zuid-afrika2010.reismee.nl

Rode Kruis en Autoschade Topselect Weekjournaal 1

‘Het Rode Kruis- en Autoschade-Topselect Weekjournaal'

Welkom bij ons eerste weekjournaal. In dit weekjournaal zullen we wekelijks (hoe kan het ook anders als het weekjournaal heet!) jullie op de hoogte houden van hetgeen wij met het ingezamelde sponsorgeld doen. Ook zullen er in de map Foto's à Sponsorgeld telkens foto's worden geplaatst zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd en hoe wij dit uitvoeren.

----------

Tijdens onze eerste kennismaking met Annie en Debbie (de leraressen van de crèche) hebben wij de crèche goed geobserveerd. Er viel al duidelijk te zien dat de vorige studenten goed hun best gedaan hebben om de crèche op te knappen. Toch schrokken we nog van de staat van het gebouw, de mogelijkheden waarmee beide juffrouwen moesten werken en de speelmogelijkheden van de kinderen. Kortom, genoeg werk aan de winkel!

We besloten om een afspraak met Liesbeth te maken. Samen hebben we een lijstje gemaakt van dingen waarvan wij vinden die aan vervanging toe zijn of die nieuw gekocht moeten worden:

• - Opknappen van het speeltoestel
  • - Uitbreiden van de speel- en leermogelijkheden
  • - Kopen van knutselmaterialen
  • - Kopen van een wasmachine
  • - Repareren van het dak
  • - Het kopen van een tuinhuis (eventueel te combineren met speelhuis)
  • - Het aanschaffen van poetsproducten (bijvoorbeeld zeep, stofzuiger, dweil)
  • - Het maken of nieuw aanschaffen van een geiser
  • - De vervolgopleiding van Annie en Debbie
  • - Speelgoed voor bijvoorbeeld de poppenhoek
  • - Het ophangen van planken en haakjes (met de namen van de kinderen)
  • - De kozijnen verven
  • - Verschoontafel voor het verschonen van de luiers
  • - Nieuwe lakens en matrassen
  • - Speelgoed voor de bevordering van de grove motoriek.
  • - Kopen van een klok
  • - Mogelijkheden bekijken voor het bekostigen van een taxibusje, zodat ook kinderen buiten de township naar de crèche kunnen.

Wekelijks zullen we jullie op de hoogte houden hoe het met ons lijstje gesteld is. Aangezien dit vooral een kennismakingsweek was, hebben we vooral georiënteerd en geobserveerd.

Kopen van knutselmaterialen

Deze week kwamen we in de internetwinkel schoolspullen tegen. Kortom, de ideale kans om het eerste sponsorgeld uit te geven. We hebben onder andere kwasten, viltstiften, kilo's gekleurd en wit papier, etuis, kleurpotloden, wasco, pritt-stiften, gummen, potloden en slijpers gekocht. Onder het kopje Foto'sà Sponsorgeld vinden jullie een foto van deze spullen.

----------

Ook hier in Afrika wordt er hard gewerkt om de crèche te ondersteunen. Met name door Liesbeth worden er verschillende activiteiten opgezet om geld op te halen voor de crèche. Komende zaterdag zal er op de crèche een bingo worden georganiseerd. Tijdens deze bingo worden er ook gebakken koeken en limonade verkocht. De opbrengst van deze middag zal volledig naar de crèche gaan.

----------

Wij bedanken onze hoofdsponsoren Rode Kruis en Autoschade-Topselect.

