zuid-afrika2010.reismee.nl

Dag 1, 25 augustus

Dag 1, 25 augustus 2010

Hier ons eerste verslag vanuit het vliegtuig. Na 2 tijdschriften, sudoku's en Zweedse kruiswoordpuzzels zijn we nu er aan toe om jullie in te lichten.

Het begon allemaal op het vliegveld. Om precies te zijn om 12.00uur kwamen we aan en hebben we onze vertrekhal opgezocht. Het inchecken verliep goed. Gelukkig hebben we ons allemaal aan de kilo's weten te houden. Het tennisracket van Sven mocht helaas niet mee in de handbagage. Dit omdat het aangezien werd als slagwapen. Sven heeft dus maar besloten om zijn racket apart te laten inchecken. Nu nog hopen dat het racket goed aankomt. Na ons laatste broodje gezond met Nederlandse kaas en ham werd het tijd om afscheid te nemen. Terwijl Peter R. de Vries terug kwam uit Australië was voor ons eindelijk het moment aangekomen om richting Zuid-Afrika te vertrekken. De laatste knuffels en kusjes werden gegeven.

Eenmaal door de douane gekomen, kwamen we terecht in een kitsch vliegtuig van Egypt Air. Klaar om op te stijgen vanaf stoel nummer 33A/B/C en 32A. Nadine heeft het opstijgen van het vliegtuig prima doorstaan dankzij de steun van medereizigers Sven, Caressa en Britt. In het vliegtuig hoorden wij al snel Nederlandse studenten achter ons zitten. Wat blijkt nou, deze studenten komen ook van de Pabo (wel in Zwolle), gaan ook 3 maanden stage lopen in het onderwijs, zitten allemaal in het vierde leerjaar en hebben er net zoals ons mega veel zin in. De eerste contacten zijn gelegd en wie weet treffen wij elkaar als groep nog in Kaapstad.

Vanaf nu moeten we nog 1 uur en 20 minuten vliegen en dan komen we aan in Cairo. Hier zullen we 3 uur moeten wachten tot dat we verder kunnen naar Johannesburg.

Liefs,

Sven, Britt, Nadine en Caressa!

Wist je dat.............................

• - Nadine vanaf nu weet wat een lustrum is (of toch niet?)
  • - De pabostudenten woorden laten spellen door de pedagogiek studente.
  • - Caressa in minder dan één uur maarliefst één heel hoofdstuk heeft gelezen (terwijl ze niet graag leest?)
  • - Sven bijna zijn eerste vlucht heeft overleefd.
  • - Nadine voor het eerst heeft gevlogen zonder te hyperventileren.
  • - Britt als meest sociale persoon is uitgeroepen (alleen voor deze vlucht).
  • - Nadine en Sven bijna even korte en zwarte haren hebben.
  • - We vannacht allemaal gaan dromen over zwemmen met dolfijnen (wil je weten wat dit betekend, blijf ons dan volgen)
  • - Sven al een uur lang met de Marie Claire op schoot ligt.
  • - Niet alleen Britt, Caressa en Nadine vrouwenfilms mee hebben.
  • - Sven nooit meer rode pepers gaat eten (Nadine daarentegen zeker wel).Is het nou een saaie of foute man?
  • - Caressa haar koffer met te veel kilo's dankzij Nadine's koffer toch voor niks mocht meenemen.

Heinz Nicole van der Linden

Beste allen,
Goed te horen dat jullie alles goed doorstaan hebben. Keep in touch.

Yvonne Letterlé

Hallo Caressa en collega's,
Fijn om te lezen dat jullie de vlucht goed hebben door staan in een KITSCH vliegtuig.
Caressa ik ga jullie op de voet volgen ( kon het maar ) ( dan werden er horden foto's gemaakt ) Maar goed ik wens jullie al vast veel plezier. Grt. Yvonne van de Haander Harmonie