zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 3, 27 augustus 2010

Onze eerste nacht is feit. Wat een nacht was het! Heeeerlijk... Het leek alsof we Valiumtabletjes ophadden.

Maar.. Eerst even terug naar gisteren. Leef je in!

Je staat voor een onbekend huis. Je krijgt de sleutel. Je loopt voorzichtig naar de deur. Rustig steek je je arm uit om de sleutel in het gat te steken. Eindelijk is het moment aangebroken. Eerst probeert Nadine, daarna Britt en als laatste Sven. Caressa kijkt gespannen toe. Zou hij echt opengaan?

NEE!!!!!!

Gelukkig zijn we niet alleen gelaten en lukt het Liesbeth om de deur toch te openen. Vol verwachting zetten we onze eerste stappen in ons nieuwe huis. Welkom in de gang! Wat staat er? Een barbeque, een oude koelkast, een nieuwe koelkast en een diepvries. We zetten onze speurtocht voort naar de woonkamer. Hier staat een televisie. Yes! Gelukkig kunnen we TV kijken.

NEE!!!!!!

(tijdens het schrijven van dit verhaal, denkt Nadine toch een oplossing gevonden te hebben. Helaas, het doosje met onze smartcard (voor de TV) is leeg. Geen kaart te vinden!)

De TV doet het niet. Naast een paar stoelen en twee banken staat er in onze woonkamer twee levensgrote eettafels. Met maarliefst negen stoelen en 3 gemaakte 1000-stukjes-puzzels!

Onze keuken. Een magnetron, een oven, een vaatwasser, een fornuis, en kastjes. Al onze levensmiddelen kunnen we hierin doen. Maar helaas, kastjes vol! Deze dus eerst maar eens leegmaken.

(Nadine heeft ondertussen de smartcard gevonden. Nu nog de kabels!)

We zijn aangekomen bij de kamers. We hebben:

• - Kamer 1 è de blauwe kamer. Een tweepersoons stretchbed. Blauwe gordijnen, blauw dekbed, blauwe matjes en blauwe dolfijnen op de witte kast. Waarom noemen we dit de blauwe kamer?
  • - Kamer 2 è de gesloten kamer. Deze is op slot. Wat voor geheimzinnigs zou zich hier afspelen!
  • - Kamer 3 è de schelpenkamer. Een tweepersoons boxspring met schelpendekbed, schelpengordijnen en schelpenuitzicht. Waarom noemen we dit de schelpenkamer?
  • - Kamer 4 è De wasmachinekamer. Heel kort omschreven (meer valt er ook niet over te zeggen) een eenpersoons bed met hiernaast een wasmachine.
  • - Kamer 5 è De stapelbedkamer. Hier staat een eenpersoonsbed, een nachtkastje, een kleerkast, groene gordijnen. En oohw ja, een stapelbed.
  • - Kamer 6 è De bovenkamer. Deze bevind zich raar genoeg niet op de benedenverdieping. Deze kamer heeft een prachtig uitzicht, een heerlijk bed, en een au suite badkamer. Kortom ge-wel-dig! Wie wil hier nou niet slapen!!??

Rustig uitpuffend op de bank, gaan we het hebben over de kamerindeling. Dit is een zwaar onderwerp. Een uitzending van Dr. Phil is hier niks bij. Wie gaat met wie, waar en wanneer liggen? We waren er snel uit! Het duurt maar 3 uurtjes! Nadine was degene die de knoop doorhakte. Nadine gaat alles liggen, en wel op de schelpjeskamer. Caressa en Britt komen terecht op de blauwe kamer (waar inmiddels een duidelijk scheidingslijn is ontstaan tussen een rommelkamer (Britt) en een geordende kamer (Caressa). Kortom een multifunctionele kamer. Sven krijgt de stapelbedkamer. Hier is hij eigenlijk helemaal niet blij mee. Wat een kille kamer. Hier moet echt iets veranderd worden! Woonstylist Sven ging direct aan de slag.

Bent u benieuwd naar het eindresultaat? Lees snel verder!

Inmiddels is er op deze kamer een spiegel ontstaan. Na een paar uur boren en schroeven moest Nadine helpen met het ophangen van een spiegel. Zou architectuur dan toch beter passen dan pedagogiek? Deze spiegel werd namelijk zonder spijkers opgehangen! Uiteindelijk bleek dat aan de binnenkant van de kast ook een spiegel hing. Maar aangezien Sven de grootste ijdeltuit is, vind hij dit helemaal niet erg. Ook bevinden zich opeens een kaars, een schaal, een ander dekbed, twee vlaggen, een rijdbaar bureautafeltje en een stoel op de kamer. Svens dag kan niet meer kapot! Wat een genot zal het worden om te slapen!

Oowh ja, even kort over gisteren, nu weer over vandaag!

Na een welverdiend ontbijtje (verrassend genoeg zonder La Vache Quiret) stond Liesbeth aan de deur om ons naar de crèche te brengen. Onze eerste kennismaking met Annie, Debbie en de kinderen (ook hier was een Nadine), was een feit. We kunnen er heel kort over zijn. Het was geweldig! Wat een geweldige mensen! Je ziet dat hier de afgelopen jaren enorm hard is gewerkt, maar er moet zoals verwacht nog enorm veel gebeuren. Matrasjes, speeltoestellen, een speelhuisje, een dak. Dit zijn ideeën die door ons hoofd flitsen. Zo snel mogelijk even kijken of dit allemaal realiseerbaar is!

Na ons bezoek aan de crèche zijn we door de township (een indrukwekkende belevenis!) gereden en zijn we naar het supermarktje in het dorpje gegaan. Zelfs met een pinautomaat!