Daarnaast gaat onze dank uit naar:

't Sonneklukske, Goltstein- Gerlag- en Ruyters- Advocaten, Savelkoul, Eventief, Poliersbedrijf Damiaans, Geilenkirchen BV, Jo Pöttengs, Babyplanet, Van Wersch Optiek, Secure 4 U, Mulder Unions,RBC-Engineering support BV, Basisschool D'r Durpel, Educos uitgeverij,Basisschool de Doorkijk, Rockstar for a Day, Intergarde BV, Limburgs Dagblad, Buck Kantoorartikelen, Rotaryclub Kerkrade, Aquina-Hollanders Makelaardij, Tandartspraktijk Leon Buck, Sportswear Classic, Slagerij Mickartz, MSM Montage, WMM Hoeveniers,

Yvonne

Ik vindt dit wel een Proficiat waard. En een dankje wel naar de sponsoren, die het jullie mogelijk maakt om het nodige te kopen - te maken op jullie Zuid Afrika reis. Succes en de groetjes Yvonne oes Haander

Twan Brouns

Vanavond tijd ingeruimd om te lezen en de foto's te bekijken. Voor mij natuurlijk een feest van herkenning en in gedachten terug bij die prachtige plek aan de Indische Oceaan. Jullie beginnen al behoorlijk ingeburgerd te raken. Heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Ik stuur Liesbeth binnenkort een mail met data en tijden voor telefoongesprekken waarin we wat verder op inhoud en voortgang van de stage kunnen ingaan.

Hartelijke groet, ook aan iedereen in Oysterbay,

Twan

henkgorissen@home.nl

Geweldig zoals jullie moeite doen om ook de sponsoren mee te laten genieten van jullie reis en de bestemming van het sponsorgeld. Ik ben er zeker van dat alle leden van Autoschade TopSelect nu nog meer plezier hebben van hun sponsoring. Lieve Caressa, ik hoop dat het je (met de anderen) heel goed gaat en op de Toupsbergstraat blijven we je met hart en ziel volgen. Ik heb van Sander gehoord dat eind deze week de nieuwe site van autoschade TopSelect wordt geactiveerd en jullie krijgen daar een prominente rol. Heel veel groeten. KWJ

Partners van Autoschade TopSelect

Het voelt goed om goed te doen!

jeanne

hallo nadine en de rest het zijn leuke idieen waar jullie het sponsorgeld voor willen gebruiken met Senna is alles goed komt vaak voor te aaien maak je geen zorgen nadine haar streelmomenten krijgt ze amuseer jullie en houd de groep bijelkaar groetjes Jeanne

Francis Beckers. Brunssum

Zoals jullie zien heeft jullie ondernemiong thans ook landelijke bekendheid:

AUTOSCHADE PORTAAL
De verzamelsite voor de schadeherstelbranche.

Focwa • Vaco • Bovag • RAI • AM Update
Autoschade Topselect steunt studenten in Zuid-Afrika
7 september 2010
Gepubliceerd in: Nieuws

Autoschade Topselect, een samenwerkingsverband tussen van oorsprong Limburgse schadeherstelbedrijven, is samen met het Rode Kruis hoofdsponsor van 4 studenten aan Hogeschool Zuyd in Limburg. Zij gaan belangeloos in Zuid-Afrika 10 weken lang meelopen in verschillende locale schoolklassen. Het sponsorgeld is bedoeld voor het behoud en verbeteringen van de studiemogelijkheden ter plaatse, zoals het aanschaffen van studiemateriaal, onderhoud van de leslocaties en het levensonderhoud van het onderwijzend personeel.. De studenten zijn op 25 augustus vertrokken en zullen op 13 november weer naar Nederland terugkeren.
Deze sponsoring is een uitvloeisel van het beleid van Autoschade Topselect om met regelmaat goede doelen te ondersteunen. Volgens Francis Beckers (Autoschade Frans Beckers in Brunssum) dient Topselect hiermee een zakelijk belang vanwege de naamsbekendheid. “Bovendien kunnen we hiermee ook iets voor de gemeenschap betekenen. Autoschade Topselect is uiteindelijk een club met schadeherstellers die zich geheel belangeloos inzetten voor hun eigen maar ook andermans belangen. “
Tags: autoschade, beckers, frans, hogeschool, kruis, limburg, rode, topselect, zuyd