zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 2, 26 augustus 2010

Dag 2, 26 augustus 2010

Dag 2, onze nachtvlucht zit eraan te komen. Wachtende op onze vlucht, slurpende aan onze koffie (die de dames met moeite wisten te bemachtigen) en languit onderuitgezakt op de heerlijke stoelen kijken we om ons heen op vliegveld Cairo. Ook dit begint na een tijde flink te vervelen. Totdat we opeens de Egyptische klanken van het Wilhelmus horen. Even veren we op, net zoals (tot onze verbazing!) vele andere Nederlanders. Tegenover ons zit een meisje, alleen op de grond met een tijdschrift in haar hand. Laten we haar vragen om erbij te komen zitten. Zo kunnen we even gezellig met iemand anders praten en wellicht gaat de tijd wat sneller. We stellen ons voor aan Roos. Zij gaat stage lopen in Mozambique. Steeds vaker lopen er mensen langs die met bewondering naar onze shirtjes kijken. Opeens stond daar Anthony. Een hele spontane man, die in Johannesburg woont. We raken aan de praat en hij geeft ons verschillende tips over het reilen en zeilen in en rondom Johannesburg. De tijd vliegt voorbij...

We mogen instappen. De nacht in. Voorbereid om lekker te gaan slapen met ons kussentje en dekentje, zijn we er helemaal voor. Tijd om het licht uit te doen. Helaas.....

Er komt namelijk weer iemand langs met de vraag: 'Chicken or Fish?'. Er staat ons weer een maaltijd te wachten. Pasta met kip, chocolademousse (tenminste het leek erop) en salade. En niet te vergeten het heerlijke broodje La Vache Quiret (alweer door Nadine gespeld, maar of het goed is weet niemand). Na onze maaltijd zijn we klaar om te slapen. Britt, Caressa en Sven waren er helemaal klaar voor. Nadine moest nog even haar Valium nemen. Maar helaas... Deze bleek niet te werken. In tegendeel zelfs. De ene naar de andere (vaak onnozele) opmerking werd erin gegooid. Nadine werd alleen maar energieker.

Eindelijk! Het licht gaat uit...

Na in de kreukels te hebben gelegen, en 26 verschillende posities te hebben aangenomen schrokken we wakker. Wat zou het zijn? Turbulentie? Problemen? Nee hoor, we hoorden een harde piep met de stem: 'Breakfast!'. Alweer eten....(met onze derde broodje smeerkaas).

Op het vliegveld aangekomen werden we zeer welkom ontvangen. Misschien zelfs wel té welkom. Twee mannen boden aan om onze koffers verder te dragen (verbetering: ze namen de koffers uit onze handen!). Met verbaasde gezichten namen deze mannen de 10 Rand fooi in ontvangst. Na een tijdje kwam het dan: '10 Rand is not mutch, we want some more'. Met stalen gezicht zeiden we dat we helaas niet meer geld hadden. Met succes! Dit doen we dus niet meer! Opnieuw mocht het tennisracket van Sven niet mee bij de reguliere bagage. Deze moest dus apart ingecheckt worden. In Schiphol gebeurde dit nog mooi aan een aparte band, in Johannesburg zetten men het tennisracket midden (maar dan ook echt midden!!) van de hal. Geen idee hoe dit afloopt...

Nu zittende aan een standaard vierkant tafeltje, wachten we op onze laatste vlucht. Nog een paar uur en we zijn klaar voor Port Elisabeth.

Eindelijk de vlucht naar PE. In een klein vliegtuig van British Airways beleefden we een spannende vlucht. Terwijl de piloot omriep dat we gingen landen, konden we alleen nog maar water, water, water zien. Waar wilde hij in godsnaam landen? Op het allerlaatste moment maakte de piloot een bocht naar rechts, waardoor we na veel heen- en weer gewiebel goed en wel op de grond aankwamen. Snel onze koffers pakken en op zoek naar Liesbeth (onze stagebegeleider). Gelukkig kwamen alle koffers ongeschonden uit de strijd. Maar waar is het tennisracket? Is hij nu dan echt kwijt? Nee hoor, opnieuw troffen wij het racket midden in de aankomsthal aan.

