zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 11, 4 september 2010

Weekend! Altijd weer een fijn gevoel. Caressa en Britt waren net zoals de dag ervoor al om 8.00 uur wakker!!! Ze zitten al helemaal in het Afrikaanse ritme. Rond half 9 was echter iedereen fit uit zijn bed gestapt.

Vanmorgen was het tijd voor de huishoudelijke klusjes. Terwijl Nadine en Caressa de eerste wasjes draaiden, waren Britt en Sven druk in de weer met bezem en dweil. Nadine besloot de was buiten op te hangen en kwam vol enthousiasme terug ‘het is super weer, het zonnetje schijnt en het is windstil! Wie gaat mee naar het strand?'. Caressa zei meteen volmondig ‘ja!' Britt en Sven besloten om toch maar eventjes voor school te gaan werken.

Nadine en Caressa hebben het anderhalf uur volgehouden op het strand. Lang genoeg de eerste keer in de Afrikaanse zon. Na het voorbereiden van de lessen voor maandag op de crèche en een zeer korte duik in de oceaan (want het water was toch wel erg koud!) keerden ze terug naar huis. Sven en Britt waren inmiddels klaar met de dingetjes voor school en hadden zelfs tijd voor het ordenen van alle foto's tot nu toe. Wat er opvallend veel zijn.
Vandaag hebben we met ons vieren even kort teruggekeken op de afgelopen 11 dagen. Ongelofelijk wat we tot nu toe hebben meegemaakt! Op deze manier vliegt de tijd en wij hopen dit ook zo vol te houden.

Na een snelle lunch was het tijd om naar de crèche te vertrekken. Daar werd vandaag voor het eerst een bingo gehouden. De moeders (en 1 vader wel te verstaan), konden voor 10 rand (1 euro) een kaart kopen. De prijzen waren kleren en speelgoed voor de kinderen. In de pauze werd er ook limonade, gemberbier, chips, appels en cake verkocht. De opbrengst van deze middag, gaat in zijn geheel naar de crèche. Fijn om te zien dat ook hier in Afrika hard wordt gewerkt voor de crèche! Dit is vooral te danken aan Liesbeth, Gert en Anneke. Allemaal Nederlanders die hun hart hebben liggen in Zuid-Afrika.
De bingo was een groot succes! Foto's zijn te zien in de map foto's à ‘week 2'.

Na de bingo thuis aangekomen, voelden de dames zich niet zo lekker. Tijd voor Sven om de dames eens flink te verwennen... jaja, en wat kregen de dames? Boterhammen! Gelukkig voor Sven, hadden de dames ook niet veel zin in iets anders. Na het eten hebben we nog langer dan normaal aan tafel gezeten. We hebben onze diepste geheimen eens met elkaar gedeeld... helaas niet bestemd voor deze site.

Nu is het tijd om de avond door te komen. Dat doet iedereen op zijn eigen manier. Zo schrijft Caressa elke avond in haar dagboekje, kijkt Nadine trouw een serie in bed, belt Britt een half uur met het thuisfront en typt Sven zich helemaal gaar op zijn laptop. Maar uiteraard zitten we lekker bij elkaar en kijken we terug op een opnieuw geslaagde dag.

Groetjes, nummer 1, 2, 3 en 4.

Bingo!!!

Wist je dat...

• - er vandaag geen valse bingo's waren? Waaruit wij concluderen dat Afrikanen in het spel eerlijker zijn dan Nederlanders.
  • - het nog niet zeker is of wij morgen naar Addo Elephant kunnen gaan?
  • - dit afhankelijk is van de toestand van de dames?
  • - we ons absoluut geen zorgen meer hoeven te maken over het watertekort?
  • - wij maar 200 liter in 4 dagen gebruikt hebben (terwijl we er 400 per dag mogen gebruiken)?
  • - de vader van Britt vandaag een hotelletje voor ons heeft gezocht voor de eerste nacht in Durban?
  • - we vandaag de eerste surfers op ons strand hebben gezien?

Yvonne

Hallo Caressa en Co.
En wanneer krijgen jullie de eerste surf les ??
Hopelijk zijn de dames al aan de betere hand. Ja Sven je legt de dames behoorlijk in de wa.... ( boterhammen ) Wens jullie een goede week toe, en blijf jullie verhalen volgen. Jrus oes Haander 't Yvonne adieë was.