zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 20, 13 september 2010 + Nieuwe foto's

(In de map foto's week 3 zijn vanaf vandaag nieuwe foto's geplaatst! Neem dus zeker even een kijkje!!!)

Vanmorgen was iedereen vroeg uit de veren... te vroeg. Britt en Sven kwamen erachter dat Stulting vandaag een half uur later begon. Zij hadden echter aangeboden om de dochters van Annie naar school te brengen. Deze drie meiden werden namelijk vorige week ten onrechte uit de taxi gezet en moeten nu maar kijken hoe ze op school komen. Er niet bij stilstaande dat deze studentes stonden te wachten, moesten Sven en Britt zich uiteindelijk toch haasten om op tijd te zijn!

Caressa werd om 6.20 uur al gewekt, omdat Nadine de hele nacht van de misselijkheid wakker had gelegen en dus niet naar de crèche zou gaan. Caressa was zelf ook een paar keer wakker geworden van de misselijkheid, maar besloot na het innemen van het medicijn van Liesbeth, toch naar stage te gaan.

Stulting:

Zo, vandaag was het weer tijd om naar een nieuwe grade te gaan. Dit keer stond Grade 2 (groep 4) op ons te wachten. Na ons voorgesteld te hebben aan de nieuwe mentor begon de nieuwe schooldag. Dit keer was er geen weekopening in verband met het circus. Dit circus stond op het rugbyveld waardoor het teveel lawaai zou zijn als er een weekopening zou plaatsvinden. De kinderen begonnen dan ook direct met een opening in de klas. Hier werd een bijbelverhaal verteld en werd het weekend besproken. Vervolgens gingen we samen met de kinderen naar de hal van de school. Hier werd een korte demonstratie gegeven van het circus. Vandaag zou namelijk twee keer een circusshow op het Stulting-terrein worden gegeven. Na school zijn wij er natuurlijk ook heen geweest. Hierover meer in het vervolg van dit dagjournaal. Inmiddels was het weer tijd om te pauzeren. Na de pauze hebben we verder gewerkt aan ons onderzoek. Het laatste uur van de dag zijn we in de klas geweest en hebben we de kinderen geholpen met rekenwerkjes.

Crèche Kokkewiet:

Vandaag mocht Caressa dus alleen op weg richting de crèche. Aangekomen kregen we ook van Debbie te horen, dat ze erg blij was met de aankoop van de wasmachine. Zoals gewoonlijk (want het begint inmiddels een gewoonte te worden) begon Caressa met de ochtendkring. Na de gym, een verhaal en een taalactiviteitje mochten de kinderen buiten gaan spelen. Het was vandaag namelijk heerlijk weer! Vandaar dat de kinderen daarna lekker op het gras hun boterhammetje mochten eten. Na het eten was het tijd voor de werkles. Debbie ging aan de slag met de kleintjes en Caressa met de oudere kinderen. Vandaag was er een ‘kleitafel', een ‘teltafel' en een ‘bouwtafel'. Na hard werken, hadden de kinderen hun kossies wel verdient. Nadat de kinderen eindelijk in hun bedje lagen (dat duurde vandaag iets langer dan normaal), liep Caressa weer naar huis om de rest van de dag Nadine gezelschap te houden.

----------

Zoals verteld was er vandaag een circus te vinden in Humansdorp. Hier wilden we dan ook absoluut gebruik van maken. Aangezien Nadine vandaag helaas verstek moest laten gaan, besloot Caressa haar gezelschap te houden. Dit weerhield Britt en Sven er echter niet van om te gaan.

Toen de show begon, hadden ze het liefste zo snel mogelijk weer naar huis willen gaan. Wat een flop! Twee leeuwen die maar niet wilden luisteren, een clown die het grappig vind om een bal het publiek in te gooien (en dit dan ongeveer 20x achter elkaar), een rondspringende bok en twee rondlopende dromedarissen. Hadden we hier ons geld voor betaald?

Gelukkig werd alles gedurende de show beter! Er waren prachtige acrobaten, vuurspugers en koorddansers en acts met slangen, pony's en honden. Dit was al stukken beter! Er was voor ons echter één ding dat we deze dag niet meer zullen vergeten. Het optreden van Sven!