Buiten aangekomen verwelkomen we Liesbeth en gaan direct op zoek naar onze verhuurauto. Zouden we al onze bagage wel in een Toyota Carola krijgen? 4 van de 4 dachten het van niet. Of dit zo is, zullen we nooit weten. We werden namelijk verrast met een gloednieuwe, nu nog spierwitte, Chrysler Opra. Geweldige wagen!

Na een tussenstop in Humansdorp (even wat boodschapjes en op zoek naar een SIM-kaart (zonder succes overigens!), zagen we al snel de verkeersborden met het plaatsnaampje Oesterbaai erop. Hier hebben we naar uitgekeken! Britt en Sven in de Chrysler, Caressa en Nadine bij Liesbeth in de 4x4. 'Wat raar dat iedereen hier in een 4x4 rijd' zeiden we nog. Al snel werd duidelijk waarom. Wij moesten namelijk meer dan 40 kilometer 'off-road' rijden. Heuvel op, heuvel af en weg was onze witte auto. Nu is hij namelijk bruin van al het opgewaaide stof.

Zo dit verhaal is eigenlijk nu al lang genoeg... In ons volgende verhaal zullen we vertellen over onze locatie en de andere avonturen van de 4 musketiers!

Schip Ahoy!

Nadine, Caressa, Britt, Sven

Wist je dat....

• - Nadine toch echt buitenbeentje is (zij heeft namelijk geen bril!)
  • - Nadine heel raar reageert op het slaapverwekkende Valium. Of zou het toch een placebo zijn?
  • - Nadine écht een buitenbeentje is. Zij is namelijk de enige pedagogiek studente
  • - Sven (als ervaren (??) vlieger) goed geslapen heeft.
  • - Hij dit grotendeels wel op de schoot van Nadine deed.
  • - Het heel moeilijk is om een juiste kamer te kiezen in een 16-persoonshuis.
  • - We hierover in ons volgende verhaal verder zullen vertellen
  • - Wij hopen dat je dit verhaal ook weer zult lezen ;-)

margo

Wat leuk allemaal. Spannend hoor! Nadine misschien heb je de verkeerde tabletten genomen!? Loperamide? liefs en veel plezier!

monique

he britt......als je mij nu meegenomen had dan zou ik je kamer hebben uitgezocht......je weet toch dat mama altijd vindt dat de reutels daar altijd geluk mee hebben???!!!! hahahahahahahaha
naar wat ik lees hebben jullie het goed en gezellig!!!! houden zo!!!!! gr uit landgraaf

ps....yil heeft de toets gehaald.....en jullie moeten nog wat taalfouten er uit halen....hihi

kus mo

Gemma

Hallo allemaal!

Zo te lezen gaat het nog allemaal goed. Ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal. Succes met het kiezen van de kamers!!!

Groetjes, Gemma

Daisy

Wat een avontuur, een reis naar Zuid-Afrika....
Sven, waarom neem je een tennisracket mee?? haha
En om jullie uit het dilemma te helpen, de koe die lacht heet in het Frans La vache qui rit ;) Misschien moeten pabo-studenten het spellen niet aan de Pedagogiekstudenten overlaten! ;) hihi
Heel veel succes en plezier daar!!

Groetjes Daisy

Juliën

Veel plezier

Jack en Nel

Wat een sensatie daar bij jullie.Maar fijn te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen.We kijken dan ook uit naar jullie volgende verhaal.Een kamer uitzoeken zal zo moeilojk niet zijn in zo,n groot huis. Voor ieder wat wils lijkt me.Zorg goed voor jullie zelf.
Groetjes Jack en Nel

Jac

Beste Zuid-Afrika reizigers.
Fijn dat de heenreis goed is verlopen.
Uit de verhalen blijkt dat de stemming er goed in zit, prima en volhouden zo.
Jammer dat de woning tegen viel.
Wij wensen jullie een mooie en leerzame tijd, geniet ervan.
Groetjes Jac, Stannie en Juliën.

