zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 23, 16 september 2010

Vanmorgen ging zoals inmiddels gewend de wekker om 6.15uur voor Sven en Britt. Na onze dagelijkse rituelen zoals douchen en ontbijten, keken Sven en Britt op de klok (horloge van Britt). Deze gaf aan 6.30 uur, een beetje vreemd. Hadden ze zich dan zo snel klaargemaakt? Om maar niet te vroeg op school te zijn, zijn ze maar van ellende op de bank gaan wachten tot 6.45 uur. Op het moment dat Britt en Sven de deur uitlopen gaat de wekker bij Nadine en Caressa af. Terwijl Britt en Sven droog in de auto zaten, konden Caressa en Nadine door de regen naar de crèche wandelen.

Stulting:
Op Stulting aangekomen was het in de school verdacht rustig. Het zal toch niet dat we vandaag een half uur later beginnen? En jawel hoor, de school startte vandaag om 8.00 uur in verband met de feestavond van de dag ervoor. Ook nu keken Sven en Britt weer op de klok. Hier was het echter pas 7.10 uur. Nu wisten we het zeker, de horloge van Britt loopt niet goed. Na een half uur in de docentenkamer gewacht te hebben begon dan toch echt onze laatste schooldag op Stulting. Vandaag kwamen we weer in Grade 2 bij juffrouw Linda. Na het eerste uur in de klas zijn geweest besloten we om alle mentoren van de afgelopen 3 weken te gaan bedanken. Voor iedereen hadden we een chocoladereep gekocht met daarop een foto van ons twee. De mentoren waren ons dankbaar voor dit leuke aandenken. Inmiddels was het tijd om voor de laatste keer pauze te houden in de docentenkamer. Trouw met onze banaan, oreo-koekjes en thee namen we plaats in de docentenkamer. Hier bleek echter al een heel buffet klaar te staan met kip, vlees, vis, loempia’s en gebak (en dat al om 10.00 uur ‘s morgens). Na uit beleefdheid toch maar een bordje genomen te hebben, werd het tijd voor onze activiteit. Ook deze week zouden we voor alle onderbouw kinderen dansen. Inmiddels kennen de kinderen alle dansjes en doen ze alles mee. Dit geeft ons echt een kick. Na 3 kwartier gedanst te hebben, zijn we nog even aan ons verslag aan de computer gaan werken. Ook van onze trouwe computerman hebben wij vandaag afscheid moeten nemen. Na dit gedaan te hebben zijn we nog één uurtje in onze klas geweest. Toen zat de dag er weer op. We hebben de kinderen bij de poort uitgezwaaid en kijken terug op een leuke tijd in Learskool Stulting.

Crèche Kokkewiet:

Zoals verteld, konden Caressa en Nadine dus in de regen te voet naar de crèche vanmorgen. Dat het regende viel ook te merken aan het aantal kinderen dat aanwezig was op de crèche. Er waren maar 19 kinderen aanwezig.

In de kring hebben we naast de gewoonlijke dingen, een activiteitje gedaan waarbij de kinderen moesten raden welk plaatje van de lenteslinger was verdwenen. Het zijn simpele activiteitjes, die de kinderen heel erg leuk vinden.

Nadat de kinderen buiten hadden gespeeld (het was inmiddels weer droog)en gegeten, ging Nadine aan de slag met haar 3 zorgleerlingen en Caressa met de werkles. Liesbeth was inmiddels ook op de crèche en kwam een kijkje nemen. Nadine maakte dit keer gebruik tekenopdrachtjes en het telraam. Caressa ging vandaag vingerverven met de kinderen. Er kwamen prachtige lente/bloemen schilderijen uit. Nadat de kinderen weer lekker warm hadden gegeten en in hun bedjes lagen, zijn we richting huis vertrokken.

Na de stagedag stond er een surfles op de planning voor Liesbeth, Caressa en Nadine. Gezien het weer en de wel erg hoge golven, gingen de dames er echter vanuit dat de surfles niet door zou gaan. Om kwart over één belde Britt echter, om te zeggen dat de surfleraar gebeld had, de surfles kon gewoon door gaan en de golven waren prima. Liesbeth vond het toch te riskant en had inmiddels haar middag al met andere activiteiten volgepland. Caressa en Nadine vertrokken naar St. Francis. Om half drie kwamen we aan op het kantoor van de surfleraar. Allereerst hees Nadine zich in het surfpak, dat erg krap zat. Nadat de surfleraar ook een pak voor Caressa was gaan halen, hees ook Caressa zich in dit pak. De surfleraar had nog een speciaal attribuut voor Caressa, nadat zij had aangegeven dat het wat moeilijker zou gaan i.v.m. haar spieren. Caressa kreeg een speciaal armbandje om haar pols met mineralen erin verwerkt. Geloof het of niet, maar Caressa was nadat ze dit armbandje om had gedaan, op 1 been, niet omver te krijgen.

Na een ‘before’ foto te hebben genomen, vertrokken we naar de surfplek. Eenmaal hier aangekomen leek de surfleraar zich toch een beetje verkeken te hebben. De golven waren eigenlijk toch wel erg hoog. Het was niet verstandig om met drie personen de zee in te gaan. Daarom koos de leraar er voor om ons, om en om, mee de zee in te nemen. Na even oefenen op het strand, mocht Nadine als eerste de zee in. Toen de surfleraar een goede golf had gevonden, riep hij ‘Ready?’ en gaf Nadine een flinke duw. De eerste keren lukte het echter niet om op de benen te komen. Na een aantal pogingen kreeg Nadine een rustpauze en was Caressa aan de beurt. Ook Caressa lukte het niet om recht te komen. We hadden er echter ook veel plezier aan, om liggend op de plank, aan te komen op het strand. Al met al is het Nadine één keer gelukt om een paar seconden te staan. Bij de laatste poging ging het echter mis. Na bijna op het strand te zijn aangekomen, sloeg de plank van Nadine om en kwam op haar voet terecht. Inmiddels was de zee ook te wild geworden om verder te surfen en besloot de surfleraar de les te stoppen.

Na nog een heerlijke kop koffie te hebben gedronken op het kantoor van de surfleraar gingen Caressa en Nadine huiswaarts. Dit nog met een stop bij de Spar, want Britt had de pepermolen uit haar handen laten vallen, waardoor er peper gekocht moest worden. Eenmaal thuis stond Britt klaar met een Icepack voor Nadine’s voet. Na nog even snel gedoucht te hebben stond er weer een heerlijke maaltijd klaar. Met als toetje yoghurt met chocoladevlokken.

Wist je dat……….

• Nadine en Caressa hun eerste surfles hebben overleefd.

• Nadine nu ook officieel bij de ‘blauwe-plekken-groep’ hoort.

• Nadine met darten altijd in dezelfde getallen gooit.

• Britt en Sven vandaag echt schoolnerds waren.

• Zij maar liefst 2 uur lang aan schoolopdrachten hebben gewerkt.

• Nadine na het douchen altijd de badkamer kan dweilen.

• Dit waarschijnlijk komt door een verstopt doucheputje.

• Caressa een nieuw aangeschaft boek in een emmer water heeft laten vallen.

stephanie

NADINE!? een surfpak dat te erg krap zat bij jou!?:O oooohhh kan dat dan??

nou weer een leuk verhaal echt geweldig alles wat jullie doen.. en dan te bedenken jullie zijn zo ver weg :(..

ik mis je nadine xxxx