zuid-afrika2010.reismee.nl

Het Rode Kruis- en Autoschade-Topselect Weekjournaal

‘Het Rode Kruis- en Autoschade-Topselect Weekjournaal'

Welkom bij ons tweede weekjournaal. In dit weekjournaal zullen we wekelijks (hoe kan het ook anders als het weekjournaal heet!) jullie op de hoogte houden van hetgeen wij met het ingezamelde sponsorgeld doen. Ook zullen er in de map Foto's à Sponsorgeld telkens foto's worden geplaatst zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd en hoe wij dit uitvoeren.

----------

Deze week zijn we een stapje verder gegaan in de uitgaven van het sponsorgeld voor de crèche. Ten eerste heeft Liesbeth bij Annie eens gevraagd wat zij zelf graag zou willen wensen voor de crèche. Annie is echter heel bescheiden en blij met alles wat we haar willen geven. Caressa en Nadine zijn daarom nog een gesprek aangegaan met Annie en kwamen tot de conclusie dat Annie graag nog wat knutsel/speel en leesmaterialen voor de crèche zou willen. Maar ook dit was een bescheiden wensje.

Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met onze eigen ideeën. Toen Liesbeth de mening van Annie over het kopen van een wasmachine vroeg, sprong ze een gat in de lucht. Een tweedehands halfautomaat was meer dan genoeg, volgens Annie. Op de crèche zijn 2 grote handdoeken, waar alles mee wordt gedaan. De tafels schoongemaakt, de handjes afdrogen van de kinderen, gezichtjes poetsen van de kinderen enz. enz. enz. Ook zijn er sinds kort ‘tandenpoets doosjes' gesponsord vanuit Nederland. Ook hier zitten handdoekjes in die dagelijks gebruikt worden. Daarnaast slapen de kinderen elke dag op de crèche op dezelfde lakentjes en met dezelfde dekentjes. Omdat het enorm veel werk is om dit alles op de hand te wassen, wordt het niet vaak genoeg gedaan. Een wasmachine zou een enorme uitkomst zijn in het kader van de hygiëne. Ons eerste doel van deze week was dan ook het kopen van een wasmachine. Met succes! We hebben een simpele maar grote en goede wasmachine voor de crèche gekocht. We zijn Annie gaan verrassen bij haar huis. Ze heeft ons ‘1000 dankies' gegeven en was erg ontroerd door de verrassing. Een prachtige dag voor iedereen!

Naast het kopen van een wasmachine zijn we ook samen met Liesbeth naar een lasser gegaan. We hebben hem gevraagd om een kijkje te komen nemen naar het klimrek op de crèche. Het klimrek is helemaal van ijzer en absoluut niet kindvriendelijk. Hij zal ons komende week laten weten of het de moeite waard is het klimrek op te laten knappen.

We hebben deze week ook nog 2 fietsjes gekocht voor op de crèche. Ze hadden er al 6 gesponsord gekregen, maar de kinderen zijn er zo dol op, dat we er nog 2 bij hebben gekocht. In dezelfde winkel hebben we ook nog een leuke klok gevonden voor in de crèche.

Het sponsorlijstje:

• - Opknappen van het speeltoestel
  • - Kopen van knutsel en leesmaterialen
  • - Kopen van een wasmachine
  • - Repareren van het dak
  • - Het kopen van een tuinhuis (eventueel te combineren met speelhuis)
  • - Het aanschaffen van poetsproducten (bijvoorbeeld zeep, stofzuiger, dweil)
  • - Het maken of nieuw aanschaffen van een geiser
  • - De vervolgopleiding van Annie en Debbie
  • - Speelgoed voor bijvoorbeeld de poppenhoek
  • - Kopen van een klok
  • - Het ophangen van planken en haakjes (met de namen van de kinderen)
  • - De kozijnen verven
  • - Verschoontafel voor het verschonen van de luiers
  • - Speelgoed voor de bevordering van de grove motoriek.
  • - Mogelijkheden bekijken voor het bekostigen van een taxibusje, zodat ook kinderen buiten de township naar de crèche kunnen.

Wekelijks zullen we jullie op de hoogte houden hoe het met ons lijstje gesteld is.

----------

Kopen van knutsel en leesmaterialen

We hebben deze week lijm, klei, vingerverf, stickers en leesboekjes gekocht.

Kopen van een klok

We hebben deze week een winnie de poeh klok gekocht voor in de crèche. Annie en Debbie hebben een dagplanning, maar hebben nergens een klok.

