zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 4, 28 augustus 2010

Vandaag een lekker rustig dagje. Toch zijn we vandaag al vroeg opgestaan (8.30 uur) om nog een keer terug te keren naar St. Francisbay. Hier hebben we onze Afrikaanse telefoonnummers geregeld, postzegels gekocht en wat reinigingsmiddelen voor de dames. Vervolgens zijn we (opnieuw!) naar de supermarkt gegaan. Vandaag maarliefst drie keer ;-)

Na ons tripje zijn we met onze auto naar de 'haven' gereden. Na ongeveer een half uur rondgereden te hebben, dachten we op de plaats van bestemming te zijn aangekomen. Auto geparkeerd, spullen weggestopt. Klaar om te gaan genieten van mega boten. Op het strand aangekomen waren er maar twee dingen die we te zien kregen. Zee en stenen. Helaas geen haven vandaag dus! Volgende keer beter...

Na thuis kort te hebben gegeten, op weg naar de lodge en het huis van Liesbeth. Zeeeeeer indrukwekkend. Het leek alsof we in een film beland waren. Zittend aan de tafel met uitzicht op zee (met walvissen!), terwijl een 15-tal paarden op een paar meter van je voorbijloopt. Minutenlang hebben we met verbijstering zitten staren naar dit geweldige fenomeen.

Vanaf vandaag zullen er ook foto's op onze site te zien zijn.

Planning voor morgen:

• - Kerkdienst voor jongere bijwonen in Jeffrey's Bay.
  • - In Jeffrey's Bay lunchen en eventueel shoppen.

Wist je dat....?

• - Klungelsmurf hier in huis aanwezig is?
  • - dit vanaf nu de bijnaam van Caressa is?
  • - we vanaf nu (na heel wat uren ploeteren) eindelijk een Zuid-Afrikaans nummer hebben?
  • - verbazingwekkend genoeg klungelsmurf dit als eerste voor elkaar had?
  • - Sven al goed gedrild is geworden door de dames?
  • - hij zelfs 'komt een vrouw bij de dokter' gekeken heeft?
  • - we voor het neefje van Caressa een zelfgemaakt Zuid-Afrikaanse liedje gezongen hebben?
  • - we allemaal ontzettend jaloers zijn op de jacuzzi van Liesbeth?
  • - we deze binnenkort ook echt mogen gaan gebruiken?
  • - Het Pippi Langkous-virus gesignaleerd is?
  • - Dit komt doordat de dames alle drie teensokken tot aan hun knieën gekocht hebben? (hier komt beslist een foto van!)
  • - Caressa alles geloofd wat je haar wijsmaakt?
  • - Britt, Nadine en Sven hier rijkelijk gebruik van maken?
  • - Het nu tijd is om naar bed te gaan?
  • - We nu zeggen: Welterusten!?

Adiejuh wa!

Groetjes, de Daltons!

KIKKER

Hey jongens,

Volgens mij hebben jullie het er echt al naar jullie zin daar in het lekkere Afrika. Ik ben nu nog jalours op jullie, maar als het even meezit zit ik volgend jaar mijn stage daar te doen waar jullie nu zitten.

@ Britt:
Ik heb ook een wist je datje voor Britt:
Wist je dat het dak van de Schacht er eigenlijk van af moest en dit moest werden vervangen door een nieuw dak? En wist je dat de aannemer Issa niet goed had verstaan en toen het dak van de Piramide ervanaf heeft gehaald? En daar nu een rechtzaak van komt omdat ze het misverstand niet willen toegeven!!!

@ Sven:
Jij hebt het maar goed daar tussen de dames. Zorg je een beetje goed voor hen (of zij voor jou).

@ Klungelsmurf en de Techneut:
Ook al ken ik jullie niet ik wil ook jullie een hele fijne tijd wensen in Zuid-Afrika. Na deze stage zul je elke dag terug denken aan jullie ervaring in Zuid- Afrika. Het zijn er maar weinig die kunnen zeggen dat ze zo'n land van zo dichtbij hebben meegemaakt dus geniet ervan.

Groetjes

Een doodgewone Kikker

stephanie

wist je dat:

- Caressa niet de enige is die je alles wijs kan maken??
he nadine;)

vertel dr es over mijn rimpelhond dan hebbe jullie wat te lachen!

mis je chick!

Yvonne

Hallo Caressa en Co.
Pipi Langkous virus : ik ben hartsikke benieuwd.
Verheug mij al op de foto's die wij te zien krijgen.
Klungelsmurf - eigenlijk wel een mooie bijnaam is - mogen wij die in de toekomst ook gaan gebruiken ?? hahaha.
Het gaat helemaal goed komen met jullie - ik ken je reisgenoten wel niet persoonlijk Caressa - maar dat K.A.J ( kunt allemoal joat ) na het lezen van jullie mooie verhalen. Zeg enne veel spass in de JACUZZI - nu worden we toch wel een beetje jaloers. Jrus oes 't Haander Dorp, Yvonne