zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 17, 10 september 2010

Vandaag zal er maar een kort dagjournaal verschijnen. We zijn vandaag namelijk de hele dag onderweg geweest om dingetjes voor de crèche te kopen. Meer hierover natuurlijk in het ‘Rode kruis en Autoschade Topselect weekjournaal'.

Vanmorgen was iedereen weer vroeg wakker. We zitten echt in het Afrikaanse ritme. Niet dat we vroeg in bed lagen gisteren, want Nadine en Sven waren in een melige bui, waardoor Caressa haar hoofdstuk niet uitgelezen kreeg en Britt niet in slaap kwam. Om het goed te maken zorgde Nadine vanmorgen voor een heerlijk ontbijtje.

Wij viertjes zaten netjes om 10.00 uur klaar om opgehaald te worden door Liesbeth. Wij hadden echter niet meegekregen dat Liesbeth had gesmst dat ze later kwam. Zo zaten wij op de Nederlandse manier stipt op tijd te wachten en kwam Liesbeth om 10.20 uur. We hadden een mega lang lijstje om te doen vandaag. Uiteindelijk waren we weer om 18.00 uur thuis. Wat we allemaal hebben gehaald, kunnen jullie natuurlijk allemaal teruglezen in het weekjournaal.

Toen we thuiskwamen, stond de meneer van de beveiliging voor onze deur. Blijkt dat er een zwerver in Oysterbay rondloopt, die heel graag bij andere mensen wilt slapen. Nu hebben wij wel wat kamertjes over, maar we houden de deuren en ramen toch maar goed dicht!

Vervolgens hebben we de pizza's in de oven gegooid. Na de pizza's, zijn we aan de slag gegaan met het maken van een ‘pletjeskoek' oftewel ‘koekjeskoek'. We gaan morgen namelijk lunchen bij Liesbeth. We ontmoeten dan Carien (de juf van het boerderijschooltje waar we ook nog stage gaan lopen) en Henriëtta (de eigenaresse van het huis waar we slapen). We willen ze kennis laten maken met een stukje van de Nederlandse keuken.

Let the sun shine!

3 koukleumende dames en Sven

Wist je dat...?

• - Nadine in haar melige bui, Caressa gisteren ten huwelijk heeft gevraagd?
  • - Nadine, na Sven, ook haar eerste dwarsfluitles van Caressa achter de rug heeft?
  • - De dames heel even dachten dat de zwerver daadwerkelijk binnen was? En dat dit te danken was aan een vallende wc-verfrisser?
  • - We vandaag een echte scoobydoo hond ontmoet hebben? En dat Sven hier bang voor was?
  • - We vandaag heeeeeeeeerlijk geluncht hebben in de ‘Deli' in Jeffreysbay. En dat we hier Nederlanders ontmoet hebben?
  • - Het vandaag flink geregend heeft en de zee steeds dichter bij komt?

shania trompetter

hallo, M. sven
zo te zien hebben jullie er een leuke dag van gemaakt :-)
en dat met die pizza's gooien echt zo lachen.
is het warm daar?
en kunnen jullie goed slapen??:-S
in groep 8a bij M. Bram gaat het echt heel goed!
hij is ook een hele leuke meester!!!:-D
ik verheug me erop dat je bij ons in de klas komt:-):-)

Gr. shania

Yvonne

Hallo Caressa en Co.,
Het lezen wordt steeds spannender. Zeg Caressa wat lees ik, misschien nieuwe uitbreiding in de Haander harmonie. Nadine en Sven hun eerste dwarsfluit les hebben gehad.
Wat mogen wij onder een schoobydoo hond voorstellen. Mensen weer veel succes deze week, jrus oe Haander vaa 't Yvonne