voor vandaag appartementen Sunny Lane in Franschhoek.

In Franschhoek zijn we als eerste gaan lunchen. Na ons ontbijtje van vanmorgen half 9 begonnen onze maagjes toch weer langzaam te rammelen. Ook hier hebben wij weer heerlijk gegeten. We besloten om allemaal voor de zelfgemaakte ravioli te gaan. Hier in Zuid-Afrika ken je geen simpele menukaarten met broodjes, salades en soepjes. Nee, hier zijn het meteen luxe warme gerechten als lunch. Vervolgens hebben we voor 2 dagen wat ontbijtspulletjes gehaald. Ook dit was weer typisch Nederlands namelijk bruinbrood met pindakaas. Terwijl we deze boodschappen doen horen wij op de achtergrond André Rieu (alweer iets Nederlands!). Aangezien het inmiddels flink was gaan regenen (ook Nederlands!) zijn we terug gegaan naar onze appartementen.

Op een gegeven moment hoorden Britt en Nadine vanuit hun appartement een gil. Dit bleek Caressa te zijn die zo blij was dat Sven de internetcode had weten te kraken. Onze dag werd hierdoor nog erg gezellig. We konden eindelijk alle tijd nemen om uitgebreid met het thuisfront (Nederland) te praten. Samen hebben we in het appartement van Caressa en Sven op internet gezeten.

Om half 8 zijn we voor de verandering maar weer eens gaan uiteten. Dit keer in een Frans Bistro restaurant. Ook dit was weer heerlijk. Sven genoot van mosselen, Nadine van een heerlijke schnitzel en Britt en Caressa van een goed biefstukje. Na de rekening betaald te hebben zijn we terug gereden naar het appartement. Hier hebben we vervolgens de hele avond op internet gezeten. Heerlijk!!

Wist je dat.....

• - We via de videochat het thuisfront in het echt hebben kunnen zien?
  • - We vandaag midden op de weg moesten stoppen voor een overstekende baviaan?
  • - We vandaag onze eerste Zuid-Afrikaanse tolweg hebben gereden
  • - Ons appartement zeer goed beveiligd is met tralies voor het raam?
  • - Wij ons afvragen of Franschhoek een onveilige stad is?
  • - Dit onze eerste alcoholvrije dag is?
  • - Vandaag de ouders van Britt zijn vertrokken naar Kaapstad?

stephanie

hahaha wat is het toch leuk om te lezen dat jullie tralies voor t raam hebben.. zo komt niemand erin.. maar ja.. eruit gaat dan ook wat moeilijker!

nadine, was echt leuk je even gezien te hebben voor de cam.. jammer dat onze cams wat traag waren anders had ik even een dansje voor jullie gedaan in mijn pyjama en met mijn zak chips haha!

Anita

Hoi Caressa,

Was leuk om je gister te horen en vooral je op de cam te zien.
Ik laat de computer aan zodat ik zie als je op msn bent.
Dikkke knuffel tanti

Rik en Manon

vanmorgen vroeg opgestaan 4.15 uur om het vliegtuig naar Amsterdam te pakken. Zitten nu op Schiphol te ontbijten en zag de mail van jullie verhaal langskomen. Snel even lezen dus. geweldig toch dat internet overal.
We vliegen dadelijk door naar Kaapstad. het weer is mooi, onbewolkt en morgen 23 graden. We verheugen ons er erg op om jullie te zien !!!!

kus en knuffel
Rik en Manon

Sanneke

Hoihoi Britt,

Haha nou het is net Nederland waar jullie zitten;), alleen hier rennen de bavianen niet zomaar over straat.
Wat zien jullie veel mooie dingen aan de verhalen te horen, ben benieuwd naar de volgende foto's!
En dan binnenkort je ouders zien, geniet er samen van!!

XXX

Esmée

Hee!! Leuk dat jullie in Kaapstad zijn!
Ik zou zeker de Tafelberg beklimmen als jullie daar tijd voor hebben, prachtig uitzicht vanboven, en wel klimmen, niet met de kabelbaan, zeer zeker minder indrukwekkend! En Franschhoek is echt niet gevaarlijk haha vergeleken met Kaapstad zelf dan.. Als jullie tijd hebben zou ik daar zeeeeer zeker een wijntourtje gaan doen!! Franschhoek staat namelijk bekend voor hun wijngaarden en oudhollandse huizen net als Stellenbosch! Als jullie uitgaan raad ik aan om naar The Hemisphere te gaan, als je nette kleren bij je hebt, tis namelijk zeer chic uitgaan! Entree is sowieso maar 3 rand voor vrouwen ofzo.. mannen betalen meer ;) ennnn je MOET gaan uiteten bij Mama Africa, kost relatief meer dan andere restaurants in Kaapstad maar het is echt een ervaring!! Veel plezier in Kaapstad!!
Groetjes!
Esmée

Albert en Yolande

Na onze vakantie eindelijk bij met het lezen van jullie verhalen. Heel indrukwekkend!!!!
We zijn blij dat jullie genieten van dit alles.

groetjes Albert en Yolande

Lizanne

Hey Britt!

Wat gaat de tijd toch snel, alweer een maand voorbij. Nog even en jullie zijn weer in het échte Nederland, maar nog heeeel even en je ouders zijn in Kaapstad! Blijf er lekker van genieten!

Wij denken aan je!

Antoinette

Hoi onze Nadine, leuk dat het goed met je gaat. Wat een geweldige ervaring! Wij wensen jullie nog een fijne tijd. Groetjes en knuffels

Paul, Antoinette en kids