zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 10, 3 september 2010

Dag 10 alweer, wat gaat het toch allemaal snel! Ons motto was dat we van elke minuut wilden genieten. Dat is vandaag zeker gelukt! Onze vrije dag zat dan ook weer lekker vol. Terwijl Caressa en Nadine in de auto zaten op weg naar St. Francisbay en Britt al menig aflevering van Grey's Anatomy gekeken had, begon Sven langzaam ook wakker te worden.

Nadine reed (de eerste keer trouwens) samen met Caressa naar ‘Francis' en kochten er wat leuke kleren en hebben de nodige dingen op internet gegaan. Sven en Britt lagen ondertussen lekker te zonnen op het strand. Vandaag was het namelijk heerlijk weer. Met een boekje in de hand en het zonnetje boven ons hoofd hebben we heerlijk genoten!

Al snel was het 14.00 uur. Even nog snel een boterham met pindakaas (die potten vliegen hier de deur uit!) en een lekker glaasje sap (hier geldt overigens hetzelfde voor!) drinken en op weg naar Liesbeth. Vandaag hebben we namelijk een afspraak gemaakt om te gaan paardrijden. Nadine had op voorhand al besloten niet mee te gaan en zou dan ook vandaag (in tegenstelling tot gisteren) gaan genieten van de jacuzzi. Britt, Sven en Caressa wilden wel een poging wagen. Na onze cap te hebben uitgezocht was het tijd om naar de paarden te gaan. Franca, Silver en Wiskey zouden de ‘gelukkige' zijn. Caressa mocht het als eerste proberen. Door haar hoogtevrees, besloot ze al snel om het toch maar niet te doen. Helaas, volgende keer beter! Als er nog een volgende keer komt!

Britt (op Franca) en Sven (op Silver) gingen met de gids op pad. Voor Sven was het de eerste keer dat hij op een paard ging rijden. Britt heeft voor vertrek na Zuid-Afrika nog paard gereden (dankjewel Vera etc.). Keurig achter de gids aan volgde wij de weg door de duinen naar het strand. Eenmaal op het strand aangekomen konden we eindelijk gaan draven. Wat heerlijk om dit te doen. We hebben dan ook volop genoten van het strand en de zon. Na anderhalf uur keerden we voldaan terug naar de lodge van Liesbeth. Vanaf de duinen zagen we Caressa, Nadine en Liesbeth in de jacuzzi liggen. De dames nemen het er goed van. Na nog een drankje te hebben gedronken zijn we terug gereden naar ons huis.

Thuis aangekomen was het al snel donker. Nadine besloot om naar de sterren te gaan kijken. Ze was echter sneller binnen dan we dachten. Gillend en bevend kwam ze terug naar binnen. 'ER ZIT EEN GROOT BEEST BUITEN!'. De dames raakten meteen in paniek. Sven echter niet. Hij ging met de zaklamp op pad. De dames zeiden nog zo: 'Zorg aub dat het niet binnenkomt'. De dier was echter sneller binnen, dan dat Sven buiten was. Britt dook onder de deken, Nadine renden naar boven en Caressa stond op de trap. 'Maak hem dood, maak hem dood!', riepen ze in koor. Wat bleek, het was een vlinder. Sven moest echter toegeven dat het best een grote, zwarte vlinder was, die eerder op een vleermuis leek, dan op een vlinder. Och ja, je maakt hier iedere dag wel iets mee!

Wist je dat...

• - we vandaag het lievelingseten van Sven gegeten hebben?
  • - dit witte bonen in tomatensaus is?
  • - we morgen gaan bingoën?
  • - dit best een leuk scrabblewoord is?
  • - alle drie de dames een lekkere dikke trui gekocht hebben voor de koude avonden?
  • - Sven dit niet nodig heeft?
  • - er geen cap is die over het hoofd van Sven past?
  • - gedroogd schapenvet en vlees van de springbok best lekker is?
  • - we eerst dachten dat dit eerst voor de hond bestemd was?
  • - het vanavond tijd is voor een filmpje?
  • - we nu gaan beginnen aan ons weekjournaal?

Groetjes van Franca en Silver

Yvonne

Ik best wel benieuwd ben wat voor dier - vlinder het nu geweest is.
Jammer Caressa van je hoogtevrees, dit leek mij nu machtig mooi om eens op een paard te zitten en dan langs het water draven.
Ik geniet van jullie pracht verhalen.
Nou ja en een rondje Jacuzzi is toch ook niet gek hé Caressa.
Jrus oes Haander vaa 't Yvonne

ntombi

droe wors is die lekker vleis wat jul van praat, (schapevet met springbok), ek is mal daaroor, net as al die regte Afrikaners!

stephanie

hey hallo allemaal!

nou wat n leuk verhaal weer.. maar nadine wel teleurstellend dat je niet even bent gaan paardrijden.. is best leuk!
nou goed zelf ben ik hardstikke allergisch voor alle beesten maar toch af en toe ff op n paard lkkr eigenwijs!

nou people! have fun nog!

xxx

Romy

Hey jullie!!

nu ben ik jaloers ;) paardrijden door de duinen!

Wel jammer dat het niet lukte zusje, toch maar nog een keer oefenen op Lars?

owjah en Sven, ik weet alleen dat je SLB 8 bent, meer niet..De Pabo is dit jaar nog trager dan andere jaren...sorry!

Groetjes Romy

Anja

Hey jullie,

Nadine en vlinders ik weet er alles van, ha,ha,ha. Geweldig jullie verhalen, maar bij deze lag ik dubbel, zag het levendig voor me;-). Nog veel plezier.

Groetjes Anja.

Margo

Hoi Africa (vakantie-) gangers,

Weten jullie zeker dat het een vlinder was? Die Nadine toch...

liefs, groetjes en nog veel plezier samen .... zonder enge beesten ...