Speelgoed voor de bevordering van de grove motoriek

De kinderen van de crèche zijn dol op de ‘motorfietsjes' die inmiddels al 2 jaar meegaan. We hebben er daarom nog 2 jaar bij gekocht.

Kopen van een wasmachine

Afgelopen week hebben we een wasmachine gekocht zodat alle lakentjes, dekentjes en handdoeken niet meer op de hand gewassen hoeven te worden.

Opknappen van het speeltoestel

We hebben deze week een lasser benadert die een kijkje komt nemen naar het speeltoestel op de crèche.

----------

Wij bedanken onze hoofdsponsoren Rode Kruis en Autoschade-Topselect.

Daarnaast gaat onze dank uit naar:

't Sonneklukske, Goltstein- Gerlag- en Ruyters- Advocaten, Savelkoul, Eventief, Poliersbedrijf Damiaans, Geilenkirchen BV, Jo Pöttengs, Babyplanet, Van Wersch Optiek, Secure 4 U, Mulder Unions,RBC-Engineering support BV, Basisschool D'r Durpel, Educos uitgeverij,Basisschool de Doorkijk, Rockstar for a Day, Intergarde BV, Limburgs Dagblad, Buck Kantoorartikelen, Rotaryclub Kerkrade, Aquina-Hollanders Makelaardij, Tandartspraktijk Leon Buck, Sportswear Classic, Slagerij Mickartz, MSM Montage, WMM Hoeveniers

Autoschade TopSelect, Francis Beckers

Hallo mensen, zo langzaam aan kijken we uit naar de dagelijkse berichten met als speciaal toetje het weekjournaal, geweldig zoals jullie ons laten meebeleven. Vandaag wordt onze nieuwe website www.autoschadetopselect.nl gelanceerd en vanzelf zullen we veel aandacht aan jullie activiteiten besteden. Veel succes!

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Geweldig en Proficiat maar weer met de nieuwe aanschaf. En dat te danken aan de sponsors.
Veel succes, adieë en jrus vaa 't Yvonne

Daan

Hoi Nadine, kunnen wij ons niet voorstellen dat er 2 handdoeken zijn. Die gebruiken wij al bij het douchen. Kan me voorstellen dat ze heel erg blij zijn met de wasmachine, een erg goed doel xx

zoe groep 8

hoi inmiddels (denk ik) niet meer smullendel limburgse afrikaantjes. ( en meester sven :-p)

we hebben vandaag ons 1e huiswerk gekregen.
zelfs m'n ouders vonden er lastige woorden bij zitten!
als je terug komt, kun je meester bram eens flink oop z'n kop geven daarvoor.
ik heb ook een naam bedacht voor het aapje dat je me zou meebrengen. jonny of lolo. maar ook een aparte naam die ik heb bedacht is sevennie. meer volgt in de 3e reactie.

blijf schrijven!( en vergeet lolo niet!)
zoe;)

Ricky Borro Groep 8

Hoi Allemaal (en meester Sven naatuurlijk)

zoals Zoe zei, we hebben huiswerk gekregen,
bah, moeilijke woorden allemaal!

En ja, Zoe heeft gelijk, als je terug komt geef hem er maar goed van langs!

Ik had het sooow druk , maar nu heb ik ook tijd om een reactie achter te laten!

We zijn vandaag ook weer begonnen aan het project Noord- en Zuid-Amerika, Australie en Antartica!
Ik ben Half Nederlands, half Amerikaans , dus dat kwam goed uit.
Ik moest dus een speech houden voor de hele school , ook heb ik de 'Pledge of Allegiance' gedaan!

Hopelijk is het leuk daar in 'Suid-Afrika'!

Blijf natuurlijk schrijven met die spannende verhalen!

Ek sien jou later!
-Ricky ;)

De drie Lintjes

Hi Brilsmurfen,
Ja Brilsmurfen, jullie moeten die dingen ook dragen, anders zien jullie het verschil niet tussen een zeehond en een Walvis. :-)
Maar super dat jullie die mensen daar zo gelukkig kunnen maken met duurzame materialen. Die Wasmachine zullen ze nog lang gaan gebruiken, en elke keer zal Annie dan aan jullie denken. Geweldig toch. Ze denkt dan aan de CA-BRI-SVE-NADI MACHINE of zoiets.
Dames: Super dat jullie Sven aan de surfplank krijgen. We zijn zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Veel plezier in elk geval. En wat die surfleraar betreft, als ie ook nog zonen heeft dan komt het wel goed lijkt mij.
Doe jullie ding, wij zijn trots op jullie.

Greetz, Kyara - Nicole - DADDA