zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 12, 5 september 2010

Zondag 5 september! Deze dag zal bij ons in het geheugen gaan als dag van de overwinning. Het gevoel zoals Napoleon had bij zijn overwinning, de gouden plak van Inge de Bruijn in het Olympisch bad en het gevoel van de snelste tijd op je nieuwe Playstation-racespel. Kortom, een mooier gevoel kan er niet zijn.

De dag begon weer vroeg. We merken dat we beginnen te wennen aan het Afrikaanse ritme. Vroeg naar bed en ook weer vroeg op. Rond 8.30 uur zaten we dan ook weer gezellig met zijn viertjes aan de tafel te ontbijten. Zoals elke dag hebben we het hier weer over koetjes en kalfjes. Of ja, op zijn Afrikaans gezegd over aapjes en grote zwarte vlinders. Ook blikten we vandaag weer eventjes terug op de dingen die we tot nu toe al allemaal beleefd hebben. Menig anekdote en belevenis kwam weer voorbij. Naast terug in de tijd kijken, keken we ook vooruit naar hetgeen ons nog te wachten stond. Over een paar weken staat onze reis naar Kaapstad te wachten, maar ook menig weekend willen we nog vullen met leuke activiteiten. Laten we de foldertjes er eens bijpakken!

Zoals we ondertussen al van Zuid-Afrika gewend zijn, zijn hier genoeg safari's te volgen. Hier vonden we dan ook flink wat informatie over. Toch waren er ook bepaalde brochures waarvan ons adrenalinepeil behoorlijk begon te stijgen. Laten we bijvoorbeeld het walvis- en dolfijnspotten, het survivallen en het parachutespringen nemen. Alle drie dingen die we enorm graag zouden willen doen. Maar er was toch echt een foldertje die Britt en Sven de ogen uitstaken. Het bungeejumpen! 's Werelds hoogste bungeejump ligt op ongeveer een uur rijden vanuit ons huis. Kortom, de ideale kans! Na even getwijfeld te hebben, besloten we onze angsten op zij te zetten en de kans te willen grijpen. We zullen dan ook binnenkort informatie opvragen en kijken wat de kosten hiervan zijn (ook niet onbelangrijk!). Onze uitvaartverzekering zit goed in elkaar, dus eigenlijk kan er niks misgaan! Ouders van Caressa en Nadine hoeven zich geen zorgen te maken, zij kiezen deze dag voor een andere activiteit.

Nadat onze weekenden al bijna volgepland waren met ideeën, wierpen we een blik naar buiten. Windstil en een prachtige zon. Aangezien de dames zich nog niet helemaal 100% voelden, besloten we vandaag lekker thuis te blijven en volgende zondag naar het Olifantenpark te gaan. Achterafgezien een prima keus. We hebben namelijk een heerlijk dagje gehad. Met zijn viertjes hebben we in het zand jaloers naar de hoge golven zitten loeren. Menigeen heeft ons gewaarschuwd dat de zee (ondanks het warme weer) ijskoud is. Maar goed, wat houdt ons tegen op zo'n lekkere dag? We gaan het gewoon proberen! En gelijk hadden ze, de zee leek nog kouder dan een ijsblokjesmachine op de Noordpool. Britt, Nadine en Sven hebben echter alle moed bij elkaar geraapt en zijn met zijn drietjes helemaal de zee in geweest. Ik zal in dit verslag maar niet vertellen dat Nadine door een golf kopje onder is geduwd. -..-

Na menige hoofdstukken in onze boeken te hebben gelezen, besloten we Liesbeth te smsen om vanavond de Nasi-à-la-Britt mee te komen proeven. Als we toch aan het sms'en zijn, dan maar meteen vragen of we van het zwembad gebruik mogen maken. Deze was echter nog kouder dan de zee, dus we hebben vooral aan de kant van het zwembad met een glaasje drinken uit zitten staren naar de voorbijlopende aapjes. Vandaag was ook Jorien aan het werk. Zij is een Nederlandse studente die op dit moment in de Oysterbay Lodge werkt als deel van haar studie. Zij vertelde ons dat ze vandaag ging paardrijden. Door het succes van de vorige keer, veerde Britt al gelijk op. Al snel besloot ze om nog een keertje een buitenrit te maken. Terwijl Sven en Nadine aan het zwembad bleven liggen, begonnen de kriebels bij Caressa opnieuw toe te slaan. Door de enthousiaste verhalen van Britt en Sven, kon Caressa het niet laten om nog een poging te wagen. En dit keer met succes. Ze overwon haar hoogtevrees (op een paard van ongeveer een meter?!) en heeft genoten van deze prachtige rit.

Al met al een meer dan geslaagde dag!

Nu moeten we alweer stoppen met het typen van dit verslag. Het eten staat namelijk klaar. Samen met Liesbeth beloofd het nog een gezellige avond te worden.

Tot morgen!

Veni, Vidi, Vici,

Anky van Grunsven en de rest!

Wist je dat...

.. de crèche geen kopieerapparaat heeft, waardoor Caressa en Nadine alle werkbladen en kleurplaten 22 keer moeten overtrekken?

.. het voor ons vandaag zondag wasdag was?

.. Britt, Sven en Nadine wel een duik in het koude zwembad hebben genomen vandaag?

