zuid-afrika2010.reismee.nl

Het Rode Kruis en Autoschade Topselect weekjournaal

‘Het Rode Kruis- en Autoschade-Topselect Weekjournaal'

Welkom bij ons vierde weekjournaal. In dit weekjournaal zullen we wekelijks (hoe kan het ook anders als dit het weekjournaal heet!) jullie op de hoogte houden van hetgeen wij met het ingezamelde sponsorgeld doen. Ook zullen er in de map Foto's à Sponsorgeld telkens foto's worden geplaatst zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd en hoe wij dit uitvoeren.

----------

Het vierde weekjournaal. Wat gaat het toch allemaal weer snel. De afgelopen weken hebben we gezien hoe hard onze hulp in deze streek nodig is. Het geeft ons dan ook een goed gevoel om zoveel voor deze samenleving te kunnen betekenen.

Dit is het laatste weekjournaal voor onze vakantie. In de week van 4 oktober zal het vijfde journaal verschijnen. Aangezien de vakantie in Zuid-Afrika hier bijna midden in de week viel, hebben we deze week ‘slechts' drie dagen stage gelopen. Deze week hebben we dus niet enorm veel kunnen doen, maar toch genoeg zaken die een vermelding verdienen in dit journaal.

Het sponsorlijstje:

(doorgestreepte zaken zijn gerealiseerd - onderstreepte zaken zijn in behandeling)

•- Opknappen van het speeltoestel

•- Kopen van knutsel en leesmaterialen

•- Kopen van een wasmachine

• - Repareren van het dak

•- Het kopen van een tuinhuis (eventueel te combineren met speelhuis)

• - Het aanschaffen van poetsproducten (bijvoorbeeld zeep, stofzuiger, dweil)

•- Het maken of nieuw aanschaffen van een geiser

• - De vervolgopleiding van Annie en Debbie
  • - Speelgoed voor bijvoorbeeld de poppenhoek

•- Kopen van een klok

• - Het ophangen van planken en haakjes (met de namen van de kinderen)
  • - De kozijnen verven
  • - Verschoontafel voor het verschonen van de luiers

•- Speelgoed voor de bevordering van de grove motoriek.

•- Mogelijkheden bekijken voor het bekostigen van een taxibusje, zodat ook kinderen buiten de township naar de crèche kunnen.

Wekelijks zullen we jullie op de hoogte houden hoe het met ons lijstje gesteld is.

----------

Het kopen van een tuinhuis (eventueel te combineren met speelhuis)

In ons vorige weekjournaal heeft u uitgebreid kunnen lezen over de eventuele aanschaf van de zogenaamde Wendyhuisjes. Deze week hebben we de knopen doorgehakt. Zowel de crèche als de Plaesskool van Karien zullen van ons een huisje gesponsord krijgen.

Crèche Kokkewiet:

Dit wordt een 6x3 meter huisje. Dit huisje zal voornamelijk gebruikt worden als eetruimte. Daarnaast kan dit lokaal snel omgetoverd worden tot extra speel- en/of klaslokaal.

Plaesskool Karien:

Bij het Plaesskooltje van Karien was het een moeilijker verhaal. Karien is de enige persoon op deze school die lessen geeft, waardoor het moeilijk is om een extra lokaal bij te plaatsen. Uiteindelijk hebben we na uitvoerig overleg met Karien besloten om een 3x3,6 meter huisje te plaatsen, waarin plaats komt voor opslag van boeken. Daarnaast komt er in dit huisje een speelmat met speelmateriaal, waarin de kleine kinderen zelfstandig kunnen spelen.

Huisjes:

De Wendyhuisjes zijn volledig geïsoleerde houten huisjes. Deze worden geleverd met stevige deuren en open en afsluitbare ramen. Daarnaast wordt er op de crèche een stroomfaciliteit aangelegd.

Huisjes

Laptop voor Karien

ICT-nieuws heeft ons vóór onze reis naar Afrika een gloednieuwe mini-laptop aangeboden. De afgelopen weken hebben we goed geobserveerd waar deze laptop het beste terecht zou kunnen. Met zijn vieren kwamen we na uitvoerig overleg tot de conclusie dat Karien deze laptop het beste kan gebruiken. Met name doordat er op de Plaesskool geen stroomfaciliteiten zijn, is een laptop een uitkomst. Karien kan vanaf nu de kinderen gemakkelijk foto's en plaatjes laten zien, zonder alle boeken onder het stof vandaan te halen. Ook het dansen op muziek, kan door het gebruik van de laptop, gedaan worden.

----------

Wij bedanken onze hoofdsponsoren Rode Kruis en Autoschade-Topselect.

Daarnaast gaat onze dank uit naar:

't Sonneklukske, Goltstein- Gerlag- en Ruyters- Advocaten, Savelkoul, Eventief, Poliersbedrijf Damiaans, Geilenkirchen BV, Jo Pöttengs, Babyplanet, Van Wersch Optiek, Secure 4 U, Mulder Unions,RBC-Engineering support BV, Basisschool D'r Durpel, Educos uitgeverij,Basisschool de Doorkijk, Rockstar for a Day, Intergarde BV, Limburgs Dagblad, Buck Kantoorartikelen, Rotaryclub Kerkrade, Aquina-Hollanders Makelaardij, Tandartspraktijk Leon Buck, Sportswear Classic, Slagerij Mickartz, MSM Montage, WMM Hoeveniers,