Léon Becholz

Hallo Caressa & Friends,
Je bent te laat naar zuid Afrika gegaan meid, de WK Voetbal is al voorbij; heeft je vader zich kennelijk weer vergist met de boeking toch? Nog maar te zwijgen wat hij allemaal met je moeder doet ten tijde dat jij inde buurt van de "big Five"vertoeft. Maar wees gerust; je vriend en helper houdt een oogje in het zeil! :)
Wat leuk dat jij deze kans krijgt en neemt! Het zal je naast veel levenservaring ook verder vormen. Fantastisch dat dit in de huidige tijd allemaal mogelijk is. Wij kwamen met school niet verder dan een bungalowpark in de Lommerbergen of zo. Ik wens je namens Manon, Nicky en Mark in ieder geval een fijne leerzame tijd in Zuid Afrika en vooral weer gezond naar huis. Ik zal jullie verslagen proberen te volgen als ik even tijd heb, maar ja zoals je weet studeer ik ook weer. ............. Jrus oes Kirchroa va oos allemoal!

Yvonne Letterlé

Yes de 4musketiers zijn al een heel eind. En het uitzoeken van de of van een kamer, zal best lukken.
Ja Nadine die slaapverwekkers, ik zet er een ? bij.
Caressa A.K.J ( alles kunt jod ) Verheug mij al the next Story. Adieë bis dan, jrus oes Haander vaa 't Yvonne

wendie lennhaarts

Nou zo te lezen hebben jullie het hartstikke gezellig daarzo,Super toch!
Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal,hartstikke leuk om jullie zo te volgen.
groetjes uit het natte nederland.......

Nicole, Heinz, Sven van der Linden

Met Liesbeth erbij zijn jullie niet de 4 musketiers maar de Big 5. Super verhaal, zeer uitgebreidt, hou dit vol en we beleven het mee alsof we erbij zijn. Nadine: Valium? komop dat heb jij echt niet meer nodig. En Tja Sven, tennisracket midden in de hal. Ze denken zeker dat jij Raimon Sluiter bent. hahaha
Koffers dragen voor 10 Rand. Dat is het koffer van Caressa al waard, ruim over het gewicht dacht ik. :-))

We verheugen ons al op het verslag van de komende dagen.

Jo-wilma Lennhaarts

Dus tot nu toe valt het nog wel mee,zo een lange reis zorgt altijd voor wat problemen(tennisracket) bevoorbeeld.
Maar als dat alles is,wij zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen,en hopen nog veel van jullie te heren.
Gr Jo-Wilma.

Jo-wilma Lennhaarts

Spel fout , er moest staan en nog veel van jullie te HOREN.
Gr Jo -Wilma

Gonny Engelen

Hoi Caressa en reisgenoten,
Wat een levenservaring zullen jullie op doen in zuid Afrika.
Ik wens jullie een hele fijne tijd en hou ons maar op de hoogte, het is leuk om jullie verhalen te lezen.
Groetjes Gonny en Jan

Romy

Nadine! Ik ben trots op je ;) je hebt de vlucht (redelijk) goed overleeft! :D haha

kben benieuwd naar de kamerindeling :P

Groetjes Romy

Jac Beaumont

Beste Afrika-reizigers.
We vinden het geweldig dat het goed met jullie gaat en dat de stemming ook prima is, ook dat is voor het thuisfront mooi om te horen, hou vol en geniet ervan.
Wat ook leuk is dat er al zoveel mensen hebben (en nog) gereageerd op de verhalen van jullie, die overigens heel mooi zijn, een teken dat veel mensen met jullie in gedachte mee reizen, fijn toch.
We verheugen ons al op het volgende verhaal.
Groetjes Jac, Stannie en Juliën.

Marco,Desiree en Britt Bemelmans

Hoi, Nadine en reisgenoten.

Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is onder weg.
Kan me voorstellen dat jullie veel lol onderweg hebben.
Heb net de verhalen gelezen.
Ben benieuwd naar het volgende verhaal.
Geniet van alles wat jullie daar meemaken en veel plezier.
Nadine, een dikke knuffel en kus van Desi.
Tot gauw.......