.. Sven en Nadine een kwartier hebben zitten dobben over de naam van een zanger, verder dan John kwamen ze niet. John Lennon? John Mayer? John Travolta?

.. Britt en Caressa met de verlossende woorden.. Elthon John kwamen.

.. Caressa vandaag een foto probeerde te maken van de apen aan het zwembad, de apen renden echter harder dan Caressa en de camera.

.. dit uiteindelijk toch is gelukt? Caressa wil graag dat dit in het verslag komt

.. Sven op dit moment staat te koken ‘Als mijn moeder dit wist, dan moet ik thuis ook koken!'. Dus Nicole..

Yvonne

Hallo Caressa en Co.
Gefeliciteerd Caressa met de overwinning, dat je toch te paard bent gegaan. Moet een mega super gevoel geweest zijn.
Dat Sven het toch zwaar te verduren heeft, staat hij me toch te koken. Of wisselen jullie zich af met koken.
Jullie nog al wat van plan zijn met de uitstapjes : walvis en dolfijn spotten. Maar dat bunjeejumpen mij ook gaaf lijkt, jeetje bedankt weer voor een super mooi verhaal. Jrus oes Haander 't Yvonne

stephanie

hey nadine en de rest!

hahaha heerlijk om alles bij te lezen.. vandaag heb ik maar eens een dagje vrij en moet ik veel voor school doen alaaaf! maar normaal helpt nadine mij altijd ermee.. en nu moet randy eraan geloven hihi!

veel plezier nog vandaag!

Groep 8

Hee Jullie daar en meester Sven in het bijzonder :-),

Vanaf vandaag volgen ook wij jullie avonturen op de voet!!
Klinkt allemaal reuze spannend, maar wij denken toch echt dat meester Sven zeker niet zal durven bungee-jumpen. Bij het tellen van de stemmen was de uitslag 26 tegen 1, voor de duidelijkheid de 26 geloven niet dat je durft meester Sven, die ene die wel vertrouwen in je heeft is de meester (Je kunt het Sven :-p).

Volgens ons ligt de ijsblokjesmachine van de zuidpool iets dichter bij en verkoelt die jullie water.

Heel veel groetjes en we verheugen ons op nieuwe avonturen!!

Groep 8 d'r Durpel

Ginger en Mitch

sven en koken :O ?

was het te eten hahaha ??!

wij wensen jullie iniedergeval veel succes en plezier

groetjes en tot snel

M & G

Jack en Nel

Hoi Sven en de dames
Zo te lezen hebben jullie daar de tijd van jullie leven.
Geniet ervan.We kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen.Groetjes Jack en Nel

Romy

SUPER CARESSA :D:D

haha ik was een beetje voorbarig bij het eerste verhaal dat ik vandaag las (A)

xx een zeeeer trotse romy ;)

heinz nicole kyara mitchell oma

Weer al jullie verhalen gelezen, we worden toch een beetje jaloers op jullie, want hier is het gewone dagelijkse leven weer begonnen. Sven leer je het koken goed aan,dan kan je mam verlossen van deze dagelijkse bezigheid (misschien kan het strijken dan ook meteen erbij). Heel erg leuk wat jullie al allemaal op de stage proberen te bereiken. We blijven jullie zeker volgen en heel veel kusjes en groetjes voor iedereen en in het bijzonder voor Sven vanuit het thuisfront.

Margo

We hopen dat de dames inmiddels weer opgeknapt zijn. Bungee-jumpen brrrrrr .... Ik wil het jullie niet tegenmaken, maar ik heb een documentaire gezien, dat liep niet goed af! Het touw was te lang!!! Check dat vooraf even. Ben blij dat Nadine en Caressa voor een andere daginvulling kiezen ...

Manon

He Britt, we hebben vanavond even gebeld. Je vertelde dat je flink verkouden bent en verhoging hebt. Heel vervelend. Morgen dus maar een dagje thuis blijven. Laat je maar lekker verwennen door je huisgenootjes. liefs Manon

Mirjam en Sanneke

Heeyy Brittjee en de rest,

wat een geweldige verhalen allemaal! We zijn blij dat je het zo naar je zin heb. Wij zijn pas begonnen met lezen dus we hadden heeel wat in de halen, leuk dat jullie zoveel schrijven:).
Ik hoorde net van je moeder dat je ziek bent, dat is natuurlijk wat minder. Hopelijk gaat het snel weer beter.!
Wat fijn dat het op school ook leuk is en dan de kinderen jullie zo leuk vinden, maar wij hadden natuurlijk niet anders verwacht;).
Britt op een paard wat cool, we hoeven je toch niet te gaan missen bij zumba als je terug bent?!

Beterschap!
veel liefs XX

Jac Stannie en Juliën

Caressa wij zijn trost op je dat je toch op een paard hebt gereden. Jammer dat we er niet bij waren om het tafereeltje te bewonderen. Uit jullie verhalen en foto's blijkt dat jullie het met jullie viertjes onzettend leuk hebben, geniet ervan. Britt word maar snel weer beter.

Groetjes,

uit de Esdoornstraat 22a

Anita

Hallo luitjes,

De verhalen van vind ik zo leuk dat ik er echt na uitkijk.
Hebben jullie dat van die apen en Caressa niet gefilmd??? Kunnen we het op youtube zetten haha.

Groetjes Anita, Günter,Bram en Fleur en de hondjes