zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 18, 11 september 2010

Nog even terug naar gisteren! Opnieuw hebben we weer met zijn viertjes een gezellige avond gehad. Praten over van alles en nog wat en lachen om niks. Laten we dit nog menig avondje zo volhouden!

Vandaag hadden we weer de eer om een dagje bij Liesbeth te verblijven. Dit keer zouden we gaan lunchen met Carien (juf van de plaasschool) en Henriëtta (eigenares van ons huis). We konden dus lekker uitslapen. Hier maakten we dan ook optimaal gebruik van. Tenminste Britt, Nadine en Sven lagen nog lekker in hun bedje, terwijl Caressa vandaag (alweer) om 7.45 uur begon rond te huppelen.

Het vaste ochtendritueel begon weer. De witte en bruine boterhammen werden tevoorschijn getoverd en de pindakaas, Nesquick en chocoladepasta worden uit de kast gepakt. Vervolgens gaat de koelkast open en wordt de sandwichspread, kaas en boterhammenvlees op tafel gezet. De glazen, de sapjes en de melk maken ons ontbijtje compleet. Elke keer babbelen we weer eventjes over de gezellige avond van ervoor en blikken we weer vooruit naar hetgeen dat komen gaat.

De tafel wordt afgeruimd, de één gaat zich douchen en de ander gaat zijn kamer op orde maken. Al snel was het tijd om naar Liesbeth te vertrekken. Aangezien het vandaag heerlijk weer was besloot Sven om deze rit over te strand te maken. De dames wilden het op de snellere manier doen en pakten de auto.

Terwijl Sven al aan het sapje bij Liesbeth aan tafel zat, druppelden de dames ook binnen. Meteen viel Sven iets op. Er klopt iets niet! Opeens viel het hem in, waar is de pletjeskoek gebleven? Woeps vergeten! Dan maar even snel terugrijden. Teruggekomen waren we niet de enige die het idee hadden om iets mee te nemen. Terwijl Carien zelfgemaakte cakejes meenam, had Henriëtta een melktaart gemaakt. Kortom, vandaag zou het Zuid-Afrikaanse lunch worden met een Limburgs tintje.

Nadat onze magen volzaten met springbok, sla, soet patat en een lekker rosé-tje, was Carien wel erg nieuwsgierig naar de Nederlandse cultuur. Na menige verbaasde blik bij de woorden coffeeshop, pindakaas met hagelslag en beschuit met muisjes, tijd om alweer terug naar huis te keren.

Zo zie je maar, we moeten echt van iedere dag genieten (dit doen we dan ook!) want de dagen vliegen voorbij...

Liesbeth bedankt!

De vier smullende Limburgse Afrikanen...

Wist je dat....

• - Caressa vandaag een poging gedaan heeft om een Zuid-Afrikaanse krant voor te lezen?
  • - we vandaag het huis gestofzuigd hebben met de stofzuiger van Liesbeth?
  • - deze avond benoemd wordt tot ‘laptopavond'?
  • - de dames vanavond waarschijnlijk gaan dromen van warm weer, veel golven en een knappe jongen (tenminste dat hopen ze!)?
  • - dit komt doordat we morgen onze eerste surfles gaan volgen?
  • - er vandaag besloten is geworden dat onze stagerooster een beetje omgegooid wordt?
  • - Britt en Sven hierdoor twee weken naar Carien gaan en drie weken naar de crèche?
  • - Caressa en Nadine twee weken naar Stulting gaan en twee weken naar Carien?

megan groep 8 :p

jullie maken er wel leuke dagen van !!
en kennen jullie al een beetje Afrikaans ??
bij meester bram is het heel leuk !!
en jullie hebben wel leuke foto's op de site staan !!
Groetjes Megan ;P

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Ik wens jullie veel surf plezier. Dat het weer en de golven jullie mee zit. Dames - knappe jonge heren lopen hier toch ook rond.
Jrus oes Haander vaa 't Yvonne