zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 32, 25 september 2010

Vandaag zijn wij precies 1 maand onderweg. We worden na een rustige nacht om 7 uur gewekt door de wekker. Snel alles weer inpakken, want na een overheerlijk fruit, asperge/ei soufflé, tomaatje, geroosterd brood, spek en courgetttecake ontbijt gaat onze reis verder richting Montagu. We schrijven nog even in het gastenboek van de lodge en stappen vervolgens in onze volgepakte auto.

Nadat we een half uurtje onderweg zijn, constateren Caressa en Britt op de achterbank dat er iets niet klopt. Ze besluiten om toch maar eens de kaart te bekijken, want de tomtom geeft een raar kilometer aantal aan. En jawel hoor, we hebben ons verreden! Blijkt dat er in Afrika meer dorpjes ‘De Hoop' heten. Het vervelende van alles was, dat we om 13.30 uur bij een tractorrit hoorden te zijn en dat we ons een uur vertraging niet echt konden permitteren. Gelukkig konden we goed doorrijden en kwamen toch op tijd aan bij guesthouse ‘Malherbe'. Dit guest house wordt gerund door de twee Nederlanders Joop en Micky. Ook dit keer zag alles er prima uit. Caressa en Nadine zouden een kamer delen en in de kamer ernaast zouden Britt en Sven slapen. Toen we er ook nog eens achter kwamen dat we wifi in dit hotel hadden, was onze dag helemaal goed.

Nadat we een half uurtje de boel verkend hadden, moesten we toch echt op weg naar de tractorrit. Aangekomen, bleek dat wij niet als enige dit vandaag op het programma hadden staan. De aanhanger zat helemaal vol. We reden de bergen in, waar een paar keer gestopt werd om te genieten van het mooie uitzicht en foto's te maken. Boven in de berg stopten we ook bij een huisje, waar we een glaasje ‘Muscadel' kregen. Vervolgens reden we weer naar beneden, waar we dan voor de verandering weer in onze auto stapte om terug te rijden naar het guesthouse.

We hebben ons even opgefrist om vervolgens naar ‘Jessica's' te gaan. Daar hadden wij eerder die dag al een tafel voor 4 gereserveerd. We kwamen binnen in een huiselijke en gezellige sfeer. We hadden al van meerdere mensen gehoord, dat dit restaurant het beste was van de hele stad, dus onze verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. We kunnen jullie dan nu ook vertellen, dat het geweldig was! Het beste eten tot nu toe!
Allereerst hadden we een fles goede wijn besteld. Caressa en Nadine begonnen vooraf met een tartaartje van springbok met carpaccio, afgewerkt met kaviaar. Sven en Britt gingen voor de mozzarella/tomaten salade. Het was al snel duidelijk dat het een erg mooie avond zou worden.
Vervolgens kregen Caressa en Britt een biefstuk met risotto, Nadine ging voor de vis en Sven nam een trio van struisvogel, lam en springbok met daaroverheen mangosaus, espressosaus en rozemarijnsaus.
Als toetje hadden we alle vier een heerlijke chocoladebrownie met een bolletje ijs. Hierop had de chef zijn eigen appelkaviaar gedaan.
Kortom het was heeeeeeeeeeeerlijk!!!

We zijn lekker terug gewandeld (want in Montagu is het veilig om 's avonds over straat te lopen!) en zijn toen met ons viertjes gezellig bij Sven en Britt op de kamer gaan zitten. Ieder met ons eigen laptopje het wifi internet uitproberen, wat het prima bleek te doen.

Wist je dat...?

• - We voorlopig genoeg bergen gezien hebben?
  • - We onze bedden lekker konden voorverwarmen?
  • - Dat het in de auto tijd wordt voor een nieuwe cd, omdat we de castle of love cd inmiddels helemaal uit ons hoofd kennen?
  • - Dat we onderweg uit moesten kijken voor overstekende schildpadden?
  • - Wist je dat we gister verbaast tegen een boom aanliepen met wel 100 ibissen erin?
  • - Wist je dat je in heel Afrika zelfs bij het tanken verwend wordt? Je hoeft de auto niet uit en de raampjes worden voor €0.10 fooi gewassen.

stephanie

nou nou nadine ik heb je die sneakerz cd meegegeven dus doe die in de auto??? haha

maar weer leuk om te lezen.. jaa jullie zijn mijn startpagina dus ik zie meteen als wat nieuw is hoef ik niet eens in mn email te kijken;)..

maar ik ga weer lekker verder msnen met nadine

xx

Peter

Nu live (zondag 26 september 18:09u) met Sven (vanuit Zuid-Afrika....!) aan het praten op msn ;)

Geniet ervan, echt te gek!

Maybe een Cape Town party organiseren in Afrika stijl....hmm tis een idee.

Tot snel,

Groetjes Peter

jo wilma

wat een prachtige verhalen dit moet je eens meegemaakt hebben echt helemaal te gek en om nooit te zullen vergeten met jullie 4tjes toppie gr uit landgraaf

Stannie jac Juliën

Nou Caressa was leuk om je op de webcam te zien en met je te chatten. We zijn blij dat het jullie vieren zo goed bevalt en hopen dat de komende weken net zo goed zal verlopen als de afgelopen weken.

Heel veel plezier en wees voorzichtig groeten uit de Esdoornstraat

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Jeetje wat weer een machtig mooi verhaal. En dan het eten in het restaurant, het water loopt in mijn mond.
Nou ik zou zeggen geniet en veel plezier wenst jullie 't yvonne oes Haander