zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 19, 12 september 2010

Zondagmorgen! Normaal de dag om lekker uit te slapen. Helaas gold dit opnieuw (!!) niet voor Caressa. Ze werd zelfs een uur eerder wakker dan gisteren. 6.45 uur! Het is weekend Caressa!

Om 8.00 uur stond ze op en liep zo stil mogelijk naar de bovenverdieping. Rond deze tijd zou ze namelijk gebeld worden in verband met de verjaardag van haar broerTJE. Ze zat er helemaal klaar voor. De ouders van Caressa beginnen zich langzamerhand al aan te passen aan de Afrikaanse cultuur. Na 20 minuten wachten op het telefoontje, besloot Caressa terug naar haar bedje te gaan. Eenmaal weer lekker onder de warme deken ging plots toch de telefoon! Dan maar weer uit bed en ‘lang-zal-hij-leven zingen'.

Langzaam druppelden de andere slaapmutsen de eetkamer binnen. Vandaag zouden we namelijk gaan surfen! Omdat de surfles afhankelijk is van het weer, zou de surfleraar ons in de ochtenduren bellen. Om 9.00 uur zaten wij klaar om te vertrekken, maar helaas wisten we nog niet of het weer wel geschikt was. Dus dan maar wachten, wachten en wachten. 9.30 uur, 10.00 uur, 10.30 uur, nog steeds geen telefoontje ontvangen. Dan maar zelf bellen en een smsje sturen. Ook dit helaas zonder resultaat. 11.00 uur, 11.30 uur, 12.00 uur.... Helaas, helaas... Opnieuw een typisch voorbeeld van de Afrikaanse cultuur.

Aangezien we niet de hele dag binnen wilden zitten, besloten we de auto te pakken en naar de haven van St. Francisbay te gaan. Hier zouden we naar de boten gaan kijken en een hapje gaan eten. Liesbeth zou ook meegaan, maar zij moest helaas afzeggen in verband met een griepje. Met zijn viertjes de auto in, opnieuw over de onverharde weg vol met kiezelstenen en halve rotsblokken, ging er opeens een telefoon af. Het zal toch niet.....! Maar ja hoor, de surfleraar! Het was vandaag prima weer om kennis te maken met de surfsport. De golven waren niet te hoog, het was warm weer en de wind stond goed. Aangezien we hier geen rekening meer mee hadden gehouden, hadden we helaas geen zwemkleding bij ons. Zelf schuld, dikke bult meneer de surfleraar! Toch besloten we om kennis te gaan maken en wat informatie uit te wisselen. Na een interessant gesprek en een afspraak gemaakt te hebben voor komende dinsdag, begonnen onze maagjes toch behoorlijk te rammelen.

Bij de haven aangekomen, eerst maar even naar de boten kijken. Dit keer lag er echter niet alleen een boot aangemeerd, ook lag er een zeehond te genieten van deze prachtige dag. Zo kunnen we alweer een dier afstrepen van onze lijst!

We besloten om wat te gaan eten in een visrestaurant. Hier hebben we genoten van het uitzicht en het lekkere eten. Nog even wat kletsen, en dan maar weer terug naar huis.

Thuis aangekomen zijn Nadine en Sven aan de slag gegaan met hun nieuwe hobby. Het is hier ondertussen een hele rage! Darten! Met pijn in zijn hart moet Sven helaas mededelen dat Nadine gewonnen heeft. Vraag niet hoe, maar goed... Britt en Caressa maakten een ommetje over het strand richting Liesbeth, die zich inmiddels gelukkig weer een stukje beter voelde. Teruggekomen was de dag alweer voorbij.

Vandaag lekker vroeg naar bed, want morgen zal de wekker alweer vroeg afgaan. Of wordt Caressa morgen alweer vanzelf wakker? We zullen het morgen zien..

Bye bye,

De grote surf en de surfinnen...

Wist je dat.....

• - Caressa en Nadine vandaag erachter kwamen dat de walvis van afgelopen week toch een zeehond was?
  • - Nadine vandaag geen kindermenuutje mocht bestellen?
  • - wij toch echt vinden dat Nadine behoorlijk wat kinderachtige trekjes heeft?
  • - Nadine daarentegen een hekel heeft aan kinderliedjes?
  • - de droom van de dames vandaag een beetje verstoord werd bij het zien van de surfleraar?
  • - deze man dik over de 40 is en een behoorlijke bierbuik heeft?
  • - zijn zoons daarentegen wel in het ideaal beeld van de dames pasten?
  • - we morgen sinds lange tijd naar het circus gaan?
  • - Meester Sven enorm blij is met alle reacties die de kids uit groep 8 geven?

Anita

Weer een geweldig verhaal.
Volgende keer toch maar gewoon de zwemkleding in de auto leggen?
En Caressa je weet toch als je ouders 8.00 zeggen je daar minimaal een half uur bij moet tellen.
Wat jammer dat de surf leraar tegen viel normaal zijn dat toch hunks,maar ja als die zonen wel leuk zijn moeten jullie maar in het water vallen als die in de buurt zijn.
En voor Sven dan maar hopen dat hij nog een dochter heeft haha.

Groetjes Anita,Günter,Bram,Fleur en de honden.

stephanie

hey allemaal!

dat nadine een paar kinderachtige trekjes heeft is algemeen bekend.. ik mis het wel hoor lekker gek doen!

maar goed ik vind de verhalen weer helemaal te gek!
ik ben weer helemaal up to date en hier gebeurd niet veel interessants..

Nadine ik kan niet wachten tot je terug bent! ik heb toch wel wat te vertellen best veel.. maar vergeleken met jullie afica verhalen is dit niets.. ja mijn baby is kaput gereden :(:( van achter aangereden stront! maar check maar je hyves heb t je gekrabbelt!

X

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Jonge jonge een surfleraar die tegenvalt, die zich niet aan de tijd houd. Maar ja de afspraak voor te surefen staat, en dinsdag gaat het gebeuren.
Zeg hoe zit dat met de tijd, hoeveel uur is het verschil met Nederland ?? Caressa waren jullie misschien een beetje van de zon bevangen, toen jullie dachten een walvis te zien. Maar ja een zeehond is toch ook al geweldig. Zeg weer een super leuk verhaal, verheug mij al op de volgende. Adieë en de jrus vaa 't Yvonne

Rik en manon

Hallo Britt, caressa, Nadine en Sven,
Wat hebben jullie een heerlijk weekend gehad. Geweldig om die wasmachine te kunnen aanbieden. We lezen over jullie heerlijke eten. Britt, was de pletskeskoek het recept van oma? Lekker weertje, prachtig genoten in francisbay. Zo te lezen en te horen hebben jullie het erg gezellig met z'n vieren. Succes weer met jullie volgende werkweek. groetjes Rik en Manon