zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 26, 19 september 2010

Vandaag gaat om acht uur de wekker. Nadine is eerder opgestaan om de badkamer blank te zetten, ook wel douchen genaamd. Het programma luidt vandaag als volgt; Jorine (de Nederlandse stagiaire op de Oysterbay Lodge) ophalen, naar Knysna rijden om Monkeyland en Birds of Eden te bezoeken. Als iedereen uit de veren is gaat de telefoon van Sven. Het is Liesbeth, met het bericht dat we onze plannen beter bij kunnen stellen. Het gaat waarschijnlijk regenen waardoor we weinig zullen zien in de parken. Een blik naar buiten zegt genoeg, het regent en is flink bewolkt. Aangezien we met Jorine afgesproken hebben en we alle vier niet de hele dag binnen willen zitten, gaan we nadenken over een andere dagplanning. Dit is moeilijk, niks is leuk in de regen. Uiteindelijk besluiten we naar Jeffreys Bay te rijden, hier ligt een overdekt winkelcentrum. Vanuit Jeffrey’s zijn we van plan naar St. Francis te rijden, hier ligt een sealpoint en een pinguïncrèche.

Allereerst vertrekken we naar de lodge om Jorine op te halen. Dan gaan we door de regen op weg naar Jeffrey’s. In het winkelcentrum voelen vooral de meiden zich thuis. Er worden wat nieuwe spulletjes gekocht en boodschappen gedaan. Als iedereen uitgewinkeld en gekeken is vertrekken we naar Deli, een leuk restaurant waar we willen lunchen. Eenmaal aangekomen hangt er een groot bord met ‘gesloten’ op de deur. Het is zondag, een belangrijke dag in Zuid-Afrika. De meeste Afrikanen gaan op zondag naar de kerk. Dan rijden we door naar een ander restaurant, ook deze is gesloten. Dan maar even Liesbeth bellen. Zij weet nog wel een leuk restaurant voor ons. Na even zoeken, lopen we een modern en net restaurant binnen. Met zijn vijven genieten we van een heerlijke lunch. Na nog even gekletst te hebben besluiten we, ondanks de enorme maaltijd, nog een ijsje eten.

Vanuit het restaurant rijden we naar Francis Bay. Op het sealpoint zijn,vanwege de woeste zee,geen zeehonden te zien vandaag. Wel genieten we van de mooie natuur en maken we veel foto’s. Dan zien we de pinguïnopvang op een afstandje liggen. Door twee grote ramen kunnen we de pinguïns zien. Na weer menig foto te hebben gemaakt, maken we nog een kleine wandeling.

Eenmaal thuis beginnen Britt en Nadine aan de Hollandse maaltijd. Gehaktballen met aardappelen, bloemkool, bonen en jus. Samen met Liesbeth en Jorine wordt er gegeten. De rest van de avond wordt er nog veel geklets en gelachen. Wederom een gezellige avond in huize Oysterbay.

Wist je dat…..

• we vandaag popcorn hebben gegeten?

• de bovenverdieping een groot washok geworden is?

• Caressa bijna een hele avond meer dan 15 vogels heeft getekend?

• we ons vandaag voor het eerst heel goed realiseren dat we iets heel bijzonders doen?

• we dan ook enorm trots op onszelf zijn?

• Caressa de namen van Liesbeth, Edith en Debbie nog steeds door elkaar gooit?

• ze in Zuid-Afrika Ferrero Rocher-ijs hebben?

• dit we dit ijs ook in Nederland willen invoeren?

• Sven het vandaag heel goed heeft uitgehouden tussen vier shoppende vrouwen?

• de moeder van Caressa ons zeer jaloers maakt, door te zeggen dat ze de verwarming heeft aangezet?

stephanie

ferrero-rocher ijs hebben ze ook in Herzogenrath! nadine gaan we heen als je dr weer bent en dat ding nog open is dan hihi!..

anyway.. jullie zijn trots op jezelf..

maar ik ben ook heel trots op julliieeeee!!!!

kyara

leuk verhaal weer,
lijkt me echt super al die dieren van dichtbij te zien
en inderdaad ferrero rocher-ijs hebben ze al hier,dus dat wordt ook hier smullen!
X

Stannie

Dames en heer de verwarming staat weer uit want we genieten nu van heerlijke nazomerse temperaturen.