'Thuis' (zo begint het langzaam al te voelen) aangekomen, pakken we onze auto en gaan we op weg naar Humansdorp. Dit keer met Sven achter het stuur. In St. Francisbay aangekomen beginnen de dames meteen te shoppen. Stop even! St. Francisbay?? We zijn verkeerd gereden! Lang leven de Tomtom. Zo zie je maar weer. Je komt voor een paar boodschapjes en je gaat naar huis met verschillende petten, sandaaltjes, vesten en sokken. Zo'n leuke winkeltjes en aardige mensen. We zijn vandaag zelfs uitgenodigd om bij de verkoopster van de sandaaltjes (alweer een Nadine) een jongere kerkdienst bij te komen wonen. Dit gaan we komende zondag dan ook doen! Na wat internetten met het thuisfront dan toch echt maar boodschappen doen! Ook hier hebben we weer behoorlijk wat spullen weten te bemachtigen!

Met Caressa achter het stuur op weg naar huis (op dit moment zegt Caressa: 'Als je maar niks over mijn rijkunsten verteld').

Nu dan maar echt spaghetti gaan maken. Britt en Nadine gingen haar kookkunsten laten zien. Britt heeft echter alleen achter de pannen gestaan. Nadine maakte namelijk een strandwandeling met Caressa. Nu is het weer tijd voor onze dagelijks (houden we dit echt dagelijks vol?) schoonmaakbeurt. Als vier poetsmiepen zijn we aan de slag gegaan. Vooral voor Sven was dit een indrukwekkende ervaring. Hij heeft namelijk voor het eerst een toilet schoongemaakt. Yes! We zijn er nu echt klaar voor! Ook Caressa had vandaag een leermoment. Zelfs mannen kunnen een kleerkast netjes opruimen. Ze stond er helemaal versteld van. 'Hij heeft zelfs een sokkenla!!'. Is er dan toch nog hoop voor de mannen?

Weet je wat? Tijd voor de wist-je-datjes!

Wist je dat....

• - Caressa een uur te vroeg opstond?
  • - Nadine dacht dat ze zich een uur verslapen had?
  • - Britt en Sven wel de goede tijd hadden?
  • - de tomtom zegt dat je over 15 kilometer maarliefst 2,5 uur doet?
  • - je met de tomtom over naamloze wegen kunt rijden?
  • - we in twee dagen tijd maarliefst 3 broden hebben gekocht?
  • - Britt denkt dat dit te weinig is?
  • - Caressa vogels aantrekt?
  • - Caressa erachter is gekomen dat water op het strand van de zee komt?
  • - we zelfs bijna een zwembad in huis hadden? Maar gelukkig wist Nadine dit te voorkomen.
  • - Nadine grapjes over laptops op dit moment niet kan waarderen? Dit komt omdat er nog steeds stopcontacten zijn die niet werken
  • - we alle vier zonder te betalen de supermarkt uit wilden lopen?
  • - Caressa en Britt op dit moment doodmoe zijn (het is maarliefst al 22.30!!!)?
  • - Nadine en Sven nu nog klaarwakker zijn?

Baie groete!

Nadine, Caressa, Britt en Sven

kyara

super leuk verhaal weer! zo leuk om over zo'n geweldige ervaring te kunnen lezen. hoop snel weer meer te kunnen lezen! X en groetjes kyara

kyara

wat een leuk verhaal weer! kan niet wachten weer een nieuw te lezen. 3 uur over de kamerindeling praten haha geweldig! en waar een tomtom wel niet goed voor is. X en groetjes kyara

Leen en Margo

Klinkt geweldig allemaal! Wat een leuke verhalen! Volgens ons hebben jullie het supergezellig! Staat er alleen maar spaghetti op het menu? Nadine jij kunt toch zo lekker koken!! ??? We zijn heel benieuwd naar de foto's. PS het is La Vache qui Rit (de lachende koe ...) Liefs en dikke kus voor allemaal

Franca

Britt en een rommelkamer? Hoe is het mogelijk;)!? Lieverd k heb net al jullie verhalen gelezen, wat schrijven jullie leuk! Dat gaat helemaal goed komen met jullie avontuur! Geniet ervan!
Heeel veel liefs!

marja

wat schrijven jullie leuk, en wat hebben jullie het leuk!
heb met een lach jullie verhalen gelezen, geniet er maar van en zeker van het goede weer, want hier is het ontzettend kl....... weer!

Fleur en Anita

Haay K4,

Caressa je hoeft je niet gek te maken ik neem hier al je ongelukjes over, sinds jij weg bent valt mij alles uit de handen haha (fleur)

Hier is alles goed alleen nog steeds slecht weer,
Jullie verhalen zijn erg leuk om te lezen
Toen oma ze had gelezen zat ze weer met de tranen in haar ogen.

Iedereen praat hier alleen nog maar over jou!

Nog veel plezier, ook voor de rest
en denk aan het negertje he haha

Dikke kus Anita en Fleur
en 2 likjes van de hondjes

liesbeth

maar ik had toch gezegd dat tomtom hier niet werkt???

Yvonne

Hallo Caressa en Co.
Jeetje wat een spannend verhaal. Een blauwe kamer - een schelpenkamer enz. enz. Gelukkig waren jullie er snel uit, wie wat waar zou slapen.
Maar de Blauwe kamer - heeft toch iets Koninklijks - ik denk aan BLAUW BLOED ! Je rij kunst Caressa - dit maakt het helemaal even spannend. Ik lees dat het huisje eigenlijk wel vol alle gemakken voorzien is. Nou ik wens jullie veel plezier - werk ze - en op naar het volgende verhaal.