Groetjes Marco Desiree en Britt

Leen en Margo

hoi Africa-gangers!
hoe is het weer vandaag? is er wel een beetje zon? geen strandweer dus? we zijn blij dat jullie nog eens een Kerkdienst bijwonen (hahaha) en zijn benieuwd naar de nieuwe verhalen. we hopen vanavond weer leesvoer te hebben. Morgen begint het echte werk. Dus vroeg naar bed!!! Tot hoors liefs Leen en Margo x x x

yvonne

Hallo Caressa en collega's,
Inmiddels zijn jullie al een beetje of al heel veel thuis op jullie nieuwe tijdelijke locatie.
Hoe is het met de kamer indeling gegaan ? En heeft het Tennisracket van Sven de reis overleeft ? Hoe is trouwens het weer bij jullie ? Caressa ik heb Mara ook op de hoogte gebracht van jullie Zuid Afrika reis, Mara zal tzt jouw Juf Caressa ook eens mailen. En morgen begint voor jullie het echte werk ? Succes, en al vol verwachting op jullie volgend verhaal, jrus oes Haander vaa 't Yvonne Adieë wa

Thea Slieker

Hallo allemaal,

Wat leuk om te jullie verhalen te lezen. Fijn dat het vliegen achter de rug is. Stoer hoor Nadine maar ik wist wel dat je een doorzetter bent.
Ben wel benieuwd naar foto's van het huis, 16 kamers moeten jullie die ook allemaal zelf schoonmaken.
Begrijp dat morgen het echte werk gaat beginnen, spannend voor jullie maar het gaat lukken. Nu al veel nieuwe mensen ontmoet en dat is altijd leuk en leerzaam.
Nou geniet nog van jullie laatste dagje rust. Veel succes allemaal.
Groetjes Thea en veel liefs en dikke kus voor Nadine.

tante bep (van caressa)

heb jullie berichtjes over de reis gelezen en verheug me op de verdere berichten. ik wens jullie alle een fijne stage en toch ook veel plezier.

Anita van Treeck

Hallo Luitjes in Afrika,

Wat leuk om te horen en te lezen dat de heenreis goed verlopen is.
En Caressa wat leuk dat je Bram gisteren opbelde om hem te feliciteren (was leuk om je stem te horen).
Ik zal jullie site goed blijven volgen en regelmatig wat van me laten horen.
Veel plezier en succes morgen met jullie eerste werkdag knuffel die schatjes maar lekker.

Groetjes Günter, Anita, Bram en Fleur

Dion

Hai Africacruisaders,

Heel veel succes en kom weer heelhuids terug met onuitwisbare ervaringen.

Groetjes,
Dion Schneider.

Jac Beaumont

Beste Zuid-Afrika reizigers.
Wij wens jullie veel plezier en succes op jullie eerste werkdag aldaar in Zuid-Afrika, wij verheugen ons al op het volgende verhaal.
Groetjes pap, mam en Juliën.

Léon Becholz

Roda JC -Heracles Almelo 4-2
En weer 3 punten!

Mandy

Hey Sven en consorten!!
Heinz heeft hier bij Intergarde vol trots over jullie avontuur verteld, dus erg leuk om jullie reisverhalen te lezen!
Heel veel succes in Afrika.

Groetjes,
Mandy van Intergarde

Karin en Leo Wassen

Hoi avonturiers,

geweldig jullie verhaal, wat een ervaring kunnen jullie opdoen. Geniet ervan, wij zullen jullie blijven volgen en genieten van de verhalen. Succes.

Karin, Leo en Sanne

het leukste neefje

joddendaag tsezame,

't ziet jod oes bis noen tsouw, weëd waal tsiet vuur mieë foto's, en vuur hant hu lekker friete jehad, wat had uur jejese??

Jrus van oes Kirchroa, en hod úch d'r hin en maach jet d'r va,

'T Kim en d'r Marcel