zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 25, 18 september 2010

Ondanks dat we vandaag niet naar stage hoefden te gaan, stonden we vroeg op. Vandaag zouden we namelijk met Liesbeth terugrijden naar de plaats waar het voor ons een twintigtal dagen geleden begon. Port-Elisabeth (oftewel PE) was namelijk de stad waar we zouden gaan kijken naar de zogenaamde Wendy Huisjes. Dit huisje willen wij aanschaffen om te gebruiken op de crèche en eventueel bij de school van Karien. We zijn vandaag goed geïnformeerd geworden over de mogelijkheden en de kosten. In het weekjournaal zullen we meer vertellen over deze huisjes. Natuurlijk zullen in dit journaal ook andere zaken besproken worden.

Na ons bezoek aan dit piepklein bedrijfje, kwam Liesbeth met het idee om naar een wildpark te gaan. Dit beloofde onze eerste safari te worden. We verheugden ons er dan ook enorm op. Aangezien we met de 4x4-jeep van Liesbeth onderweg waren, konden we behoorlijk wat wegen rijden waar we met een normale auto niet zouden kunnen komen. Het beloofde een geweldige dag te worden!

Al snel kwamen we de eerste safaridieren tegen. De neushoorn, giraffe, struisvogel, impala, nyala, springbok (die zijn trouwens ook erg lekker is om te eten), waterbok, zebra en warthog waren een paar dieren die we gezien hebben. We kunnen ons voorstellen dat je soms geen flauw idee hebt waar we het over hebben. www.google.nl biedt vaak antwoord op je vragen ;-). Het Kragga Kamma Game Reserve had echter nog veel meer te bieden. Zo was er bijvoorbeeld een afgezonderd cheetaverblijf. De kans dat we hier een cheeta te zien kregen, was echter erg klein. In dit gebied leefden 5 cheeta’s en wij hebben er 2 gezien. Een succes dus!

Nu we toch in de cheetasfeer zaten, wilden we eigenlijk een stap verder gaan. Voor R30,- (€3,00!) mochten we het cheetaverblijf in en konden we knuffelen met deze wilde katten. Voor deze prijs besloten we deze kans niet aan onze neuzen voorbij te laten gaan, en alle vier deze stap te nemen. Omgeven door drie cheeta’s hebben we ongeveer een kwartier lang oog-in-oog gestaan met deze geel-zwarte beesten. Indrukwekkend! Er zijn dan ook genoeg leuke foto’s gemaakt!

Wist je dat…

• we ondanks onze zeer goede zoektocht, helaas geen buffels gezien hebben?

• we vandaag drie keer een boterhammenmaaltijd gegeten hebben?

• we vandaag onze eerste stroomstoring hadden?

• we Liesbeth heel dankbaar zijn voor deze leuke dag?

• Caressa heel graag en goed de haren van Britt stijlt?

• Caressa ondanks haar hoogtevrees een grote touwbrug heeft overgelopen?

• we een hele lelijke bank, midden in onze woonkamer hebben gezet omdat deze toch echt een stuk beter zit dan de andere?

Romy

Haha...dat van die haren stijlen wist ik al :P
Ze vindt het ook leuk om haren te wassen ;)

xx Romy