Sven was de gelukkige (of ja, gelukkige?!) die de piste in moest komen. Vervolgens lag er een vrouw met haar rug in glasscherven. Sven moest hier met zijn volle gewicht op gaan staan. Vervolgens werd hetzelfde gedaan op een spijkerbed. Terwijl Sven gezellig op iemand mocht staan, heeft Britt zich 10 minuten lang liggen bescheuren van het lachen. Foto's volgen, geen zorgen!

----------

Terwijl Britt en Sven gezellig naar het circus waren, besloten Nadine en Caressa om maar flink aan de slag te gaan. Zo hebben ze de nodige dingetjes voor school gedaan, waaronder de nodige lammetjes overgetrokken. Deze gaan zij morgen namelijk op de crèche met wol beplakken. Nadat de belangrijkste dingetjes gedaan waren, zijn ze samen op de bank een film gaan kijken ‘case 39'. Voor Caressa alweer een reden om niet goed te slapen de komende nacht.

Toen Britt en Sven thuis kwamen van het circus, kwam ook Liesbeth gezellig bij ons langs. Ze had van de overgebleven springbok, ragout gemaakt. Na alweer een heerlijke en gezellige avond gaan we allemaal vroeg ons bedje opzoeken.

Zouden we dan morgen eindelijk kunnen gaan surfen?

Staaaaaart, the show!

Caressa de Clown, Brullende Britt, Sven-the-showman en Sissende Slieker

Wist je dat.....

• - het wassen van de auto omgerekend €0,40 kost?
  • - dit puur de fooi is die ze dan krijgen? Het wassen in namelijk gratis
  • - Caressa in percentages uitrekent hoeveel dagen we nog in Zuid-Afrika zijn?
  • - ze het tenminste probeert?
  • - Sven en Britt nog maar 3 dagen op Stulting stage lopen?
  • - we de dochters van Annie vandaag kennis hebben laten maken met Castle of Love?
  • - zover wij weten deze CD vrij goed in de smaak viel?
  • - ons weekend nu al helemaal volstaat? Hierover later meer!

stephanie

hey afrikaantjes!

weer n super verhaal!
alleen tja nadine ziek :( ohh germmpjes..

nou ik was net op school voor 30 minuten.. boehhh..
mnaar goed..
waarom zou ik het beter hebben dan jullie he!

ik wil wel es weten op hoeveel procent caressa uit kwam dan!?

xxx

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Voor de zieken een spoedige beterschap. Er staat weer een prachtig verhaal, ik geniet er telkens van.
Wens jullie een mooie week toe, en ben benieuwd hoe het surfen bevalt.
Jrus 't Yvonne adieë wa

zoe (groep 8)

hoi,

heel erg leuk van dat circus!
dus als je terug komt, meester sven....maak je maar klaar....

gr. zoe

Hub Defesche

Hallo Sven
Fijn dat we zo nu en dan in jullie verslagen kunnen lezen. 't Is wel een gezellige boel bij jullie. Ook goed om te lezen dat de sponsorgelden een perfecte bestemming krijgen. Wanneer ga je van die brug naar beneden?? Daar wil ik wel foto's van zien. De groeten en tot over een aantal weken.
Hub

Sanneke

Hoihoi Britt,

Zo te zien hebben jullie het gelukkig nog prima naar jullie zin en ook genoeg te lachen!
Wat een lieve foto's van de kinderen. Leuk hoe jullie met ze dansen en laten zien wat jullie met het geld doen, wat een goede bestedingen.
Héél veel plezier in jullie nu al drukke weekend, we zullen daarna wel weer lezen wat jullie allemaal beleefd hebben:).

Liefs X San

Nicole - Heinz - Kyara

Hey Big Four,
Wat een dotjes, om te stelen.
Even voor jullie beeldvorming, als jullie Caressa willen helpen klik dan boven aan op jullie site op PROFIEL.
Daar zien jullie hoeveel procent van jullie avontuur al voorbij is. 100% min "dat getal uit het profiel" = wat jullie nog tegoed hebben. ;-) Maar dat weten jullie ook wel. Superleuk al die foto's, keep doing the good work.

GREETZZZZ

Stannie

Hoi Afrikareizigers het is steeds weer leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Gelukkig is Nadine en Caressa weer beter zoals we via de telefoon hebben vernomen door het medicijn van Liesbeth die met al haar goede zorgen de taak van ons ouders overneemt, waarvoor wij haar zeer dankbaar zijn. Groetjes knuffels en kusjes van het thuisfront. (extra dikke knuffel voor mijn Muis)